2018-06-08, 17:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Vad skönt att vara malmöit, oavsett vad som händer är det ALLTID någon annans fel.

Du har uppenbarligen inte läst mina inlägg, hade du gjort det hade du sett jag kritiserade MFF i Miiko-fallet. Så pass att jag t.o.m slutade att gå på matcherna.

I Sarfo-fallet tycker jag att MFF har gjort vad de kan medan SIRIUS har varit oärliga.
2018-06-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du har uppenbarligen inte läst mina inlägg, hade du gjort det hade du sett jag kritiserade MFF i Miiko-fallet. Så pass att jag t.o.m slutade att gå på matcherna.

I Sarfo-fallet tycker jag att MFF har gjort vad de kan medan SIRIUS har varit oärliga.
Stod det inte någonstans i rapporteringen att beteendet var känt av Malmö i samband med övergången. Någon från klubbledningen hade kontakt med barnets familj?

Sirius tyckte inte det var ok och sålde, Malmö köpte. Såvida inte Sirius skrivit ngt om att han är oskuld så tror jag det är svårt att ställa regresskrav. De tog en lott som visade sig vara sämre än vad det hoppats.

För övrigt. Var inte påföljden ovanligt hård. Vilket lär överklagas och historien tar inte slut här
2018-06-08, 18:13
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Stod det inte någonstans i rapporteringen att beteendet var känt av Malmö i samband med övergången. Någon från klubbledningen hade kontakt med barnets familj?

Sirius tyckte inte det var ok och sålde, Malmö köpte. Såvida inte Sirius skrivit ngt om att han är oskuld så tror jag det är svårt att ställa regresskrav. De tog en lott som visade sig vara sämre än vad det hoppats.

För övrigt. Var inte påföljden ovanligt hård. Vilket lär överklagas och historien tar inte slut här

Ryktet gick i Uppsala om att Sarfo inte var särskilt "clean" av sig. Malmö visste säkert om detta men såg mellan fingrarna och hoppades säkert på en förbättring i och med en flytt många mil bort. Jag tycker att både MFF och Sirius har agerat fel här. Båda bör skämmas rejält.
2018-06-08, 18:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Malmös vd säger att det inte är troligt att sarfo spelar vidare i mff. Hur kan man ens lämna dörren öppen? Vilken annan klubb hade lämnat dörren öppen (om än på glänt) för en spelare som döms för våldtäkt. Finns det ens någon botten i skitklubben malmö?
2018-06-08, 19:17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Malmös vd säger att det inte är troligt att sarfo spelar vidare i mff. Hur kan man ens lämna dörren öppen? Vilken annan klubb hade lämnat dörren öppen (om än på glänt) för en spelare som döms för våldtäkt. Finns det ens någon botten i skitklubben malmö?

Han skulle varit sparkad redan innan rättegången och definitivt nu efter domen. Finns inget att tveka på, bort med skräpet. Lär bli ännu mer trashtalk mot MFF på planen i framtiden.
2018-06-08, 19:54
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hur mycket har AIK kämpat? Det är förbundet som plöjt ner tiotals miljoner för att kunna ha en vettig gräsplan för landslaget. Trots det är mattan stundtals under all kritik.

Det är jävligt tacksamt att sitta på sina höga hästar och peka finger när man själv inte står för notan.

Så är det säkerligen. Då är det givetvis ännu mer tydligt att om inte ens förbundet kan anlägga en gräsmatta som är fullgod så kan man heller inte ställa krav på klubbar, som har mindre tid och pengar att lägga på grässkötsel, att ha gräsplaner.
2018-06-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Om du inte ser skillnaden på att knulla barn och det Hamad gjorde bör du fan låsas in.
Vad i Hamads gärning menar du?
2018-06-08, 21:29
Medlem
OleYellers avatar
Antyds det inte mellan varven att Hamad och Miiko gjort exakt samma saker? Borde väl isf vara helt ute nu efter metoo osv.

Har inget skett så är det lågt att antyda det, har saker skett så är det bara att hänga ut. Så.. Hur ligger landet?
2018-06-09, 02:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hur mycket har AIK kämpat? Det är förbundet som plöjt ner tiotals miljoner för att kunna ha en vettig gräsplan för landslaget. Trots det är mattan stundtals under all kritik.

