2018-06-11, 10:13
Medlem
knullklassons avatar
SD går (fortsatt) framåt bland LO-medlemmar

Citat:
I november uppgav 46,4 procent av
LO-medlemmarna att de sympatiserade
med S. I majmätningen är den siffran
nu nere på 38,5 procent.

För SD har utvecklingen gått åt
motsatt håll. I november uppgav 20,0
procent att de sympatiserar med SD.
Nu uppger 24,9 procent att de gör det.

/Text-TV
2018-06-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Va? Nä, referenser till YouGov hittar man inte utanför Metro bortsett från tjafset som uppstod när YG första gången hade dem som största parti, och Sentio har inte funnits i gammelmedias rapportering på hundra år. DN skrev om dem några gånger typ 2008.
http://www.dagensopinion.se/gudmundson-svd-om-att-börja-använda-sentios-sd-statistik

Du har fel. Jag har i min mailbox en skärmdump som jag tog från Texttv som refererar till Yougovs mätning i Mars 2012 då S gick upp 7.7%-enheter (som jag för övrigt mailade till Ulf johansson den dag SVT påstod att de inte refererar till webundersökningar).

Jag har ingen möjlighet att få upp skärmdumpen till dig på bild då jag inte vet hur jag skall få upp bilden utan att öppna upp ett konto på en sajt avsett för det ändamålet.

Jag har länken kvar till text-tv sidan. Det tog för övrigt inte många dagar innan SVT tog bort den sidans innehåll.

https://texttv.nu/172/opinionen-enligt-yougov-11100

Förutom skärmdumpen jag sparade så hittade jag ett tiotal länkar till där SVT publicerade Yougovs undersökningar varav en del av dem var opinionsundrsökningar till riksdagsval.
2018-06-11, 10:18
Medlem
Nästan helt jämnt mellan könen hos utrikes födda.

Utrikes födda, SD-sympati:
Män 11,1
Kvinnor 11,5

Inrikes födda, SD-sympati:
Män 20,8
Kvinnor 9,4

Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Du har fel. Jag har i min mailbox en skärmdump som jag tog från Texttv som refererar till Yougovs mätning i Mars 2012 då S gick upp 7.7%-enheter
OK, tror dig, men det har varit extremt sällsynt. Sveriges Radio har ju en policy om att inga mätningar ska redovisas som inte har slumpmässigt urval. Ekot har t o m slängt ut Demoskop från sammanvägningen Svensk väljaropinion efter att de uppdaterade metoden, det är bara Sifo+Ipsos+Novus med nu.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-06-11 kl. 10:24.
2018-06-11, 10:26
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nästan helt jämnt mellan könen hos utrikes födda.

Utrikes födda, SD-sympati:
Män 11,1
Kvinnor 11,5

Inrikes födda, SD-sympati:
Män 20,8
Kvinnor 9,4
Det där är så jäkla sjukt, ser ju bara ännu värre ut när man ser invandrarsiffrorna. Svenska kvinnor saknar verkligen ryggrad.

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
SD går (fortsatt) framåt bland LO-medlemmar

/Text-TV
Vad ska LO göra när SD är större än S bland deras egna medlemmar?
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2018-06-11 kl. 10:30.
2018-06-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Alla svenska mätinstitut börjar bitvis att återgå till de sanna siffrorna, för att inte tappa all trovärdighet när valresultatet kommer.

Du är naturligtvis helt rätt på det.
Nedan kan du se hur Demoskop och Novus de två sista månaderna närmat sig Sentio och SD:s "riktiga" siffror med stormsteg.

Ökningar på SD:

Sentio: April-Juni: +4.7%
Demoskop: April-Juni +2.2%
Novus: April-Juni +2.2%

Och här nedan finner vi mer bevis för att din teori om en korrigering ju närmare valet man kommer är helt korrekt.

Skillnad på SD mellan Novus och Sentio:

Mar 15: 1.4%-enheter
Feb16: 6,2%-enheter
Okt 16: 3%-enheter
Jan 17: 4,6%-enheter
Apr 17: 8,2%-enheter
Maj 17: 3,7%-enheter
Aug 17: 8,7%-enheter¨
Maj 18: 3.9%-enheter
Juni 18: 4,2%-enheter

Skillnad på SD mellan Sentio och Demoskop:

Mar 15: 2.4 %-enheter
Feb16: 6.7%-enheter
Okt 16: 4.8%-enheter
Jan 17: 6.1 %-enheter
Apr 17: 9.4 %-enheter
Maj 17: 5.9 %-enheter
Aug 17: 10.8 %-enheter¨
Nov 17: 3.6 %-enheter
Maj 18: 3.7%-enheter
Juni 18: 5.1 %-enheter

Dessutom så har de jävlarna lyckats med sin diaboliska plan. Opinionsinstituten har nu i flera år tryckt ner siffrorna på SD för att nu tokhöja dem. Och de har fått precis den effekt de ville ha med den manövern nämligen............... (Plats för ifyllande av valfri idiotteori).

