Visst spastiska anfall borde vara en indiktator, men det syftar ju på generella rörelser. Så långt begriper till och med jag det, men eftersom ordet användes istället för promenera, som alla förstår, leds man att tro något annat. Att det finns en nyansskillnad.
Det finns en nyansskillnad. Den skillnaden belyste du själv i trådstarten. Har du redan glömt det?
Egentligen inte. Promenera i lugn och ro är överflödigt. En promenad är i regel lugn. Och att lägga till lugn och ro är ingen större konst
En promenad är ofta lugn, men knappast som regel. Finns många som motionspromenerar. Och nej, det är ingen konst att lägga till "lugn och ro", men det känns lite onödigt när det finns ett utmärkt ord för det hela. Visade faktiskt upp den här tråden nyss för lite kompisar och de undrade vad fan du var för jävla ufo. Alla jag pratade med kände till det ordet.
En promenad är ofta lugn, men knappast som regel. Finns många som motionspromenerar. Och nej, det är ingen konst att lägga till "lugn och ro", men det känns lite onödigt när det finns ett utmärkt ord för det hela. Visade faktiskt upp den här tråden nyss för lite kompisar och de undrade vad fan du var för jävla ufo. Alla jag pratade med kände till det ordet.
Spelar ingen roll. Spatsera betyder promenera. Det betyder inte i lugn och ro promenera
Det som stör mig mest är alla eufemismer som används av PK-människor, exempelvis papperslösa, nyanlända, ensamkommande, utmaningar (istället för problem) etc.
Om du skulle säga spatsera om någon som är ute och motionspromenerar så skulle nog en del undra vad fan du håller på med. Vilket i och för sig inte är någon skillnad från oss i den här tråden.
Om du skulle säga spatsera om någon som är ute och motionspromenerar så skulle nog en del undra vad fan du håller på med. Vilket i och för sig inte är någon skillnad från oss i den här tråden.
Det står ingenting om att spatsera skulle vara mer avgränsat än promenera. Hur folk sen tolkar det är deras problem.
Det står ingenting om att spatsera skulle vara mer avgränsat än promenera. Hur folk sen tolkar det är deras problem.
Menar du verkligen allvar? Bara för att det inte står uttryckligen på en sida du har valt helt godtyckligt så är det inte så? Du måste ju fan ha en hjärnskada eller något.
Btw:
Citat:
promenera av*spänt för sitt nöjes skull
SO
Citat:
gå i lugn o. behaglig takt (o. för sitt nöjes skull
SAOB
Senast redigerad av RulleRivare 2018-06-10 kl. 17:20.
Uttrycket "arbetsgivarna skriker efter (kvalificerad arbetskraft)" låter så fånigt. Det skriks inte alls och rekryteringstiderna är långa iallafall och arbetsgivarna är aldrig så desperata som "skriiker efter" antyder. Trams. Jag ser det här oskicket med det här uttrycket på Flashback / Arbetsmarknad varje dag.
Finns dessutom en massa muppar som använder ordet "självkänsla" när de menar "självförtroende". Det stör jag också mig på. Jagbtror att de använder sig av fel ord för att de tycker att det låter snyggare.