2018-06-10, 13:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Alla for åt alla håll. Ingen tröstar knyttet. Hellre tio cache i skogen än en i handen?

Nä, man åker inte i väg så där. Det är slöddervarning på det som bäst.

Det ser ju ut att de föredrar att leta efter cachar än efter sin väninna.

Hon verkar ju inte ha varit så allmänt omtyckt, verkar det.

Eller tänker jag fel?

Ja visst det är mycket märkligt...

Som vanligt lyckas du med få men väl avvägda ord belysa saken..,
Citera
2018-06-10, 13:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förstår du inte att det är samma åklagare som bryter mot lagen och grovt missbrukar i häkningstiderna som tortyr för att få fram erkännanden som du anfäktar senare talar sen FÖR den åtalade vid rättegången. Hårresande ologiskt att du tror det.
Du påstår väl inte att SD i detta fall släpptes för att åklagaren talade FÖR honom?,

Din heder ligger i att du verifierar ditt påstående om att åklagare i en enda rättegång(gärna medialt uppmärksammat fall) talat för den åtalade? Om du har rätt borde det inte vara så svårt?

Likväl skulle det ära dig att erkänna du hade fel.?

Ingen har sagt att åklagaren talat för SD i häktningsframställan men därmed inte heller underlåtit att beakta vad som ev talat för honom under utredningen. Det är fullt möjligt att det finns fler omständigheter som pekar på SD än det omvända.
Han kanske presenterat andra potentiella GM som haft alibi medan han haft mest synlig kontakt med LW. Kanske barnen var hos HD så han heller inte hade alibi även om han de facto varit hemma hela kvällen och natten.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-10 kl. 14:07.
Citera
2018-06-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ta en kompis och gå ut och prova....
Jag har tränat självförsvar ett antal gånger och provat att skrika under en attack, som man ska. Det gick inte så bra kan jag personligen säga, för någon i grupperna....
OK, då kan vi alltså fastslå att mordoffer aldrig skriker. Ett helt befängt påstående skulle jag vilja säga. Du verkar ha expertis inom många områden
Citera
2018-06-10, 14:08
Medlem
Enorms avatar
Till er som har en klar bild av den "typiska" mördaren kan jag informera er följande: ALLA är potentiella dråpare/mördare. Tryck på rätt knapp tillräckligt länge så dräper/mördar vi när inte längre utväg finns. När vi saknar preferenser (känslomässig kompass) för vad som anses "normalt" beteende m.m blir det knivigare. Lägg till det faktum att predatorerna söker just de egenskaper för att kunna "få ihop" det.
-VEM sitter på info??? Kom nu inte med argument som, Hon eller han ser ut som....
Citera
2018-06-10, 14:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
OK, då kan vi alltså fastslå att mordoffer aldrig skriker. Ett helt befängt påstående skulle jag vilja säga. Du verkar ha expertis inom många områden
Nej, men om du tänker efter lite så har man fullt upp med annat när man blir attackerad.

Skulle tänka mig att LW (om det är hon som skrikit) vaknat till liv svårt skadad. Ingen mördare låter väl sitt offer skrika i flera minuter om h*n själv är där?
Citera
2018-06-10, 14:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har varit på åtskilliga, och mitt yrke ingår det att läsa åtskilliga domar.

Harvat igenom en (bråk)del av dina, mestadels fullständigt innehållslösa 557 st ( tro det eller ej) ordmattor i tråden och du kan inte med minsta trovärdighet påstå att du är kunnig i ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ingen har sagt att åklagaren talat för SD i häktningsframställan men därmed inte heller underlåtit att beakta vad som ev talat för honom under utredningen. Det är fullt möjligt att det finns fler omständigheter som pekar på SD än det omvända.
I tidigare inlägg skrev du citat "Det är likförbannat en lagstadgad plikt."

