Efter att ha sett dessa bilder på LW och LW från april -18 (uppladdad av sommarljum) så tycker jag det ser väldigt "kärt" ut.
Sett bilderna tidigare på LW:s galleri, men visste inte att det var m.g.l. Nej, det ser inte så kärt ut tycker nog inte jag heller. Det ser ut att finnas en annan kemi/glöd mellan SD och LW, både på bilder och i skrift.
False positive? Mitt avg internet security reagerar inte alls. Såg sedan på sidan att dom försöker rensa skräp annonser.Kan vara någon annonslänkning som inte är ok på sidan.
Mitt Kaspersky reagerar inte heller..
Tror inte det är nått virus..
(körde en helgenomsökning efter det påstods om det men NADA)
Jag är övertygad om att polisen undersöker bredare än enbart SD. Jag tror inte heller att man häktar en person för ett sådant allvarligt brott enbart med de tidigare anmälningarna som grund. Historiken dem emellan är naturligtvis ett allvarligt tecken på att något i deras relation är skadad.
Ett allvarligt tecken är att Lena inte drog tillbaka den senaste anmälan, utan lät utredningen ha sin gång. Om hon tyckt att det inte fanns något i det hela, inte tyckt att det varit så allvarligt eller trott att det enbart varit en engångshändelse, då hade hon förmodligen tagit tillbaka sin anmälan. För SD är en sådan anmälan en smolk i bägaren...
Från polisens hemsida:
"Skäligen misstänkt
Skäligen misstänkt är den lägre graden av misstanke. Här ska det finnas konkreta omständigheter som med viss styrka talar för att personen har begått brottet som misstanken avser."
Tror absolut att det finns något mer än dessa två anmälningar som bakgrund till häktningen.
- kan det vara det sista samtalet?
- tät kontakt via mobil eller annan via media tiden innan försvinnandet
- kan någon ha sett honom ute vid den tiden någonstans, sett honom lämna sitt hus, hört deras röster
- kanske har man kunnat pejla hans mobil i närheten av hennes hus, eller bägges mobiler som har förflyttats i området samtidigt?
- har han berättat en historia som inte stämmer, ertappats med lögn?
Några exempel på vad som polisen har, men som vi inte vet något om
Jag har så svårt att få ihop en historia som passar in på att LW ska lämna huset vid den tiden med dörren öppen, mitt i presentinslagningen och att hon dessutom ska ha en sådan enorm otur att den personen/dessa personer ska ha ett så allvarligt skäl till att döda henne.
Har vandrat med google maps i området, som är ett villaområde. Visst, det händer stölder. Men även om LW skulle springa ut efter en cykeltjuv eller liknande, hur ofta händer det att tjuvarna slår ner, mördar en person som försöker få fast dom? För en cykel? Vanligtvis springer tjuvarna därifrån. Idag är en del så fräcka att de knappt bryr sig om någon säger till. De har inte så mycket att frukta.
Dessutom om någon okänd skulle ha dödat LW, varför inte bara lämna kroppen, fly det snabbaste man kan, innan någon upptäcker en? Innan man lämnar ännu mer spår?
Särskilt tänker jag på skriken (om de nu är hennes, vilket jag ändå tar för sannolikt). Om
- Om det är random person, varför fortsätta sitt förvärv under så lång tid??? Stor, stor risk att någon kommer och upptäcker dig
- Långdraget förlopp, tyder på enligt mig, att någon verkligen vill avsluta det hela. Därför att det finns något på ett personligt plan i det hela. Hon känner GM, eller GM har en stor aggression mot personen. Eller både och.
Dessutom, om det var en okänd, skulle man isf kanske finnas "spår" efter detta. En cykel som ligger på fel plats, någon som sett någon springa därifrån eller liknande. Andra som blivit av med något. Ingen bra tid att göra stöld på.
Jag är ganska säker på att det är någon person som:
- LW känner, förmodligen väl
- personen känner till området väldigt väl (LW fp och det upphittade objektets fp)
- personen bor (säkert) i området, alternativt har vistats i området mycket
- personen har ett slags "motiv".
- motivet har drivit personen att göra något impulsivt (ej planerat).
- det impulsiva märks av LWs fyndplats och det fynd som hittades i skogen.
- jag tror också att mordet har gett en viss blodspillan, därav polisens letande/undersökning av "blodiga klädfynd". Det kommer möjligtvis finnas blod från LW i mördarens hem/tillhörigheter eller indikationer på att personen försökt göra sig av med blodiga bevis.
Den springande frågan är hur LW kommit så långt som till bullerplanket utan att alla grannar hört skrik och bråk??? Därför att hon känner GM, det är min tro.
Att hon inte lagt ner misshandelsanmälan tyder på i mina tankar att hon ser allvaret i misshandeln. Att intresset att vara "på" inte låg på hennes sida.
När är en kvinnomisshandlare som mest farlig? Det vet alla.....
Farligast när han håller på att bli lämnad.
