2018-06-10, 12:47
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Vilken killparfym tycker tjejerna mest om?

Jag vill veta vilken killparfym jag ska ha på mig. Just nu använder jag Gucci guilty absolute. Å det är bara en tjej som har sagt att den luktar gott.
När jag hade one million så var det en tjej som alltid sa att jag luktade gott. Men nu har hon inte sagt det.

Killar får också svara. Har ni killar haft någon parfym som har fått många tjejer att säga "Vad gott du luktar"?
Citera
2018-06-10, 13:06
Medlem
Nykulas avatar
Alla tjejer tycker ju inte om samma parfymer men en som verkar vara populär är ju one million. Minns en kille som gick i min klass hade bi-es EGO parfym och alla tjejer i klassen tyckte han luktade underbart!
Citera
2018-06-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Jag vill veta vilken killparfym jag ska ha på mig. Just nu använder jag Gucci guilty absolute. Å det är bara en tjej som har sagt att den luktar gott.
När jag hade one million så var det en tjej som alltid sa att jag luktade gott. Men nu har hon inte sagt det.

Killar får också svara. Har ni killar haft någon parfym som har fått många tjejer att säga "Vad gott du luktar"?

...Du kan inte tänka dig att personer bara säger saker för helt andra anledningar?
Hon kanske ville ligga och ge dig en komplimang för att komma närmre det målet?

Det är mest tonåringar och väldigt unga vuxna som har parfym i dagens samhälle. De flesta andra tycker det bara är störande.
Citera
2018-06-10, 13:12
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
...Du kan inte tänka dig att personer bara säger saker för helt andra anledningar?
Hon kanske ville ligga och ge dig en komplimang för att komma närmre det målet?

Det är mest tonåringar och väldigt unga vuxna som har parfym i dagens samhälle. De flesta andra tycker det bara är störande.
Jo det kanske hon gjorde. Ja det är mest unga vuxna som har parfym.
Citera
2018-06-10, 13:15
Medlem
st0ckiss avatar
För några år sedan hade jag en parfym som luktade jordgubb och var väldigt söt.
Söt och fruktig men manlig. Denna parfym älskade väldigt många tjejer och väldigt många sa att jag luktade riktigt gott. Kan för mitt liv inte minnas vad parfymen heter, men ett tips är iaf att leta upp någon söt, fruktig och manlig sort.
Citera
2018-06-10, 13:17
Bannlyst
Vad kul att du gjorde en parfym tråd typ samtidigt som mig haha!

Men för att svara på din fråga:
Gucci guilty är okej inget särskilt, många ogillar många gillar men average reaktionen: En okej parfym.
Ja jag vet vilken det är.

One million är så överanvänd och länkas med folk som inte kan så mycket om parfymer och alla har luktat på den nån gång, du vill väl inte påminna om någon annan/påminna om situationer/minnen osv när folk känner din lukt, du vill vara unik när det kommer till parfymer.

Mina rekommendationer är beroende på din budget, det är väldigt viktigt.

Men jag skulle säga eftersom du verkar ändå rätt fräsch när det kommer till parfymer dvs du ej har så många osv ändå rätt ny till det så börjar jag lätt, sen tar jag även inget för dyrt då det är inte värt om du inte testluktat först men dessa kan jag garantera dig:

- Armaf Club de nuit intense länk: https://www.amazon.com/dp/B00M3IFUMK/?ref=idea_lv_dp_vv_d
Du kommer garanterat gilla denna, och så kommer alla runt om dig.
En riktigt bra parfym, dessutom billig.

-Salvatore Ferragamo F Black länk: https://www.amazon.com/dp/B002C8ZX9Q/?ref=idea_lv_dp_vv_d&th=1
Samma visa här, den funkar helt enkelt, riktigt bra, sen har inte så många den heller

-Yves la Nuit Homme länk så du vet vilken jag menar: https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/La-Nuit-de-l-Homme-5521.html
Denna vet nog en del om då den funnits ett tag och allt som luktar gott blir välkänt, dock är denna som en vit t-shirt den funkar på alla men alla bär den olika och alla har inte samma hudtyp/naturlig lukt så det blandas med din naturliga lukt och blir en unik doft ändå, rekommenderar denna.

3 bra parfymer i min åsikt, och dessa har jag personligen haft när jag började med parfymer som start, och majoriteten gillade dem, ingen klagade i min omgivning, och definitivt många komplimanger.
Citera
2018-06-10, 13:20
Medlem
One million är för brushor och dem flesta som använder den använder fan hela flaskan på en gång!! Hugo boss brukar damerna jag träffar uppskatta och mina manliga vänner brukar "låna", rekommenderas starkt
Citera
2018-06-10, 13:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Calvin Klein! Mmm luktar sexigt och manligt. Den godaste heter ”one”.
Citera
2018-06-10, 13:22
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Okej vad bra. Det ska jag göra
Gör det. Fan, när jag tänker tillbaka, tjejerna var verkligen klängiga och luktade jättemycket på mig. Jäklar vad bra den var! Måste verkligen försöka få tag i den igen.
Citera
2018-06-10, 13:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Hoppas att du hittar namnet på parfymen
Det gör jag med! Allt jag minns är att den var i en genomskinlig glasflaska som var färgad röd. Helt röd i botten och mer transparent på toppen. Fan, jag måste verkligen ha tillbaka den!
Citera
2018-06-10, 13:28
Medlem
Citat:

Så fungerar inte parfymer.

Vi är alla olika och en parfym kan lukta helt olika på personer.

T.ex. jag själv kan inte använda parfymer med citrusbas. Då luktar det städmedel på mig. Jag måste ha parfymer med mer ceder eller läder i doften. Inte heller blom eller sportiga dofter fungerar på mig. Det luktar bara parfym. Och finessen är att det ska det inte göra.

Man måste testa sig fram vilka dofter som passar bäst med ens egna hud och naturliga dofter.

En parfym ska gifta sig med ens egna dofter och det ska inte sticka ut som en käftsmäll som märks på 3 meters avstånd.

En kvinna ska ana en god doft och vilja komma närmare för lukta på den. Då har man hittat en perfekt parfym för en man.
Citera
2018-06-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ja det stämmer. Jag ska testa olika sorter nu

Testa "HeWood, Rocky Mountain". Väldigt manlig doft. Inslag av trä i doften. Ingen parfym för fjollor
Senast redigerad av Sillastrypar-rens 2018-06-10 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in