2012-06-11, 13:03
Bannlyst
han borde ha fått livstidsfängelse tycker jag !
Citera
2012-06-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
han har livstid redan, men vill ha tidsbestämt, vilket man har rätt att få ansöka om nu för tiden eftersom svenska rättssystemet tror på att individen ångrar sig i fängelset och blir en ny och snäll person
Citera
2012-06-11, 13:11
Medlem
Det har han ju enligt svensk lag rätt att få. Bra att han blir utvisad(?) iallafall.
Citera
2012-06-11, 13:13
Bannlyst
Han har samma rätt som övriga frihetsberövade... Palla bry sig.

Han tar iaf sitt straff.

Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
OT:Kan inte avgöra om du är smart eller dum....
Citera
2012-06-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetpee
Han har samma rätt som övriga frihetsberövade... Palla bry sig.

Han tar iaf sitt straff.

OT:Kan inte avgöra om du är smart eller dum....

Va fan är det där för kommentar "Han tar iaf sitt straff.", dessutom din första kommentar här på fb ser det ut som, kunde du inte presterat lite bättre då??? han tog väl knappast straffet frivilligt, inte precis så att han ringde till polisen själv och anmälde det. Visst har han rätt att ansöka om tidsbestämt straff, men om dom skulle ge honom detta på grund av att han vill hem till turkiet så är det katastrof.
Citera
2012-06-11, 13:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ny rubrik. Abok => Krimhistoria. Kanske för sammanfogning? //Mod
Citera
2012-06-11, 13:59
Bannlyst
Varför ska turkiet ta hand om svinet för? Han ska sitta inne i sverige tills han ruttnar!
Citera
2012-06-11, 14:40
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulastvinner
är väl egentligen inte ett aktuellt brott, men svinet vill ha tidsbestämt straff för att kunna återvända till turkiet. Min fråga är då, om han får tidsbestämt straff för att avtjäna en del i turkiet, eller för att återvända till turkiet som en fri man, vad är det då som hindrar att han återvänder till landet inom kort? Han blev väl aldrig utvisad, för han hade svenskt medborgarskap????
I vilket fall som helst så måste vi sätta stopp för detta, han ska sitta sin tid, inte ha förmånen att ha tidsbestämt, osäkerheten som han känner är säkert inget mot vad fadime kände.
STOPPA DETTA GENAST!!!!!!!!!!!!!!!!

Om vi lugnar oss lite så kan vi konstatera att Rahmi Sahindal är att betrakta som en mycket farlig förbryttare som inte ens drar sig för att mörda sin egen dotter. Han bör idag vara ca 65 och bör fortfarande utgöra en stor fara för allmänheten. Han bör sitta minst 10 till 15 år till innan ett villkorligt frisläppande kan komma i fråga.
Citera
2012-06-11, 18:00
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ny rubrik. Abok => Krimhistoria. Kanske för sammanfogning? //Mod
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2012-06-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulastvinner
Va fan är det där för kommentar "Han tar iaf sitt straff.", dessutom din första kommentar här på fb ser det ut som, kunde du inte presterat lite bättre då??? han tog väl knappast straffet frivilligt, inte precis så att han ringde till polisen själv och anmälde det. Visst har han rätt att ansöka om tidsbestämt straff, men om dom skulle ge honom detta på grund av att han vill hem till turkiet så är det katastrof.
Äntligen någon mer än jag som reagerar på idiotyttrandet "jag tar mitt straff"! Va fan, man har väl för helvete inget val! Att försöka framstå som rakryggad, god, duktig eller något för att man tar sitt straff är ju bara patetiskt! En annan sak hade varit om straffet varit frivilligt....
Beträffande Rahmi: Det är alldeles för tidigt att ge honom tidsbestämt! Jag för min del tycker att han kan stanna kvar på kåken tills han dör men enligt praxis så lär han minst få sitta en fem år till....
Citera
2012-06-12, 00:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Äntligen någon mer än jag som reagerar på idiotyttrandet "jag tar mitt straff"! Va fan, man har väl för helvete inget val! Att försöka framstå som rakryggad, god, duktig eller något för att man tar sitt straff är ju bara patetiskt! En annan sak hade varit om straffet varit frivilligt....
Beträffande Rahmi: Det är alldeles för tidigt att ge honom tidsbestämt! Jag för min del tycker att han kan stanna kvar på kåken tills han dör men enligt praxis så lär han minst få sitta en fem år till....

Gubben behöver sitta inlåst många år till, det är min åsikt och skulle han dö i fängelset så är det inte det minsta synd om honom.
Ångrar han ens mordet på sin egen dotter ?
Han satte en kula i hennes panna först och kula nummer två satte han i hennes käke samtidigt som han höll fast henne i håret.
Gubben sitter bra där han sitter.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2012-06-12 kl. 00:45.
Citera
2012-06-12, 01:45
Medlem
Yatsys avatar
Det är fullständigt onödigt att uppfylla pappans önskan om tidsbestämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in