Citat:
Ursprungligen postat av
vemvisste
Över huvud taget ingenting, är ett uttryck som är märkligt för mig.
Tänk på det bildligt talat.
Vad är ursprunget till det ?
Det är nästan en stående fras. Använd vanligen i sammansättningen: Vad känner du nu?
I light versionen: gör det ont fortfarande? Är skadan äntligen utläkt?
I andra versionen är det känslomässig reaktion vi är ute efter: Vad känner du nu när det bevisats att Bill har vänsterprasslat med sin unga sekreterare?
I första light versionen använder man tårta på tårta mest för att man håller på och känner efter.
I den andra versionen - ja Hillary känner efter här också, men framför allt vill Hillary betona att det berör henne faktiskt ingenting.
Vi andra som är cyniskt lagda anar att det kan vara pokerface och spel för gallerierna. Eller också att smärtan inte har nått upp till hjärnan än.