2018-06-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag håller inte med. Hon hade ännu inte hittats då dom åkte. Vilken skillnad skulle det gjort om dom avstått catchingresan? Skulle alla runtom LW slutat upp med sina liv tills hon var återfunnen? Det är endast EN person som gjort fel i det här fallet. Och det är _Mördaren_. Och jag tvivlar på att hen fanns bland dessa catchingvänner.
Jag tror INTE heller att några av dessa reskamrater har nått med mordet att göra. Vi ska väl försöka ta fram all fakta runt händelsen?!
Som du så elegant skrev, hon var inte hittad när dom åkte, skulle inte du ägnat lite tid i området och försöka hitta din vän?!
Vid det läget kan hon ju lika gärna ligga svårt skadad vid en cache?!
Citera
2018-06-10, 13:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Fram till sista meningen låter det som att du VET att det ligger till så trots att du inte känner nån av dem. Om du formulerar dig som sista meningen är det inget konstigt. Att nån verkar vara på ett visst sätt är OK att tycka. Men om du inte personligen känner SD kan du inte veta att han var energisk men lugn i humöret.

Eller för att man kanske ofta råkar försäga sig eftersom man de facto känner Stefan Davidsson...?
Citera
2018-06-10, 13:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
I din länk står inte ett ord om att åklagare allt som oftast bryter mot RB. Det är ditt påstående så bevisbördan faller på dig.

Att de långa häktningstiderna med åtföljande restriktioner är ett stort problem håller nog däremot de flesta med om. Men eftersom jag inte förstår vad detta stickspår har för intresse i tråden så avslutar jag min medverkan nu.

Förstår du inte att det är samma åklagare som bryter mot lagen och grovt missbrukar i häkningstiderna som tortyr för att få fram erkännanden som du anfäktar senare talar sen FÖR den åtalade vid rättegången. Hårresande ologiskt att du tror det.
Du påstår väl inte att SD i detta fall släpptes för att åklagaren talade FÖR honom?,

Din heder ligger i att du verifierar ditt påstående om att åklagare i en enda rättegång(gärna medialt uppmärksammat fall) talat för den åtalade? Om du har rätt borde det inte vara så svårt?

Likväl skulle det ära dig att erkänna du hade fel.?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-10 kl. 13:45.
Citera
2018-06-10, 13:35
Medlem
Citat:
Jag håller inte med. Hon hade ännu inte hittats då dom åkte. Vilken skillnad skulle det gjort om dom avstått catchingresan? Skulle alla runtom LW slutat upp med sina liv tills hon var återfunnen? Det är endast EN person som gjort fel i det här fallet. Och det är _Mördaren_. Och jag tvivlar på att hen fanns bland dessa catchingvänner.

Jag hade iaf inte åkt iväg för att ha roligt på en resa när en vän försvunnit dagen före.
Och vore det en som stod mig närmare än en vän, som JH, skulle jag definivt inte åkt.
Skulle kunna hjälpt till att leta eller vad som. Hade inte kunnat haft Roligt iaf.
Citera
2018-06-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, absolut tänkbart.
Jag får bara inte in platsen bakom planket eller skriken i den ekvationen.
Att det är LW som skriker håller jag för osannolik. En person under attack som kan skrik springer från platsen. Nu hittades kläderna vid kroppens närhet.
Är GM nära sitt offer så tystas offret fortare än vad vittnena upplevt, är min känsla.
Vad är det för tokigt belägg att det inte skulle kunna vara LW som skriker och att en person som kan skrika också därmed kan fly? Troligtvis har ju GM hållt i henne men inte lyckats hålla henne tyst
Citera
2018-06-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är den bedömningen jag gör av den sammantagna bilden som finns:
SD personlighet som är lugn, tillförlitlig vän om än otrogen som partner, snäll, flirtig, lite konstig humor och jargong = töntig..

LW personlighet social, aktiv, snygg, speedad,
"Geocaching är hennes liv och resten hennes hobby" var det någon som skrev någonstans. Så hon uppfattas självupptagen, Barnen känner sig åsidosatta, vänner stöts bort speciellt om de inte håller med om hennes svartvita värld.

Anmälningar till Soc av UW och barnen. Bråk med SD - Anmälningar om misshandel osv. Älskarinna till SD tills hans fru får reda på det. Han vill avsluta - hon vill inte och blir upprörd.

Om SD är mördaren tror jag att han tappat humöret på grund av bråk dem emellan den kvällen. Kanske kom LW med diverse hot, att hon ska avslöja deras affär till HD och förstöra deras familj o.s.v.
I vart fall måste SD verkligen provoceras till denna handling då det inte överensstämmer med hans milda snälla natur.

Bara min spekulation efter allt som kommit fram om BÅDA personerna.
Du gör verkligen ett positivt urval av sådant som kommit fram i tråden, positivt till SD:s fördel. Småbarnspappa som vänstrar under många år, fd. arbetskamrater som betecknar honom som märklig, skriver otrevliga inlägg till kvinnor som delar hans hobby....

Och hur vet du att UW anmält LW till socialen?
Citera
2018-06-10, 13:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Kanske har jag snuskig fantasi, förlåt detta i så fall , men här kommer en teori :

På en bild med Lena, SD och en annan man så står de två männen strax bakom Lena och sträcker tungorna mot henne.
Kanske hade det en sexuell innebörd, ett litet hån från SD mot Lena , underförstått att SD "erövrat" henne och tidigare även skrytit för geocache-kompisen om detta.
Han kanske strax innan bilden viskat till honom att göra detta fulstreck (att sträcka ut tungorna).

