2018-06-10, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nej, men om du tänker efter lite så har man fullt upp med annat när man blir attackerad.

Skulle tänka mig att LW (om det är hon som skrikit) vaknat till liv svårt skadad. Ingen mördare låter väl sitt offer skrika i flera minuter om h*n själv är där?

Ett tips; läs förundersökningen om styckmordet på Lovisa Lindh i Askersund.
Där står det mycket om skrik från offret. Mördaren själv berättar i förhör om detta och grannar vittnar.
Citera
2018-06-10, 15:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Harvat igenom en (bråk)del av dina, mestadels fullständigt innehållslösa 557 st ( tro det eller ej) ordmattor i tråden och du kan inte med minsta trovärdighet påstå att du är kunnig i ämnet.

I tidigare inlägg skrev du citat "Det är likförbannat en lagstadgad plikt."

Åklagaren har inte underlåtit att beakta vad som talat för SD. Vilket svammel.
Du kan inte på fullaste allvar tro på vad du skriver eftersom du vet att det INTE är sant.

Nej jag har ingen faktiskt vetskap om vad som framkommit i utredningen. Häktningsförhandlingarna hölls bakom lyckta dörrar så det som togs upp vid dessa är inte heller känt för mig.

Vad så med mitt antal inlägg, jag är van att läsa och skriva mycket. Det är inget som kräver speciell ansträngning.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-10 kl. 15:09.
Citera
2018-06-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Och därtill kan tillbringa hela dagarna med att bevaka en tråd på flashback, trots högar med tentor att rätta?

Att jobba som lärare på universitet då får man sannerligen lära sig att bli ifrågasatt och ta kritik. Varje kursavsnitt avslutas med en obligatorisk kursutvärdering av studenterna och dom är inte särskilt nådiga i sin bedömning av t.ex. lärarnas insatser. Detta sker efter varje moment (ca 4/termin).

Därefter anslås de på anslagstavlan till allmän beskådning av alla. Naturligtvis skall lärarna ta till sig relevant kritik men särskilt känslig får man inte vara som person. Då är man inte proffs.
Min personliga erfarenhet från min arbetsplats.
Citera
2018-06-10, 15:14
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
och du har givetvis beviset till att det är just han som har gjort det?

och du själv som verkar vara cachare, vi kanske ska kolla upp dig med

Hej! Du som håller på SDs oskuld i det hela. Hur ställer du dig till att han fortfarande är skäligen misstänkt för mordet på LW enligt TR och sannolikt misstänkt för mordet från åklagar/polissidan?

Hur går dina tankar att han inte är avskriven och fri från misstankar?
Citera
2018-06-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Harvat igenom en (bråk)del av dina, mestadels fullständigt innehållslösa 557 st ( tro det eller ej) ordmattor i tråden och du kan inte med minsta trovärdighet påstå att du är kunnig i ämnet.

I tidigare inlägg skrev du citat "Det är likförbannat en lagstadgad plikt."

Åklagaren har inte underlåtit att beakta vad som talat för SD. Vilket svammel.
Du kan inte på fullaste allvar tro på vad du skriver eftersom du vet att det INTE är sant.

Ända sedan detta tog sin början har han haft sin advokat vid sin sida vars huvuduppgift är att föra sin klients talan. Menar du att Advokaten har misslyckats?
Citera
2018-06-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
och du har givetvis beviset till att det är just han som har gjort det?

och du själv som verkar vara cachare, vi kanske ska kolla upp dig med

Aha så det måste vara vara en cachare, varför då om jag får fråga?
Citera
2018-06-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Fast å andra sidan, bara för att hon inte dök upp på morgonen så tror jag knappas att dom befarat eller ens skulle tänkt tanken att hon eventuellt skulle blivit mördad? Knappast det första man kommer att tänka på eller? Och alla skriverier hit & dit om att hon inte skulle varit omtyckt eller att hon levde ett "problematiskt liv" osv, känns återigen som ett sätt att skuldbelägga offret.

Hon var väl efterlyst i massmedia, många befarade det värsta tidigt. Men inte detta gäng tydligen?
Citera
2018-06-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Problemet kan ju vara att det är svårt att veta om barnen vaknar och ligger och lyssnar på samtalet.

Sen kan somliga ha insynsproblem i sina hus, och därtill kanske ogärna visar upp för grannar att en person dyker upp sent och sen stannar ett mått av tid.

Höjda röster kan säkert höras ut och till grannar om fönster står öppna.

Särskilt inte om SD dyker upp och HD har insyn från sitt hus....
Citera
2018-06-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att jobba som lärare på universitet då får man sannerligen lära sig att bli ifrågasatt och ta kritik. Varje kursavsnitt avslutas med en obligatorisk kursutvärdering av studenterna och dom är inte särskilt nådiga i sin bedömning av t.ex. lärarnas insatser. Detta sker efter varje moment (ca 4/termin).

Därefter anslås de på anslagstavlan till allmän beskådning av alla. Naturligtvis skall lärarna ta till sig relevant kritik men särskilt känslig får man inte vara som person. Då är man inte proffs.
Min personliga erfarenhet från min arbetsplats.
Ja, Rosamund måste ha en del problem i sitt jobb.
Citera
2018-06-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon var väl efterlyst i massmedia, många befarade det värsta tidigt. Men inte detta gäng tydligen?
Jodå men dom sket i det, de hade ju viktigare saker att göra... cacha!
Trevliga människor, verkligen
Citera
2018-06-10, 15:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Nä. Ingen hemma (Edit: det var onsdagen!) när de kommer och avspärrat (?) och sen drar de till Arendal utan att ”se sig om”. Bandvidden räckte inte till att höra sig för eller följa vanliga medier när de kopplat upp sig för cachande utmed E18?

Såna vänner vill jag också ha!
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-10 kl. 15:49.
Citera
2018-06-10, 15:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Särskilt inte om SD dyker upp och HD har insyn från sitt hus....

Jag såg att ngn gjorde den kopplingen.

I det ljuset (det finns ju fler ögon också) är det kanske inte helt otänkbart att SD föreslår möte bakom planket. Det kan ju vara dubbla förevändningar, som att byta/låna utrustning inför resor samt ngt mer.

SD är rädd om sin resa till USA med HD...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in