Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
De andra lagens supportrar (DIF - AIK derby dagen innan) kan ju vara intresserade av att ställa till bråk. Bajen har varit i Malmö dagen innan.
Jag kan tänka mig att sådant vägs in från polisens sida.
Givetvis spelar sådant in, men det var väl 2015 när vi hade AIK en måndag (då vi var 4500 pers) som det var Bajen, MFF, DIF, AIK, Gais och vi samtidigt i sthlm en helg, således tror jag inte sådant direkt är avgörande.
Sedan är det givetvis så att dom som vill slå varandra på käften gör det oavsett speldag.
Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Men är det realistiskt med tanke på den ansträngda ekonomi många av våra klubbar har. Om inte ens förbundet lyckas anlägga en bra gräsmatta trots stora resurser, massor av tid och krav uppifrån, hur skulle det då gå och lösa för en individuell klubb?
Det går ju att lösa för en individuell klubb uppenbarligen ty det finns ju ett gäng sådana exempel.
Det är givetvis svårare på en "multiarena" likt Friends men se på Ullevi igår vid landskampen, det var konsert där så sent som i tisdags och igår var det alltså landskamp...
Den ekonomiska biten blir ju en sak, men kan en ekonomiskt pressad klubb som vi ha så bra planer på såväl Kamratgården så går det ju. Dessutom är ju Gamlas plan bra trots kommunalt ägande men med tre lag som spelar där konstant, plus damlandslaget och en intensiv Gothia-helg.
Det är klart att en del prioriterar bort idag när kraven inte finns, kommer kraven på en riktig plan lär ju pengarna finnas helt plötsligt.