I det här fallet en skilsmässoansökan och kanske även av LW som har nya "bekantskaper", resa till Norge i tält med annan man?
Allt är spekulationer...
Ursäkta, blev väldigt långt det här inlägget.
TACK för ett synnerligen välbalanserat och bra inlägg!
False positive? Mitt avg internet security reagerar inte alls. Såg sedan på sidan att dom försöker rensa skräp annonser.Kan vara någon annonslänkning som inte är ok på sidan.
samma här har inga problem (kör AVG ) bara en popup !
Att HD skaffade ett eget konto 2017 stämmer men det dröjde ändå fram till Mars 2018 innan hon började skriva i det kontot. Allt från tidigare datum är ju kopior på anteckningar från Te*md*vidsson men i Mars detta året så skriver hon en första egen anteckning utan att hänvisa till det hon ingick i med SD.
HD har skrivit att hon har en ny bostad i Mars 2018
Jag finner det därför sannolikt att uppbrottet och flytten har skett i Mars detta året och inte 2017!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Lite övrig information som jag också lyckats få fram genom att låna en kompis konto under några timmar.
Anmärkningsvärt
Om jag inte har fått fel information eller missuppfattat någonting så ska tillfället när BO anmälde SD för misshandel, detta ska ha ägt natten mot den 10 Januari 2017 (korrigera mig gärna om jag har fel här) men om de träffades den natten så måste man ha träffats för att göra annat för det finns ingen anteckning om att man har varit på någon geocache tillsammans då i alla fall vad jag kan se.
Anmärkningsvärt igen
Den 21 Januari 2017 vilket alltså är drygt 1 vecka efter anmälan om misshandeln (om jag har rätt information om datum så klart) så åker BO och HD ovanligt iväg på geocaching tillsammans och SD är hemma
Kopierat: "En annorlunda men kul upplevelse att det var jag som åkte iväg på FTF med Soft och HTD fick vara kvar hemma med barnen" *pekar upp på att jag inte tror att uppbrott och flytt skett Mars 2017*
Om man tittar på bilder från 2016-2017 så får i alla fall jag uppfattningen att HD är med på geocaching ibland men BO och SD förekommer på bilder tillsammans, ganska frekvent FRAM till 11 Mars 2017 då sista bilden på SD och BO kan ses och HD är efter detta datum med mycket mer frekvent än på väldigt väldigt länge vad jag får uppfattning om.
I December 2017 beskriver SD det som en magisk dag tillsammans med HD på bilder.
Jag har svårt att tro att det ska vara i samband med att HD flyttat ut eftersom de verkar umgås väldigt ofta och ha ett utåt sett lyckligt förhållande, som ju förvisso inte är helt ovanligt att det kan bli att man vill att det ska se ut som om man håller i sista tampen av ett halmstrå och försöker laga ett förhållande där otrohet har varit en ärta bland madrasserna i sängen.
I Mars 2018 skriver HD att "många saker har förändrads"
BO tog sin allra första geocache 10/07/2012 (tillsammans med grannen SD)
BO tog sin andra geocache 02/09/2013 (tillsammans med m.g.l)
JG på första bilden tillsammans med BO 05/16/2015 och sedan förekommer det lite då och då att de är på egna äventyr också (se tidigare spekulationer från mig i tråden)
Jag önskar jag hade tid att göra några tidslinjer över relationer mellan alla olika personer som figurerar i tråden men tiden räcker inte till för att jag ska få all information samlad så det blir sammanhängande och man ska hålla ordning på allting och det ska bli rätt.
Slutsatsen från mig efter att jag har kollat runt en del är att fortfarande att jag tror att MGM är GM, jag tror att det är saker som har puttrat i kastrullen och helt plötsligt kom det något som blev avgörande för ett dåd som utfördes i stark affekt.
Bra grävt!
Ser ju ut att betyda att uppbrottet är en senare affär än det senast antydda.
Uppenbart? Låter som du analyserat mig, ska ge dig dagens tips: Jag har skrivit i klartext vad jag tror och misstror.
I ditt resonemang gör ert önsketänkande honom skyldig?
Min pollett har jag redan skickat ned i facket med att det är en random.
Sannolikheten, som säger att det är en med relation, då sätter jag nästa pollett att det är i mer närtid än SD (2-3st).
Så ja, SD kommer plats 3-4 och HD därefter.
Vart det ännu mer uppenbart nu, var jag exakt står?!
Vad som är uppenbart är att du
desperat försvarar SD och försöker
komma på vad som helst som kan rentvå honom.
Det spelar ingen roll för mig om SD är skyldig
eller inte men för dig verkar det vara väldigt
viktigt att han ska vara oskyldig.
Viktigt för dig personligen.
Tror med att den incidenten går att släppa. På sin höjd skulle någon kunnat i vedesmod eller för att göra sig av med något kunnat slängt in något i pannan (beroende vilken typ av panna det var förstås). Men troligast ändå att den helt enkelt var överarbetad pga den kalla vintern.