2018-06-11, 11:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Oj, 691126...
En medveten felskrivning?
Citera
2018-06-11, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Datumen stämmer men 69 är ditskrivet för hand i sista raden där det står i lika delar, vilket mkt annat är också. Mervärderskatt v har varit ett Y innan prickarna över ä et är ditfyllt för hand. Os Syster L Os**r stavats med T istället för R el om redigeraren har glömt ändra.Studera också frånfälle där har redigeraren haft svårt att få till det
Likaså han äger med dessa räftigheter med f istället föt t m.m.
Förvånar mig att ingen har granskat det med kritiska ögon. Nu är det i vart fall på granskning.
Om du tittar på Oet under OS underskrift så är inte cirkeln sluten och ej heller rund.

- Lägg av inget testamente är på granskning-
- Allt är godkännt och klart -
- Du kan inte sätta dej över polis och skatteverket-
- fattar du inte att det inte hade varit godkännt - om det skulle granskas ?-
- sluta sprid falska saker om granskning-
- Kan inte du lägga fram något i tråden som det andra postarna får se-?
- som dockument -

https://minfil.com/l8n5Pde1bc/74D3056A-0778-4873-A737-0CF781D72F12.png

- Många saknar Anges ❤️ Moa -
- Hannas kollegor vänner saknar henne-
- Du vill bara få fram Oskar Oskar-
Senast redigerad av Rockkungen 2018-06-11 kl. 12:00.
Citera
2018-06-11, 11:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Lisa har ärvt Oskars bolag-

Tack för dokumentationen och informationen - Kungen
Citera
2018-06-11, 12:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Jag hyser inga tvivel om att testamentet är äkta. När det finns ett testamente ska det bifogas bouppteckningen. När bouppteckningen är registrerad så är den offentlig handling, inklusive det bifogade testamentet.

Rockkungen kan ha fått tillgång till testamentet antingen genom att han/hon har begärt ut det från skattemyndigheten eller verkligen är en släkting och den vägen har fått en kopia av testamentet och kopia på OHs pappas accept.

Det är faktiskt slarvfelen i dokumentet som bevisar dess äkthet, enligt min bedömning. En förfalskare skulle i stället ha förvissat sig om att alla bokstäver och siffror var korrekta. Också detta enligt min egen erfarenhet och "magkänsla". Till detta kommer att kopians äkthet vid något tillfälle har bevittnats av personer vilkas identitet går att kontrollera.

Det som upptar mina tankar är i stället det som också andra postare ger uttryck för. Testamentet undertecknades den 3 januari. Den 5 januari sågs OH och en av döttrarna. Testamentet visar att mordet på flickorna var planerat. Under minst två dagar har åtminstone en av döttrarna levt med en eller två föräldrar som haft mord i sinnet. Om HB och systern redan var döda är okänt. Alla ord som kan användas för att beskriva situationen som flickan/flickorna befann sig i har redan använts gång på gång.

Fetade: Det finns inget som iofs bevisar att det inte funnits flera olika testamenten förberedda. Vad gäller paret Hanssons intyganden kan man förstås fråga, men det kan ha gjorts andra versioner vid andra tillfällen, även senare, med andra intygande. Formellt sett kan man ha sett olika alternativ framför sig (om ngn varit döende), och valt att ha olika versioner tillstädes — vilka då måste förberedas med viss framförhållning.

Vilken version som till slut valts och vid vilket tillfälle och av vilken anledning medger inte testamentet som sådant att man drar slutsatser om. Övriga versioner kan ha makulerats och burits ut till sopkärlet eller bränts eller slängts utanför hemmet.

Testamentet vinner inte full laga kraft (uttryckande en handling) förrän det registreras hos erforderlig myndighet och blir offentligt. Man har alltså inte sökt registrera det först för att därefter ta livet av familjen.

