2018-06-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Gäddestavägen?

Det kan den heta
Citera
2018-06-10, 18:32
Medlem
Jag får obehagskänslor av det här knivdådet i Örebro. Vet nån var JG har sin sommarstuga? Den där SD och HD huserade.
Citera
2018-06-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Jag får obehagskänslor av det här knivdådet i Örebro. Vet nån var JG har sin sommarstuga? Den där SD och HD huserade.

Har han sommarstuga?
Citera
2018-06-10, 18:37
Medlem
Det är ett ganska utspritt sommarstugeområde, dels i anslutning till motionsspåret, dels lägre österut mot Runnaby.
Citera
2018-06-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Har han sommarstuga?

Tydligen. Enl uppgift var det han som plockade upp SD/HD vid flyget och skjutsade dom till hans stuga där dom fick bo och lånade ut sin bil till dom. Allt enligt uppgift i tråden. Vet inte exakt vem som lämnade uppgiften.

Tror inte stugans placering/ort nämndes då. Allt från minnet.
Citera
2018-06-10, 18:46
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om trängd, kanske. Annars inte med nödvändighet.

Trösklarna torde först av allt vara personspecifika. Man kan ”spöa” älskarinnan just för att man inte skulle (våga/kunna/få för sig) att ”spöa” sin fru — eller tvärt om.

Det är väl ”närhetsdonerande” det där handlar om också, för att ta upp ett uttryck i svang.

Men sen finns det väl de som förlorar alla trösklar, eller har låga rakt över.

Touché!

Jag har nu lånat både dina glasögon och din skarpa kikare och mentalt tröskat mig igenom alla tänkbara ”trösklar”.

Visst finns det förmodligen lika många olika slags ”handlings- och tanke-relän” som det finns individer på denna planet. Gissningsvis bär vi även på olika antal av dessa ”strömbrytare”.

Vem/vilka/ ”installerar” dem? Arvet? Miljön? Individen själv? Ödet?

Är dessa inre ”kompasser” utbytbara tro?

Vad reglerar på- och avslag av dessa ”reglage”? Är de helt automatiserade?

Har seriemördare lyckats fixera ett antal seriekopplade ”switchar” i ett tillåtande läge vad gäller bestialiska tankar och handlingar? Så att de inte behöver följa strömmen utan leda den, menar jag?
Citera
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
"Det blev en mycket kort cachingrunda efter kvällsbestyren. Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor som sällskap eftersom timmen var för sen för att jag skulle vilja vara ute själv här. Det är väl ett skit att behöva känna så?! Nåväl, inga busar kom och bråkade, utan rundan blev helt lyckad och mycket trevlig i sin enkelhet. Avslutades med blåbärspaj på bär som plockats i samma skog några timmar tidigare. Tftc"
Men detta låter ju väldigt intressant.
Nu vet jag inte alls hur det med geocache funkar... men om hon springer ut så sent en kväll med sällskap så är det ju precis SÅ det kan ha gått till.
Hon ger sig ut med SD sent en kväll efter kvällsbestyren eftersom hon inte vill gå själv och då blir de osams igen som i bilen men denna gång med dödlig utgång ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Har han sommarstuga?
Jag går på vad som skrivits i tråden, vet ej sanningshalten i det. Det skrevs att SD samt HD befann sig där efter den usa-resa som inte gick som planerat
Citera
2018-06-10, 18:48
Medlem
Citat:
Jag råkade läsa över en logg från L*na där jag får uppfattningen att hon högst troligen inte skulle ge sig ut i mörkret ensam för att hon hörde något som påkallade hennes uppmärksamhet.
Klistrar in del från den loggen som gör att jag får den känslan av att en random GM skulle vara helt väldigt osannolik i alla fall.

"Det blev en mycket kort cachingrunda efter kvällsbestyren. Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor som sällskap eftersom timmen var för sen för att jag skulle vilja vara ute själv här. Det är väl ett skit att behöva känna så?! Nåväl, inga busar kom och bråkade, utan rundan blev helt lyckad och mycket trevlig i sin enkelhet. Avslutades med blåbärspaj på bär som plockats i samma skog några timmar tidigare. Tftc"

Grannen måste nästan vara HD?
Citera
2018-06-10, 18:53
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Grannen måste nästan vara HD?
Grannen är SD (bild finns i loggen)
Loggen är från Augusti 2015 så inte ny men det talar väl ändå en del för att hon högst troligen inte skulle ge sig ut i all hast ensam i mörkret.
Citera
2018-06-10, 18:55
Medlem
Citat:
Grannen är SD (bild finns i loggen)

OK, det var som attan.
Citera
2018-06-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen. Enl uppgift var det han som plockade upp SD/HD vid flyget och skjutsade dom till hans stuga där dom fick bo och lånade ut sin bil till dom. Allt enligt uppgift i tråden. Vet inte exakt vem som lämnade uppgiften.

Tror inte stugans placering/ort nämndes då. Allt från minnet.
Mycket möjligt att stugan ligger där det är små enkla stugor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in