2018-06-10, 12:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Fast å andra sidan, bara för att hon inte dök upp på morgonen så tror jag knappas att dom befarat eller ens skulle tänkt tanken att hon eventuellt skulle blivit mördad? Knappast det första man kommer att tänka på eller? Och alla skriverier hit & dit om att hon inte skulle varit omtyckt eller att hon levde ett "problematiskt liv" osv, känns återigen som ett sätt att skuldbelägga offret.

Jag resonerar för att finna mördaren, inte för att hitta offret. Hon är redan funnen.

Med ditt resonemang så måste hon ha blivit hemtagen av Gud, och då behöver vi ju inte alls sitta här och bekymra oss?

För ingen skulle ju ha kunnat ta livet av en så omtyckt person?
Citera
2018-06-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du tänker fel, hon var allmänt omtyckt. Men konstigt att de andra åkte utan henne, och det var säkert lördag som var resdag. Då var kroppen inte hittad, så hennes reskamrater är antagligen:
1. Kände henne knappt alls
2. Kompletta geoidioter som åker iväg och roar sig när deras vän är försvunnen sedan 4 dagar.
Åter: Dom skulle åka på tisdag morgon mot Norge och cacha på vägen. Eventet skulle vara på lördagen.
Det var på tisdag morgon hon anmäldes försvunnen och det var DÅ hon skulle åka! Detta har verifierats av inblandade oberoende av varandra, ingen trådsanning som jag ser det utan real sanning som vi kan utgå ifrån. Hon skulle bara gratta sitt barn innan avfärd!

Däremot vet jag inte om hon skulle köra eller bli upphämtad. Jag tror (nästan säker) att jag hörde nått om att dom var hem till henne och skulle hämta henne. Men när hon inte var hemma fortsatte dom mot Norge.
Citera
2018-06-10, 12:42
Medlem
Bara att invänta åklagarens nästa drag nu.

Om inget händer i en ganska nära framtid bör man gå ut med mer info om fallet. Detta i förhoppning om att kanske få till nya vittnesuppgifter och förhör.

Risken är ju överhängande att polisutredningen stannar av nu.

Att rätt MGM satt häktad råder det ju inget tvivel om och personen är fortfarande skäligen misstänkt. Ingenting har förändrats här.
Spåren pekar entydigt hit och ingen annanstans.

Så pass starka att hypotesen om MGM är starkare an ALLA andra hypoteser tillsammans. Vilket är en förutsättningen för att kvarstå som skäligen misstänkt.
Citera
2018-06-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Trådsanning! Tror det framgått att han fick en skada när han åkte skidor i en tumme (troligen en ligamentsskada, relativt vanligt)

Det jag tänkte på var inte tummen utan att han skulle skadat sin egen arm bl a... är på resande fot så har svårt just nu att leta upp inläggen. Har för mig att flixa81 var en av uppgiftslämnarna.

Om SDs aggressiva natur är en trådsanning ska jag absolut vara osagt, jag känner ju inte honom, men utifrån flera olika källor här i tråden så har åtminstone jag fått den uppfattningen att det är sån han är.
Citera
2018-06-10, 12:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tycker mer och mer faller på sin plats att det är en random.

OBS!: Detta är ingen sanning, bara spekulation som jag ser högst trolig och inte sett något som talar emot detta, varken i tråd eller det som framgått av media och officiella uttalanden, snarare bara för detta scenario.

Under kvällen, mitt i alla förberedelser och chatt inför resan till Norge, så händer det nått utanför som får hennes uppmärksamhet. Exempel: Någon känner på dörren, rycker i garagen, tjafsar på gatan eller som något geni i denna tråd tänkte: Hon hörde samma skrik som vittnena och gick ut för att undersöka.

Hon verkade vara en kvinna med skinn på näsan och dessutom troende (min erfarenhet är att troende har större patos att rycka ut och vara medmänniskor).

Detta förklarar då att det endast är mobilen hon får med sig och att dörren är olåst (öppen).

Hon hinner ikapp GM (en eller ett par) eller så gömde dom sig där och hon kom på dom när hon skulle se vart dom tog vägen. Plaggen som lossnat tyder på strid på platsen.