Testamentet är nu som det är men ska kanske inte utan vidare tolkas som något annat än vad det praktiskt vill uträtta, vilket får ses som ganska bagatellartat i sammanhanget.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-11 kl. 12:37.
Citera
2018-06-11, 12:04
Medlem
Citat:
- Nej vet jag inte -
- men det låg med avskedsbrevet -
- ett testamente -
- ett avskedsbrev -
- båda har skrivit under -
- två brev -

Så vitt jag kan förstå hyser du inga varma känslor för Oskar i det här? Hur går dina tankar kring att båda föräldrarna undertecknat de funna dokumenten, anser du ändå att O bär "mest skuld" i att hela familjen utraderats?
Citera
2018-06-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det låter nästan som att du menar att ekonomiska bekymmer skulle vara en mer förmildrande omständighet än den som föräldrarna i Bjärred redogjorde för i sitt självmordsbrev. När jag skriver "frossa" så handlar det om att en skribent om och om igen utan att känna till vad som hände beskriver barnens fysiska och psykiska lidande.

Jag vet inte hur du tolkar det som kritik mot att man vill veta vad som hände. Det vill vi alla. Vi vet fortfarande inte om det var en, två eller tre mord eller självmord. Vi vet inte vad familjen pratade om innan. Vi vet inte vilka i familjen som var sjuka eller i vilken sjukdom. Vi vet inte vilka som var med i planeringen och vem som styrde händelseförloppet.

Det är för att vi inte vet som tidningarna inte skriver. Så fort dödsorsaker och händelseförlopp är utredda så lovar jag att tidningarna kommer att skriva och då kommer även människor att kunna ta ställning till hur man känslomässigt ska förhålla sig till händelsen.

Men att sitta och fantisera ihop en händelsekedja som man sen dömer ifrån är ganska meningslöst. Dom flesta som tidigare utmålade O som ensam sinnessjuk massmördare och pedofil har till exempel lämnat byggnaden med svansen mellan benen när dom nu har fått svart på vitt att polisens påstådda samförstånd var verkligt. Deras Krösa-Maja skvaller visade sig vara sladder och förtal.

Okej, förstår och håller med. Förmildrande var inte bra ordval. Jag tänkte på att föräldrarna i Bjärred tycks ha planerat morden på ett helt annat sätt än föräldrarna i de andra två fallen.
Citera
2018-06-11, 12:11
Medlem
Citat:
https://minfil.com/p8m8P2e8bb/5E2A58D8-2ED2-4E16-A0A9-F7C079EF8B75.png

https://minfil.com/Afm0P8e0b1/39DC5262-ED49-43E5-923A-3C48A873774F.png

- innan det blev offentligt tala ja om det-

OMG Vet inte vad jag ska säga om dig....Du vill inte vara så snäll och lägga ut Testamentet i sin helhet utan kladd och redigeringar ?
Kan du förklara för mig hur huset kom ut på Hemnet innan det ens varit Arvskifte ??
Vet du skillnaden på legalitet och universiell arvtagare ??
Citera
2018-06-11, 12:13
Medlem
Citat:
- Lägg av inget testamente är på granskning-
- Allt är godkännt och klart -
- Du kan inte sätta dej över polis och skatteverket-
- fattar du inte att det inte hade varit godkännt - om det skulle granskas ?-
- sluta sprid falska saker om granskning-
- Kan inte du lägga fram något i tråden som det andra postarna får se-?
- som dockument -

https://minfil.com/l8n5Pde1bc/74D3056A-0778-4873-A737-0CF781D72F12.png

- Många saknar Anges ❤️ Moa -
- Hannas kollegor vänner saknar henne-
- Du vill bara få fram Oskar Oskar-

Snälla du. Du missförstår mig fel. Det är din redigerade kopia som granskas.Sanningen är ju den att det inte fanns något speciellt testamente från 180130 som du försöker lura i folk på forumet. Och du är heller ingen släkting till någon av dem.
Citera
2018-06-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det låter nästan som att du menar att ekonomiska bekymmer skulle vara en mer förmildrande omständighet än den som föräldrarna i Bjärred redogjorde för i sitt självmordsbrev. När jag skriver "frossa" så handlar det om att en skribent om och om igen utan att känna till vad som hände beskriver barnens fysiska och psykiska lidande.