En annan sak som jag tänker på är bilden där Lena tagit en bild av SD och under skrivit "tummetott".
SD har vid exakt samma tillfälle tagit en bild av Lena men maskerat bort henne på ett högst ovanligt sätt.
Inte genom att klippa bort henne utan lagt en svart "ram" över där hon stod.

Kanske var detta med "tummetott" ett hån tillbaka mot SD ... OK, du har "fått" mig, men du har liten xxx ....

SD svarar med att censurera henne ...

Så tänker jag på att de enligt Lena "tjafsade" i bilen ... Vid det tillfället går det över styr och han får en misshandel-anmälning mot sig ...

Kanske att Lena när hon blev arg visste precis vilka knappar hon kunde trycka på för att få SD riktigt förbannad ...

Vad jag tänker är att Lena kanske var en rätt tuff tjej som när hon blev pressad kanske triggade SD genom att bli lite elak och att SD då kunde se rött och tappa kontrollen ...

Detta ihop med att SD kanske hade en välanpassad psykopat-hjärna gjorde kanske att det gick som det gick ...

Fotot på männen som lite sliskigt räcker ut tungorna som om de ska slicka på Lena är de facto just Stefan
Davidsson (HerrTeamDavidsson) och hans bästis Jerry Gray (YankeeDude)

https://minfil.com/u2GbOfefb4/1686B0A2-2F86-4EB7-9368-6506451E331A.png

https://minfil.com/t7GcOfe2b7/E4AC60A2-E24D-4326-B092-0DDBAF213009.png
Senast redigerad av T34Panzer 2018-06-10 kl. 14:18.
Citera
2018-06-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vad är det för tokigt belägg att det inte skulle kunna vara LW som skriker och att en person som kan skrika också därmed kan fly? Troligtvis har ju GM hållt i henne men inte lyckats hålla henne tyst
Ta en kompis och gå ut och prova....
Jag har tränat självförsvar ett antal gånger och provat att skrika under en attack, som man ska. Det gick inte så bra kan jag personligen säga, för någon i grupperna....
Citera
2018-06-10, 13:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Fast å andra sidan, bara för att hon inte dök upp på morgonen så tror jag knappas att dom befarat eller ens skulle tänkt tanken att hon eventuellt skulle blivit mördad? Knappast det första man kommer att tänka på eller? Och alla skriverier hit & dit om att hon inte skulle varit omtyckt eller att hon levde ett "problematiskt liv" osv, känns återigen som ett sätt att skuldbelägga offret.

Brukade hon strunta i att dyka upp utan att meddela sig vid överenskomna aktiviteter? Iså fall är det ju inte alls märkligt. Eller om det är väldigt ytligt bekanta. Det är kanske inte ovanligt att en av två vänner beskriver som mycket god eller nära vän medan den andra bara är vän?
Citera
2018-06-10, 13:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag vet att jag hört av dom som är nära till dom som åkte att det var tisdagen som gällde. Nu hittade jag ett par av deras loggar och det tyder på att dom åkte på ONSDAGEN (inte tisdagen som jag felaktigt tolkat/hört informationen).

Första loggen den dagen från rogernordin 2018-05-16
...
Vi lämnade onsdagen 16:e Maj kl 05.00 på morgonen och strax efter lunchtid var vi vid norska gränsen. Minibussen var fullpackad....

Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.

❤️ Vila i frid Softis, du lämnar ett ofattbart tomrum efter dig ❤️

På samma cache skriver BeholderX
Datum: 2018-05-16 - 2018-05-21
Resa: Från Stockholm via Örebro och en sväng i Norge fram till Arendal
Uppdrag: Besöka årets Mega Vikingevent i Norge och cacha
Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna. Tillsammans: Team SweVi
Väder: Strålande sol i princip hela tiden

Det där chattandet de höll på med på kvällskvisten, var det på ett öppet forum som vem som helst kunde följa, eller bara somliga?

Tänkte om nån dåre i grannskapet som snöat in på henne satt och fantiserade och sen tog en sväng förbi.
Citera
2018-06-10, 13:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Om hon skulle åka iväg på sin sons födelsedag så förstår jag varför de misstänkte människorov snabbt då hon både skulle fira sonen och sen ge sig iväg. Undrar om polisen förhörde SD så snabbt i detta enbart på gamla anmälningar eller om de hade nån indikation på att de träffats kvällen innan.

Jag tänker på att jag läst flera artiklar där de misstänker att LW mördades KVÄLLEN eller natten till tisdagen.. Varför skriver tidningarna KVÄLLEN? Om sista kända kontakten var vid 23.30 som är (tråd?) sanning, det är väl inte kväll?

Kan hända att 23.30 inte är riktigt kväll, men med natt tänker nog många efter 24.00?

Kan det vara så att hon haft kontakt med någon vid 23-tiden och därefter har kontakten (mitt i en oavslutad konversation??) oväntat avslutats?

Hallå, hallå?
Citera
2018-06-10, 13:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ta en kompis och gå ut och prova....
Jag har tränat självförsvar ett antal gånger och provat att skrika under en attack, som man ska. Det gick inte så bra kan jag personligen säga, för någon i grupperna....

Ingen av dem var väl på väg att mista livet när ni testade, eller?

Kan tänka mig att LW var ganska adrenalinboostad vid tillfället, en väsentlig skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in