GM tar med sig mobilen under sin flykt och droppar den längs vägen (han vill inte att LW:s mobil och GM blir synkade på samma mast samtidigt).

Jag tycker fortfarande att SD och andra närstående och dom i relation skall granskas. Rent statistiskt är det någon i hennes närhet. Men jag tycker att tidpunkten och modus talar emot en närstående.
Visst man kan spekulera i att SD eller någon annan GM lockar ut henne till planket för att inte väcka barn eller att det var deras mötesplats, men JAG tycker platsen och den öppna dörren talar så mycket emot detta.

Inte otänkbart förstås.
Det fetade antyder väl dock troligen en person (på väg) utanför mastområdet som dock velat kolla hennes mobil och radera ev komprometterande innehåll (om man kan göra det...).
Citera
2018-06-10, 12:44
Medlem
Citat:
Åter: Dom skulle åka på tisdag morgon mot Norge och cacha på vägen. Eventet skulle vara på lördagen.
Det var på tisdag morgon hon anmäldes försvunnen och det var DÅ hon skulle åka! Detta har verifierats av inblandade oberoende av varandra, ingen trådsanning som jag ser det utan real sanning som vi kan utgå ifrån. Hon skulle bara gratta sitt barn innan avfärd!

Däremot vet jag inte om hon skulle köra eller bli upphämtad. Jag tror (nästan säker) att jag hörde nått om att dom var hem till henne och skulle hämta henne. Men när hon inte var hemma fortsatte dom mot Norge.

Wow, namnge de 7 så jag kan sätta upp dom på slödder listan.
Ungefär när de ska hämta henne är hon borta och anhöriga hör av sig till polisen som befarar människrov. SD tas in för förhör medans våra 7 vänner glatt cachar vidare.
FY FAN
Citera
2018-06-10, 12:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Kanske var det HD som ville göra upp med LW innan USAresan. HD har även, enligt tråden, uppsikt över LWs uteplats?
Ingen direkt ny tanke, har diskuterats en hel del men inte så konstigt att SD fått mest uppmärksamhet då det är honom polisen har intresserat sig mest för (vad vi vet) och honom det har kommit mest information om. Sedan får vissa beskyddare tycka vad de vill om det.
Citera
2018-06-10, 12:52
Medlem
Jag vet att jag hört av dom som är nära till dom som åkte att det var tisdagen som gällde. Nu hittade jag ett par av deras loggar och det tyder på att dom åkte på ONSDAGEN (inte tisdagen som jag felaktigt tolkat/hört informationen).

Första loggen den dagen från rogernordin 2018-05-16
...
Vi lämnade onsdagen 16:e Maj kl 05.00 på morgonen och strax efter lunchtid var vi vid norska gränsen. Minibussen var fullpackad....

Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.

❤️ Vila i frid Softis, du lämnar ett ofattbart tomrum efter dig ❤️

På samma cache skriver BeholderX
Datum: 2018-05-16 - 2018-05-21
Resa: Från Stockholm via Örebro och en sväng i Norge fram till Arendal
Uppdrag: Besöka årets Mega Vikingevent i Norge och cacha
Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna. Tillsammans: Team SweVi
Väder: Strålande sol i princip hela tiden
Citera
2018-06-10, 12:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om en våldsbenägen person ”klivit över förbjudna trösklar”
(som en någorlunda normal person aldrig skulle göra) så är det högst sannolikt att denne fortsätter att så göra, tänker jag.

Om trängd, kanske. Annars inte med nödvändighet.

Trösklarna torde först av allt vara personspecifika. Man kan ”spöa” älskarinnan just för att man inte skulle (våga/kunna/få för sig) att ”spöa” sin fru — eller tvärt om.

Det är väl ”närhetsdonerande” det där handlar om också, för att ta upp ett uttryck i svang.

Men sen finns det väl de som förlorar alla trösklar, eller har låga rakt över.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-06-10 kl. 13:01.
Citera
2018-06-10, 12:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vilken otroligt ytlig, liten människa du verkar vara som bedömer människor efter utseende.

