2018-06-10, 19:01
Medlem
matsqqs avatar
Det intressanta för mig är inte vem hon gick ut med vid ett visst tillfälle utan att hon kan ge sig ut på stört sent en kväll för geocache och (och knappt hinna få med sig morgontofflorna som hon skrev) och att hon då i princip alltid tar med sig en kompis.

Det låter ju precis som hur hon försvann, denna gången kanske hon hade med sig SD istället och blev osams.
Citera
2018-06-10, 19:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Mycket möjligt att stugan ligger där det är små enkla stugor

Finns det bara ett sommarstugeområde i Örebro? Annars behöver det väl inte vara samma?
Citera
2018-06-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Finns det bara ett sommarstugeområde i Örebro? Annars behöver det väl inte vara samma?

Jo det stod i tidningen Sommarstugeområde Karlslund
På väster i Örebro
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-10 kl. 19:04. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-10, 19:06
Medlem
matsqqs avatar
Tror inte mördaren börjar ge sig ut och börjar knivdöda folk slumpmässigt efter allt pådrag, om han inte känner för att åka fast eller om det är en galen knarkare ... tror det är orelaterat ...
Citera
2018-06-10, 19:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Det intressanta för mig är inte vem hon gick ut med vid ett visst tillfälle utan att hon kan ge sig ut på stört sent en kväll för geocache och (och knappt hinna få med sig morgontofflorna som hon skrev) och att hon då i princip alltid tar med sig en kompis.

Det låter ju precis som hur hon försvann, denna gången kanske hon hade med sig SD istället och blev osams.

Jag är tveksam dock till att hon skulle ut på geocachrunda runt kl 23 dagen innan hennes sons födelsedag. Enligt uppgifter slog hon in paket o.s.v.
Citera
2018-06-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen. Enl uppgift var det han som plockade upp SD/HD vid flyget och skjutsade dom till hans stuga där dom fick bo och lånade ut sin bil till dom. Allt enligt uppgift i tråden. Vet inte exakt vem som lämnade uppgiften.

Tror inte stugans placering/ort nämndes då. Allt från minnet.

Det var bara någon som spekulerade att JG gömde dem i sin sommarstuga, och försökt stoppa denna trådsanning. Det är inte ens säkert att JG har sommarstuga.
Citera
2018-06-10, 19:09
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Jag är tveksam dock till att hon skulle ut på geocachrunda runt kl 23 dagen innan hennes sons födelsedag. Enligt uppgifter slog hon in paket o.s.v.
Men förra gången var ju timmen för sen för att hon skulle våga vara ute själv så det enda som är skillnaden vore att det var dagen innan födelsedagen ... men en speedad Lena (som någon härinne beskrev henne) kanske kände sig rastlös och ville göra av lite överskottsenerg ... Att hon slagit in paket tidigare är säkert inget hinder då ...
Citera
2018-06-10, 19:09
Medlem
Citat:
Nej, det finns fler i själva Örebro. Men just där är det nog bara ett. Vore intressant veta om JG har sin stuga där. Försökt leta men utan redultat.
Citera
2018-06-10, 19:10
Medlem
Citat:
Tror inte mördaren börjar ge sig ut och börjar knivdöda folk slumpmässigt efter allt pådrag, om han inte känner för att åka fast eller om det är en galen knarkare ... tror det är orelaterat ...

Tänkte mer att någon vill hämnas LW, men hoppas inte.
Citera
2018-06-10, 19:11
Medlem
Honan6s avatar
Fick se att mina sammanfattningar nu ligger som inlägg nr #7531 och #7532

Har inte uppdaterat med att SD släpptes ut i fredags.
Citera
2018-06-10, 19:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men förra gången var ju timmen för sen för att hon skulle våga vara ute själv så det enda som är skillnaden vore att det var dagen innan födelsedagen ... men en speedad Lena (som någon härinne beskrev henne) kanske kände sig rastlös och ville göra av lite överskottsenerg ... Att hon slagit in paket tidigare är säkert inget hinder då ...

Visst är det möjligt men i så fall undrar jag varför hon inte låste dörren om sina sovande barn?
Citera
2018-06-10, 19:15
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Visst är det möjligt men i så fall undrar jag varför hon inte låste dörren om sina sovande barn?
Det är inte alla som låser om sig. Jag bor i en liknande stor stad som Örebro och min bror låser nästan aldrig efter sig om han ger sig ut en kortare stund ... hon kanske också resonerar att barnen är ju hermma och jag ska bara vara ute en kvart så jag skiter i att låsa ...
"Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor" låter ju inte som det är några större förberedelser utan lite mer hej och hå ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in