Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Något jag inte kan släppa är att SD och HD åkte iväg på resan senare samma dag (tror jag) som SD varit inne på förhör. Som jag nämnt flera gånger tidigare så upplever jag det som en märklig slump, försvinnandet/mordet på LW samt deras inbokade resa. Hela situationen är märklig. Och OM SD dessutom är oskyldig skulle han väl nämnt för polisen allt han visste om eventuell GM på första förhöret? Såpass nära "vän" som han ändå var med LW under så många år. Hans betéende är väldigt konstigt och jag har svårt att se att det skulle kunna vara någon annan GM än SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Postaren CarlJanne75 efterfrågade igår fler kandidater. Skulle vara intressant att veta om
postaren Energizer666 känner till något om denne KJ, varför skulle han ev ha något med
mordet att göra?
...
Flera i tråden som känner personerna runt LW har uttalat att JG borde synas närmare,
vilket jag håller med om. Sägs ha skjutsat S och H efter hemkomsten från resan, de
ska ev ha bott i hans sommarstuga när de återvänt fråm USA-resan.
Angående resorna:
Resan till USA som slump, ja det tror jag. När dom åkte var inte LW:s kropp heller funnen.
Jag tror mer att LW:s resa till Norge med sin nya partner har mer att göra med hennes död, om det är någon närstående eller någon hon känner.
Jag tror att några kommer till slutsatsen att SD tänkte mörda LW inför resan till USA och när han fick reda på att hon skulle till Norge tisdag morgon var han tvungen att tidigarelägga sina planer... SUCK!
Fler personer:
OM det är svartsjuka inblandad, så kan det ju triggats av LW:s resa till Norge dagen efter. Då är nog dom närmare relationerna hon haft mer av intresse att granska än JG och SD (tror jag).
Vet någon mer om djupet på dessa relationer?
m.g.l ser jag i loggarna och hur dom träffas utanför geocaching (skickat loggtexten här).
Den här KJ, som nämns. Var det före efter m.g.l.? Hur djup var den relationen om det var en relation?
Sedan hittade jag till slut i tråden (om jag tolkar det rätt) att det var BeholderX som LW skulle åka till Norge med. Skulle dom åka själva eller tillsammans med flera? Enligt loggarna så åkte han i alla fall till Norge, fast hans flickvän var borta??? Känns som jag missat nått, nått stämmer inte i den tankevolten?!