2016-08-31, 14:06
Medlem
Sahindal familj är en respekterad familji bland kurder från Turkiet. Nästan alla av de är egenföretagare . Sveriges största kebab tillverkare järvsökebab och sala kebab ägs av Sahindal familj.De äger restauranger,pizzerior och grosister i uppsala,sala,hudiksvall,bollnäs,söderhamn,avesta osv...
Synd att man vill dra alla Sahindal släkten i samma kam för fadime händelsen. Nästan alla som jag känner i Sahindal släkten var ledsen och arg på grund av den här händelsen.
De Sahindal familj medlemmar jag känner är väldigt snälla,hjälpsamma och generösa.
Majoritet av Sahindal familj är inte muslimer utan Aleviter . Sahindal familj kommer från en stad som heter maras där blev folkmord på aleviter 1978 ,det därför många aleviter flyttade utomlands.
Citera
2016-08-31, 19:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Han sköt sin dotter på grund av att hon hade en SVENSK pojkvän. Det var alltså ett mord med rasistiska förtecken, han hatade svenskar. Något för pk-maffian att spåna i.

Fel. Det var för att du var någon som inte var godkänd, och att hon hade sex som ogift. Att han var svensk var fullständigt underordnat.
Citera
2017-01-18, 20:41
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
”Min pappa har dödat min syster”. Larmsamtalet från Fadimes syster kom in 21.45 den 21 januari 2002. Femton år har nu gått sedan mordet som skakade Sverige och lärde många vad hedersmord innebär. Än i dag minns många den starka kvinnan som kämpade för att få rätt till ett självständigt liv utan hoten från familjen.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fa...for-sin-frihet
Citera
2018-01-04, 01:29
Medlem
Fadimes pappa kommer visst ut nu ibörjan av 2018.
Citera
2018-06-11, 03:35
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Fullständigt vidrigt att få komma ut efter att ha begått ett såpass allvarligt brott.
Citera
2018-07-29, 13:57
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harman1
Fadimes pappa kommer visst ut nu ibörjan av 2018.

Så är fanstyget ute nu då?
Citera
2018-08-16, 17:09
Bannlyst
Helt jävla otroligt. Så enligt merinfo så lever han alltså i en lägenhet... det måste väl ändå betyda att han är ute?

16 jävla ynka år för att ha kallblodigt avrättat sin dotter. Är så jävla arg.
Citera
2018-08-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Helt jävla otroligt. Så enligt merinfo så lever han alltså i en lägenhet... det måste väl ändå betyda att han är ute?

16 jävla ynka år för att ha kallblodigt avrättat sin dotter. Är så jävla arg.

Nja det betyder bara att han är skriven där, behöver inte betyda att han inte är inlåst.
Men om han är fri eller inte har jag ingen aning om, men just folkbokföringsadress är inte ett säkert kort för att avgöra det.
Citera
2018-08-22, 00:04
Medlem
hrwdtjs avatar
Händelser som skakat Sverige | Mordet på Fadime 2002
Citera
2018-08-29, 18:28
Medlem
0174Affes avatar
Läste nu på UNT att Fadimes pappa är fri och bor på annan ort i Sverige. Riktigt skrämmande, en man som mördar sin dotter ska inte släppas ut ur fängelset.
Citera
2018-08-29, 21:18
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Extra skrämmande med tanke på vår unika ”feministiska regering”.
Citera
2018-08-29, 22:59
Medlem
Arkiaters avatar
Borde inte utvisning på livstid ha varit lämplig påföljd efter ”avtjänat" fängelsestraff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in