Jag vet inte hur du tolkar det som kritik mot att man vill veta vad som hände. Det vill vi alla. Vi vet fortfarande inte om det var en, två eller tre mord eller självmord. Vi vet inte vad familjen pratade om innan. Vi vet inte vilka i familjen som var sjuka eller i vilken sjukdom. Vi vet inte vilka som var med i planeringen och vem som styrde händelseförloppet.

Det är för att vi inte vet som tidningarna inte skriver. Så fort dödsorsaker och händelseförlopp är utredda så lovar jag att tidningarna kommer att skriva och då kommer även människor att kunna ta ställning till hur man känslomässigt ska förhålla sig till händelsen.

Men att sitta och fantisera ihop en händelsekedja som man sen dömer ifrån är ganska meningslöst. Dom flesta som tidigare utmålade O som ensam sinnessjuk massmördare och pedofil har till exempel lämnat byggnaden med svansen mellan benen när dom nu har fått svart på vitt att polisens påstådda samförstånd var verkligt. Deras Krösa-Maja skvaller visade sig vara sladder och förtal.

Du är kvar, du som hävdar att det var barmhärtighetsmord och försvarar mord på barn. Jag har inte tid att hela tiden hålla galningar tillbaka i tråden, som du trots allt visat dig vara med tanke på vad du skriver.

Om O var pedofil får vi nog aldrig veta, han har säkert städat undan alla bevis som ledde till att två fullt friska tjejer blev trötta lagom till att de blev tonåringar. Om de verkligen var sjuka återstår att se, finna inga bevis för det, särskilt inte som galningar kan klamra sig fast vid slaskdiagnoser för att dölja riktigt sjuka tankar och planer!

Denna mordiska far var inte ett dugg "finare" än andra barnamördare, som en del nytillkomna vill hävda. Att de aldrig kan släppa fanskapets egenpåmålade gloria! En vidrig barnamördare. Varför?
Citera
2018-06-11, 12:16
Medlem
Citat:
OMG Vet inte vad jag ska säga om dig....Du vill inte vara så snäll och lägga ut Testamentet i sin helhet utan kladd och redigeringar ?
Kan du förklara för mig hur huset kom ut på Hemnet innan det ens varit Arvskifte ??
Vet du skillnaden på legalitet och universiell arvtagare ??
Du skrev tidigare att Oskar inte betraktas som en kallblodig mördare av sina kollegor. Jag undrar verkligen hur de tänker och vilken information de har om vad som hänt. Är det inte begripligt att väldigt många, utöver kollegorna och eventuellt du och familjerna?, anser att föräldrar som mördar sina barn är kallblodiga mördare?????
Citera
2018-06-11, 12:18
Medlem
Citat:
Snälla du. Du missförstår mig fel. Det är din redigerade kopia som granskas.Sanningen är ju den att det inte fanns något speciellt testamente från 180130 som du försöker lura i folk på forumet. Och du är heller ingen släkting till någon av dem.

Hur är dokumentet redigerat menar du?
Citera
2018-06-11, 12:21
Medlem
Citat:
Kan tala om att OH är djupt saknad av sina kollegor inom EANOVAT. Tror ni det fortsatt skrivits om honom på Twitter om det kommit fram att han var en kallblodig mördare ?
Så här skriver en kollega 16 MAJ
"Short comment on the forthcoming EANOVAT event, announced yesterday. EANOVAT was founded 6 years ago by J Englisch, @edotrav, O Henkow and I. This will be EANOVAT's 1st event after Oskar's tragic death."

"It was not an easy decision for us. Oskar's death left a gap that can never be filled. Where there were 4 of us, there are now 3. But we felt this was the right way forward."

"May EANOVAT continue to promote young scholars in taxation for many years to come.
That is (just a small part of) Oskar's great academic legacy."

Pratar ni om att Oskar misstänks för att ha mördat sina egna barn? Hur går tankarna kring att han verkar ha varit två personer, en i det offentliga, en privat? Det sägs ju att vi har tre ansikten, ett privat, ett offentligt och ett helt och hållet för oss själva. Den Oskar ni fick se kunde gå hem och mörda sina barn, han dog väl inte tragiskt då? Han tog livet av sig själv för att slippa stå till svars för att han mördat sina barn eller förklara för släkten vad han gjort. Han har ju skadat sina anhöriga något enormt, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in