Det enda som förvånar mig är att de flesta i den här tråden (även de som gått all-in på OI:s manipuleringsteori) verkar vara ovanligt uppspelta över SD:s siffror.
2018-06-11, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det där är så jäkla sjukt, ser ju bara ännu värre ut när man ser invandrarsiffrorna. Svenska kvinnor saknar verkligen ryggrad.

Vad ska LO göra när SD är större än S bland deras egna medlemmar?

Nej det är männen som saknar ryggrad. Det är det som är hela problemet med hela sveriges situation. Det är biologiskt.

Kvinnorna börjar överge svenska män, för att de beter sig som pussies. De tror att de inte kan skydda dem längre. Inga kvinnor vill ha pussies. Det är osexigt.

Vi måste börja återta respekten och börja skydda dem. Det är så enkelt.
2018-06-11, 10:44
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej det är männen som saknar ryggrad. Det är det som är hela problemet med hela sveriges situation. Det är biologiskt.

Kvinnorna börjar överge svenska män, för att de beter sig som pussies. De tror att de inte kan skydda dem längre. Inga kvinnor vill ha pussies. Det är osexigt.

Vi måste börja återta respekten och börja skydda dem. Det är så enkelt.
Det är aldrig svenska kvinnors fel, dom styrs bara av sin biologi. Vi män däremot vi är fritänkande varelser!
2018-06-11, 10:56
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Nedan kan du se hur Demoskop och Novus de två sista månaderna närmat sig Sentio och SD:s "riktiga" siffror med stormsteg.

Ökningar på SD:

Och här nedan finner vi mer bevis för att din teori om en korrigering ju närmare valet man kommer är helt korrekt.

Dessutom så har de jävlarna lyckats med sin diaboliska plan. Opinionsinstituten har nu i flera år tryckt ner siffrorna på SD för att nu tokhöja dem. Och de har fått precis den effekt de ville ha med den manövern nämligen............... (Plats för ifyllande av valfri idiotteori).

Det enda som förvånar mig är att de flesta i den här tråden (även de som gått all-in på OI:s manipuleringsteori) verkar vara ovanligt uppspelta över SD:s siffror.
Inte jag,det här har jag hävdat hela tiden.
Antar att instituten kommer att hålla ner snäppet från skämsläge även strax före valet.Man vet att framgång föder framgång ,så det gäller att hålla SD så kort som möjligt om man vill bli nämnd i media.
2018-06-11, 10:57
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Ökningar på SD:

Varför skulle olika OI vilja ge en skjuts till SD när det väl gäller?
Du får tänka på att de flesta inte bryr sig om undersökningarna förrän det är ett par månader kvar till valet. Dvs -- exakt den tid vi är i nu.

Vore det inte då kontraprodukt att trycka upp SD:s siffror om avsikten är att vara mot SD?
Varför menar du att de vill ge SD vind i seglen när det gäller?
2018-06-11, 11:01
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Du får tänka på att de flesta inte bryr sig om undersökningarna förrän det är ett par månader kvar till valet. Dvs -- exakt den tid vi är i nu.

Vore det inte då kontraprodukt att trycka upp SD:s siffror om avsikten är att vara mot SD?
Jag tror att svaret är ganska enkelt. De tänkte inte så långt fram när de började vikta ner siffrorna. Deras tankegångar är ungefär lika efter som hos politikerna i sjuklövern. Ljug nu, worry later.
2018-06-11, 11:01
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave

Men herregud!!!
Troligtsvis ligger SD idag kring 30% så det är inte frågan om att trycka upp SD,s siffror ,utan att landa mjukt. Och håller man upp SD,s siffror för mycket blir det ett väldigt brölande från tokvänstern och man vet att framgångssupporters kommer att haka på.
2018-06-11, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det är aldrig svenska kvinnors fel, dom styrs bara av sin biologi. Vi män däremot vi är fritänkande varelser!

Ja typ så faktisk. Haha.

De behövde tänka på ett annat sätt när människan utvecklades. De skulle hålla sig i grottan, ta hand om barnen, stärka kontakterna med stammen och laga maten vi kommer hem med.

Vi å andra sidan måste faktiskt tänka logiskt och samtidigt skydda stammen och komma hem med maten vi jagat ihop. Det kräver taktik, mod, logiskt tänkande och koordinering.

Det är bla därför vi har lättare att tänka logiskt och har högre testosteronnivåer medans kvinnorna är mer empatiska, går mer på kändla och är mer omhändertagande.

Men föelorar vi våra manliga egenskaper, så förlorar vi kvinnorna. Det är oerhört enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in