Åklagaren har inte underlåtit att beakta vad som talat för SD. Vilket svammel.
Du kan inte på fullaste allvar tro på vad du skriver eftersom du vet att det INTE är sant.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-10 kl. 14:40.
Citera
2018-06-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Du behöver inte hålla med mig, du kan ha en egen uppfattning om modus. Men förvräng INTE mina ord!
Självklart ska man skrika och oftast KAN man skrika initialt under en attack. Tyvärr händer det för ofta att man inte skriker (säger dom som vet och utbildar i detta).

Vittnena skrev om skrik i olika omgångar under 5 minuter. Tillräckligt att dom gick ut och sökte, samt ringde 112.

Med kläderna vid kroppen tyder det på en utdragen strid. Skriken KAN vara aLW:s egna eller en GM:s partner som skriker i åsynen vad som utspelar sig framför henne.
Citera
2018-06-10, 14:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Till er som har en klar bild av den "typiska" mördaren kan jag informera er följande: ALLA är potentiella dråpare/mördare. Tryck på rätt knapp tillräckligt länge så dräper/mördar vi när inte längre utväg finns. När vi saknar preferenser (känslomässig kompass) för vad som anses "normalt" beteende m.m blir det knivigare. Lägg till det faktum att predatorerna söker just de egenskaper för att kunna "få ihop" det.
-VEM sitter på info??? Kom nu inte med argument som, Hon eller han ser ut som....

Bra synpunkter. Man behöver inte se ut som Crister Pettersson för att aspirera som mördare. Fallet är ett bra exempel på det,.
Till yttermera visso har här i tråden visats prov på "nära knappen" mentalitet över besvikelsen när SD släpptes.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-10 kl. 14:50.
Citera
2018-06-10, 14:40
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, han tog tre barn deras mamma ifrån dom på det brutalaste sätt.
Jag unnar honom ingenting

och du har givetvis beviset till att det är just han som har gjort det?

och du själv som verkar vara cachare, vi kanske ska kolla upp dig med
Senast redigerad av Energizer666 2018-06-10 kl. 14:51.
Citera
2018-06-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
26 år och kan 6 språk och undervisar som lärare på ett. universitet.

Och därtill kan tillbringa hela dagarna med att bevaka en tråd på flashback, trots högar med tentor att rätta?
Citera
2018-06-10, 14:45
Medlem
matsqqs avatar
Jag tänker att det är möjligt att Lena och SD kanske fortfarande hade ett förhållande och att hon smet över till honom på natten för lite ömhet och att det var där det uppstod nytt bråk och att det var där hon dog...

Senare samma natt lindade han in Lena i en presenning, flyttade in henne i bilen och körde upp nära dumpningsplatsen och dumpade henne bakom planket när alla låg och sov ...

Åkte vidare några kilometer och dumpade presenningen vid någon sopstation nånstans ...

Sen tillbringade han resten av natten med att kliniskt städa lägenheten och bilen, ev. med blekmedel eller vad som nu behöver användas ...

Nästa dag satt han sig och avnjöt en kopp kaffe och morgontidningen som den psykopat han är, ev lyssnande på klassisk musik som den värsta Hannibal Lector ...
Citera
2018-06-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Jag tänker att det är möjligt att Lena och SD kanske fortfarande hade ett förhållande och att hon smet över till honom på natten för lite ömhet och att det var där det uppstod nytt bråk och att det var där hon dog...

Senare samma natt lindade han in Lena i en presenning, flyttade in henne i bilen och körde upp nära dumpningsplatsen och dumpade henne bakom planket när alla låg och sov ...

Åkte vidare några kilometer och dumpade presenningen vid någon sopstation nånstans ...

Sen tillbringade han resten av natten med att kliniskt städa lägenheten och bilen, ev. med blekmedel eller vad som nu behöver användas ...

Nästa dag satt han sig och avnjöt en kopp kaffe och morgontidningen som den psykopat han är, ev lyssnande på klassisk musik som den värsta Hannibal Lector ...

Jag tror också att de fortfarande :träffades: sen tror jag att SD sms a och de möttes bakom planket eftersom HD har utsikt till LWs bostad, LW gick ut endera bakom planket eller hem till SD som du säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in