2018-06-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag har kommit fram till att jag tycker att föräldrarna helt enkelt "inte var kloka". Mer än så tror jag inte att jag behöver krångla till det. En eller två av dem fick en knäpp - psykos, kanske? - eller led av några andra tillfälliga eller permanenta psykiska problem.

Dalaröpappan var uppenbarligen också "knäpp" och mördade, även han, sina barn. Så visst finns det vissa likheter med Bjärredsföräldrarna.

Är man inte psykisk sjuk på något sätt dödar man inte sina barn på ett så planerat sätt, tror jag.

Jag håller med dig. Det handlar om grav psykisk ohälsa, inte bara någon utmattning eller andra kriser som vi alla går igenom i livet. Kanske en personlighetsstörning i botten och så eskalerande psykisk sjukdom. Tycker polisens uttalande om att ett grovt våldsbrott hade begåtts i villan talar för att det hela gått våldsamt till. Någon har helt spårat ur, förslagsvis den som hängde sig sist.
Citera
2018-06-11, 08:46
Medlem
[quote=kindness|63905809]Här på fb är det väl det vi gör - beskriver vad vi har uppfattat, gör våra egna analyser och drar våra egna slutsatser?[/QUOTE]

Och snickrar ihop sina egna testamente. Är allt tillåtet på flashback? Finns det inga gränser för vad som är tillåtet ? Shame on you Rockkungen
Jag ber er andra att granska denna "brasklapp" som någon uttryckt sig.
Bara för att nämna något L H personnummer 69 ej maskinskrivet..O et i OH underskrift granska noga. Finns mer att tyda i detta dokument som tydligt visar att det är falskt.

Och om detta Testamente vore real så skulle det inte vara giltligt öht.
Citera
2018-06-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tycker inte att det handlar om att "frossa" i detaljer om man frågar sig hur flickorna dog och om de var medvetna om vad som hände. Håller verkligen inte med om att det som räknas är "familjens upplevelse" om hur de såg på sitt liv, vilket väl ändå troligast var föräldrarnas upplevelse. Detta var ju inte fyra självmord. Två mord på barn. Jag tycker föräldrarna kommit lindrigt undan vad gäller medial granskning. Till skillnad mot dalaröpappan och mamman som dödade sina barn pga ekonomiska bekymmer verkar ju detta dåd vara noggrant planerat. Om alla dessa fyra föräldrar överlevt hade nog deras rättegångar sett olika ut också. Tror få så att säga förmildrande omständigheter fanns i denna familj.
Det låter nästan som att du menar att ekonomiska bekymmer skulle vara en mer förmildrande omständighet än den som föräldrarna i Bjärred redogjorde för i sitt självmordsbrev. När jag skriver "frossa" så handlar det om att en skribent om och om igen utan att känna till vad som hände beskriver barnens fysiska och psykiska lidande.

Jag vet inte hur du tolkar det som kritik mot att man vill veta vad som hände. Det vill vi alla. Vi vet fortfarande inte om det var en, två eller tre mord eller självmord. Vi vet inte vad familjen pratade om innan. Vi vet inte vilka i familjen som var sjuka eller i vilken sjukdom. Vi vet inte vilka som var med i planeringen och vem som styrde händelseförloppet.

Det är för att vi inte vet som tidningarna inte skriver. Så fort dödsorsaker och händelseförlopp är utredda så lovar jag att tidningarna kommer att skriva och då kommer även människor att kunna ta ställning till hur man känslomässigt ska förhålla sig till händelsen.

Men att sitta och fantisera ihop en händelsekedja som man sen dömer ifrån är ganska meningslöst. Dom flesta som tidigare utmålade O som ensam sinnessjuk massmördare och pedofil har till exempel lämnat byggnaden med svansen mellan benen när dom nu har fått svart på vitt att polisens påstådda samförstånd var verkligt. Deras Krösa-Maja skvaller visade sig vara sladder och förtal.
Citera
2018-06-11, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och snickrar ihop sina egna testamente. Är allt tillåtet på flashback? Finns det inga gränser för vad som är tillåtet ? Shame on you Rockkungen
Bara för att nämna något L H personnummer 69 ej maskinskrivet..O et i OH underskrift granska noga. Finns mer att tyda i detta dokument som tydligt visar att det är falskt.

Berätta lite om vad man kan se om man granskar O;et. Sen kanske det inte är 69 som är det mest intressanta i födelsedatumet.....
Citera
2018-06-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det låter nästan som att du menar att ekonomiska bekymmer skulle vara en mer förmildrande omständighet än den som föräldrarna i Bjärred redogjorde för i sitt självmordsbrev. När jag skriver "frossa" så handlar det om att en skribent om och om igen utan att känna till vad som hände beskriver barnens fysiska och psykiska lidande.

Jag vet inte hur du tolkar det som kritik mot att man vill veta vad som hände. Det vill vi alla. Vi vet fortfarande inte om det var en, två eller tre mord eller självmord. Vi vet inte vad familjen pratade om innan. Vi vet inte vilka i familjen som var sjuka eller i vilken sjukdom. Vi vet inte vilka som var med i planeringen och vem som styrde händelseförloppet.

