Citat:
Ursprungligen postat av
Svanunge
Detta kan jag instämma i. Summan av allt gör att det pekar väldigt kritiskt emot honom. Tänk, han var inneboende hos familjen och ändå, trots det, efter att Helena försvann så pratade han till Helenas mamma som på nåder Finns någonstans citerat av honom själv tidigare i tråden. I hans ögon var det nog respekt han ville utstråla om det hela men som fd familjemedlem och när något sånt här händer då gräver man ju ner allt ev agg Jag tror att Helenas mamma misstänkte PR eller att han kände att hon gjorde det Mina spekulationer men den som orkar scrolla tillbaka, leta efter när han berättar om deras samtal. Vad som blir knepig med PR, det enda faktiskt, det är K-las, hur kommer det sig att han blev delgiven misstanke? Eller plockade de in fler och delgav EN misstanke och man har lyckats blanda ihop.... Jag tror nämligen att K-las åtminstone var inne på förhör. Jag tror det för att de som sagt det är trovärdiga för mig. Hur tänker du här?
Ja, du... Det klientelet som PR verkar ha umgåtts med, och även tillhört, har ibland en enastående förmåga att ställa sig i positiv dager. Ofta kan de vara enastående charmörer samtidigt som de ”går bakom ryggen” även på sina närmaste. Många av dem kan de sociala koderna oh kan ”läsa av” hur de ska föra sig eller agera i olika situationer.
Att ex. gömma illigala substanser hos en f.d. svärmor är nog inget som bekommer dem. Ju mer de pratar, desto större är ”chansen” att de ses som en ”fin kille” även om han ”hamnat lite snett” i livet.
Jag håller fortfarande på att luska i ämnet. Nån gång kommer jag skriva ut det i tråden. När det blir vet jag dock inte.
Sedan funderar jag på tiden - radio-dokumentären - den stora tillströmningen av nya användare på kort tid - och tiden för PR:s tragiska bortgång.