Jag har träffat båda, men känner dom inte på något sätt på djupet. Dom båda är empatiska och lätta att ha med att göra, öppna kan man säga.
Min partner som är lite mer tillbakadragen, känner lite mer avvaktande, då dom båda är energiska, vilket hen inte är.
En vän som känner JG sedan många år och hen håller honom väldigt högt som vän.
Någon skrev, vill jag minnas, att hen skulle direkt anförtro sina barn till JG.

Damage control deluxe...

Var och en i sin fulla rätt att utrycka sina tankar och åsikter här på Flashback. Det är ett fritt forum.

Jag anser fortfarande att Stefan Davidsson är den som kan berätta vad som hände Lena. Och jag tror att hans vän Jerry G vet mer än han har berättat. Genom att ta bort LW som vän /avsluta kontakten i samband med polisanmälan 2017 och nu skjutsa misstänkt mördaren Stefan vid hemkomst fån flyktförsöket till USA...ja slumpen har dina begränsningar som LGWP brukar säga...
Citera
2018-06-10, 13:02
Medlem
Citat:
Jag vet att jag hört av dom som är nära till dom som åkte att det var tisdagen som gällde. Nu hittade jag ett par av deras loggar och det tyder på att dom åkte på ONSDAGEN (inte tisdagen som jag felaktigt tolkat/hört informationen).

Första loggen den dagen från rogernordin 2018-05-16
...
Vi lämnade onsdagen 16:e Maj kl 05.00 på morgonen och strax efter lunchtid var vi vid norska gränsen. Minibussen var fullpackad....

Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.

❤️ Vila i frid Softis, du lämnar ett ofattbart tomrum efter dig ❤️

På samma cache skriver BeholderX
Datum: 2018-05-16 - 2018-05-21
Resa: Från Stockholm via Örebro och en sväng i Norge fram till Arendal
Uppdrag: Besöka årets Mega Vikingevent i Norge och cacha
Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna. Tillsammans: Team SweVi
Väder: Strålande sol i princip hela tiden

Ofattbart. Vad krävs för att dessa maniska människor ska avstå från att cacha? Ingenting verkar det som.
Hoppas de hade Jävligt kul.
Uppförda på min lista över slödder, tack engodtanke
Citera
2018-06-10, 13:06
Medlem
Citat:
Jag tycker mer och mer faller på sin plats att det är en random.

OBS!: Detta är ingen sanning, bara spekulation som jag ser högst trolig och inte sett något som talar emot detta, varken i tråd eller det som framgått av media och officiella uttalanden, snarare bara för detta scenario.

Under kvällen, mitt i alla förberedelser och chatt inför resan till Norge, så händer det nått utanför som får hennes uppmärksamhet. Exempel: Någon känner på dörren, rycker i garagen, tjafsar på gatan eller som något geni i denna tråd tänkte: Hon hörde samma skrik som vittnena och gick ut för att undersöka.

Hon verkade vara en kvinna med skinn på näsan och dessutom troende (min erfarenhet är att troende har större patos att rycka ut och vara medmänniskor).

Detta förklarar då att det endast är mobilen hon får med sig och att dörren är olåst (öppen).

Hon hinner ikapp GM (en eller ett par) eller så gömde dom sig där och hon kom på dom när hon skulle se vart dom tog vägen. Plaggen som lossnat tyder på strid på platsen.

GM tar med sig mobilen under sin flykt och droppar den längs vägen (han vill inte att LW:s mobil och GM blir synkade på samma mast samtidigt).

Jag tycker fortfarande att SD och andra närstående och dom i relation skall granskas. Rent statistiskt är det någon i hennes närhet. Men jag tycker att tidpunkten och modus talar emot en närstående.
Visst man kan spekulera i att SD eller någon annan GM lockar ut henne till planket för att inte väcka barn eller att det var deras mötesplats, men JAG tycker platsen och den öppna dörren talar så mycket emot detta.
Nej ge dig. Det pekar mer på en person som hon litar på om man lämnar dörren öppen. Det pekar på en snabbträff innan respektive reser iväg. Kan tänka mig ett scenario där hon hånar SD. Hon kan ha sagt att hon gått vidare och att HD flyttat så nu har han ingenting. Typ " vad var det jag sa"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in