Det är jävligt tacksamt att sitta på sina höga hästar och peka finger när man själv inte står för notan.
Nu är det ju oklart hur avtalet ser ut i detalj, huruvida förbundet kostat på sig gräsmattor för vår fördel är svårt att avgöra. Förvisso har det lagts nya och fräscha gräsmattor kort inpå våra matcher men då är det också för att landslaget lirar där kort inpå. Har förbundet ens nånting å göra med saken i "vanliga" fall nuförtiden?

Sen är det ett jävla mysterium hur dessa har tänkt.. Dom visste mycket väl att det skulle spelas fotboll på naturgräs där men likväl designar dom taket så att gräset kan få ett par timmars solljus (som max) per dag.. Obegripligt.

Ett alternativ hade varit å titta på Shalke 04 och deras version där dom har möjligheten å flytta gräsmattan under arenan å till en mer öppen yta där det finns riktig utomhusmiljö, men icke.

Trodde vi var kvitt gräsproblemet 2015 då det faktiskt låg bra gräsmattor under hela säsongen (med enstaka undantag) men nej, det är ganska parodiskt hur illa det ser ut emellanåt.
2018-06-09, 05:01
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han skulle varit sparkad redan innan rättegången och definitivt nu efter domen. Finns inget att tveka på, bort med skräpet. Lär bli ännu mer trashtalk mot MFF på planen i framtiden.

Sarfo med agent ville få Malmö att sparka honom innan rättegången.
Men då mot en jävla massa pengar. MFF har följt lagen och givetvis vetat att han aldrig akulle representera Malmö igen. Väntat ut en fällande dom så kontraktet upplöses utan att Sarfo ska få några pengar. Han har ju inte fått lön sedan han blivit häktad.
2018-06-09, 07:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Stockholmsmatcherna ligger där nog efter önskemål av polisen.

Matchen mot Norrköping kan ju vara av samma anledning. Det behövs lite skärpning i supporterleden så kanske tiderna kan bli mer acceptabla. Om det inte blir små kravaller alltför ofta.

Tja, sthlmsmatcherna har ju varit på söndagar innan så det är inte omöjligt att ha dom där nu heller såklart. Dessutom lär ju folk som vill slå varandra på käften göra det oavsett om det är måndag eller söndag...
Sedan är ju knappast BP en högriskmatch heller...

Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag vill bara klargöra att det givetvis går men den stora frågan är om det är värt de pengar och den tid som krävs för att få svenska planer i Mars månad att fungera vettigt. Jag tror inte det. Speciellt inte med tanke på hur ansträngt det är med ekonomin runt många lag.

Eniga i att det är en ekonomisk prioriteringsfråga således. Det går men prioriteras inte vilket givetvis ger en anledning att ställa krav.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nu är det ju oklart hur avtalet ser ut i detalj, huruvida förbundet kostat på sig gräsmattor för vår fördel är svårt att avgöra. Förvisso har det lagts nya och fräscha gräsmattor kort inpå våra matcher men då är det också för att landslaget lirar där kort inpå. Har förbundet ens nånting å göra med saken i "vanliga" fall nuförtiden?

Sen är det ett jävla mysterium hur dessa har tänkt.. Dom visste mycket väl att det skulle spelas fotboll på naturgräs där men likväl designar dom taket så att gräset kan få ett par timmars solljus (som max) per dag.. Obegripligt.

Ett alternativ hade varit å titta på Shalke 04 och deras version där dom har möjligheten å flytta gräsmattan under arenan å till en mer öppen yta där det finns riktig utomhusmiljö, men icke.

Trodde vi var kvitt gräsproblemet 2015 då det faktiskt låg bra gräsmattor under hela säsongen (med enstaka undantag) men nej, det är ganska parodiskt hur illa det ser ut emellanåt.

Använder man sådan där "konstgjort solljus" på Friends? Vet att det finns på Gamla och används flitigt under tider när solen inte lyser lika starkt som nu/på delar av planen där solen inte lyser lika mycket. Det fungerar ju mycket bra här.
2018-06-09, 09:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tja, sthlmsmatcherna har ju varit på söndagar innan så det är inte omöjligt att ha dom där nu heller såklart. Dessutom lär ju folk som vill slå varandra på käften göra det oavsett om det är måndag eller söndag...
Sedan är ju knappast BP en högriskmatch heller...

De andra lagens supportrar (DIF - AIK derby dagen innan) kan ju vara intresserade av att ställa till bråk. Bajen har varit i Malmö dagen innan.
Jag kan tänka mig att sådant vägs in från polisens sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in