Det är för att vi inte vet som tidningarna inte skriver. Så fort dödsorsaker och händelseförlopp är utredda så lovar jag att tidningarna kommer att skriva och då kommer även människor att kunna ta ställning till hur man känslomässigt ska förhålla sig till händelsen.

Men att sitta och fantisera ihop en händelsekedja som man sen dömer ifrån är ganska meningslöst. Dom flesta som tidigare utmålade O som ensam sinnessjuk massmördare och pedofil har till exempel lämnat byggnaden med svansen mellan benen när dom nu har fått svart på vitt att polisens påstådda samförstånd var verkligt. Deras Krösa-Maja skvaller visade sig vara sladder och förtal.
Kan tala om att OH är djupt saknad av sina kollegor inom EANOVAT. Tror ni det fortsatt skrivits om honom på Twitter om det kommit fram att han var en kallblodig mördare ?
Så här skriver en kollega 16 MAJ
"Short comment on the forthcoming EANOVAT event, announced yesterday. EANOVAT was founded 6 years ago by J Englisch, @edotrav, O Henkow and I. This will be EANOVAT's 1st event after Oskar's tragic death."

"It was not an easy decision for us. Oskar's death left a gap that can never be filled. Where there were 4 of us, there are now 3. But we felt this was the right way forward."

"May EANOVAT continue to promote young scholars in taxation for many years to come.
That is (just a small part of) Oskar's great academic legacy."
Citera
2018-06-11, 09:06
Medlem
[quote=Elli09|64304797]
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Här på fb är det väl det vi gör - beskriver vad vi har uppfattat, gör våra egna analyser och drar våra egna slutsatser?[/QUOTE]

Det är säkert riktigt och giltigt. Vidimerad kopia och en av dem dom undertecknat kopian sägs vara polis. Polisen har säkert intervjuat paret Hansson också. Det kan inte finnas någon fler LH som är född nämna datum.
Varför skulle O:et inte stämma?
Citera
2018-06-11, 09:09
Medlem
Citat:
Berätta lite om vad man kan se om man granskar O;et. Sen kanske det inte är 69 som är det mest intressanta i födelsedatumet.....

69 Är skrivet för hand? Det har alltså stått något annat datum innan.Om du granskar dokumentet så ser du tydligt att det har skrivits förhand på vissa delar.
Oet är inte Maskinskrivet. Du kan se att det inte är en rund cirkel. Jag har inte det förfalskade testamentet här men vet att det var flera missar. Det Var något med Br****n också. Förstora och granska föreslår jag.
Citera
2018-06-11, 09:12
Medlem
[quote=CountMyshkin|64304893]
Citat:

Det är säkert riktigt och giltigt. Vidimerad kopia och en av dem dom undertecknat kopian sägs vara polis. Polisen har säkert intervjuat paret Hansson också. Det kan inte finnas någon fler LH som är född nämna datum.
Varför skulle O:et inte stämma?

För det första så skulle inte ett sånt testamente INTE gälla då datum är ändrat från 17 till 18.O:et är skrivet för hand. 69 är skrivet för hand m.m
Du kan ju ringa polisen ochfråga om han bevittnat något testamente ?
Citera
2018-06-11, 09:13
Medlem
Citat:
69 Är skrivet för hand? Det har alltså stått något annat datum innan.Om du granskar dokumentet så ser du tydligt att det har skrivits förhand på vissa delar.
Oet är inte Maskinskrivet. Du kan se att det inte är en rund cirkel. Jag har inte det förfalskade testamentet här men vet att det var flera missar. Det Var något med Br****n också. Förstora och granska föreslår jag.

Det står 691124. Vilket datum var LH född?
Citera
2018-06-11, 09:24
Medlem
[quote=Elli09|

För det första så skulle inte ett sånt testamente INTE gälla då datum är ändrat från 17 till 18.O:et är skrivet för hand. 69 är skrivet för hand m.m
Du kan ju ringa polisen ochfråga om han bevittnat något testamente ?[/QUOTE]

Varför ringa? Testamentet är offentlig handling. O:s syster har, precis som det står i testamentet, övertagit O:s bolag redan också. Naturligtvis har polisen varit väldigt intresserade av detta testamente och förhört paret Hansson om det och t.ex varför det är ändrat från 17 till 18 som jag tror har en naturlig förklaring.

Har jämfört O:s underskrift med tidigare och de ser lika ut.
Citera
2018-06-11, 09:28
Medlem
Citat:
Det står 691124. Vilket datum var LH född?

Oj, 691126...
Citera
2018-06-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Oj, 691126...

Finns inget formkrav enligt ÄB om personnummer på testamentstagare (den som ska ärva enligt testamentet). Kan dom verkligen varit vid sina sinnens fulla bruk när de upprättade testamentet? Hafsigt, märkligt, att missta sig på en då elementär detalj som födelsedatum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in