Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det låter nästan som att du menar att ekonomiska bekymmer skulle vara en mer förmildrande omständighet än den som föräldrarna i Bjärred redogjorde för i sitt självmordsbrev. När jag skriver "frossa" så handlar det om att en skribent om och om igen utan att känna till vad som hände beskriver barnens fysiska och psykiska lidande.
Jag vet inte hur du tolkar det som kritik mot att man vill veta vad som hände. Det vill vi alla. Vi vet fortfarande inte om det var en, två eller tre mord eller självmord. Vi vet inte vad familjen pratade om innan. Vi vet inte vilka i familjen som var sjuka eller i vilken sjukdom. Vi vet inte vilka som var med i planeringen och vem som styrde händelseförloppet.
Det är för att vi inte vet som tidningarna inte skriver. Så fort dödsorsaker och händelseförlopp är utredda så lovar jag att tidningarna kommer att skriva och då kommer även människor att kunna ta ställning till hur man känslomässigt ska förhålla sig till händelsen.
Men att sitta och fantisera ihop en händelsekedja som man sen dömer ifrån är ganska meningslöst. Dom flesta som tidigare utmålade O som ensam sinnessjuk massmördare och pedofil har till exempel lämnat byggnaden med svansen mellan benen när dom nu har fått svart på vitt att polisens påstådda samförstånd var verkligt. Deras Krösa-Maja skvaller visade sig vara sladder och förtal.
Kan tala om att OH är djupt saknad av sina kollegor inom EANOVAT. Tror ni det fortsatt skrivits om honom på Twitter om det kommit fram att han var en kallblodig mördare ?
Så här skriver en kollega 16 MAJ
"Short comment on the forthcoming EANOVAT event, announced yesterday. EANOVAT was founded 6 years ago by J Englisch, @edotrav, O Henkow and I. This will be EANOVAT's 1st event after Oskar's tragic death."
"It was not an easy decision for us. Oskar's death left a gap that can never be filled. Where there were 4 of us, there are now 3. But we felt this was the right way forward."
"May EANOVAT continue to promote young scholars in taxation for many years to come.
That is (just a small part of) Oskar's great academic legacy."