2018-06-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Han var OTROGEN när hon var sjuk!!!

Det är INTE att stå vid någons sida!!!

Nä, en sådan ”lojalitet” kan man vara utan. När hans hustru och familj behöver honom som allra mest sviker han dem och börjar leva ett dubbelliv? Hur närvarande hos barnen var SD när HD fick sin utmattningsdepression egentligen, eftersom han så umgicks oerhört tajt med LW och JG och en hel drös andra geocachare?

Det var inte bara ett ”snedsteg” utan enligt uppgifter i tråden så levde han i denna lögn i sex år. Halva barnens liv, mer eller mindre.

Jag tycker det säger en hel del om hans personlighet. Inte att han är snäll, omtänksam och kärleksfull utan egoistisk och oempatisk.

Och bästisen JG måste väl ha vetat om detta? Och inte agerat utan verkar ha spelat med i fult spel.
Citera
2018-06-10, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon har känt och levt med honom i nästan 20 år. Tror nog att hon känner honom bäst, men å andra sidan har vi alla våra mörka, hemliga sidor.
Han stod vid hennes sida under hennes sjukdom, även om han nu hade sex vid sidan om. OM (ren spekulation, men den känsla jag har) LW ville mer, skulle nog SD kunna kliva av äktenskapet när som helst och fortsatt sitt liv med LW.
Dom är på egna utflykter och med barnen, bokar USA resa och allt, fast denna otrohet finns som en kil. Jag tror att HD vet var hon har SD.

Någon har skrivit att USA resan var bokad sedan länge, en present de fått av någon av deras föräldrar.
Citera
2018-06-10, 10:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Egentligen är det ganska ointressant vad som gäller i allmänhet då vi inte kan veta vad som gäller för SD ändå. Varje fall är unikt i sig.

Lägen gäller för alla. Skulle det inte gälla för SD menar Du? Varför?
Citera
2018-06-10, 10:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Örebro Universitet...
Haha vilket sammanträffande.
Såna som LGWP inte har mycket till övers för...då kanske Rosamund stött på JD i korridorerna..

Saxat från linkedin:

”Örebro Universitet
”Översättare/Translator
FöretagsnamnÖrebro University
Anställningsdatumaug 2015–nu Anställningsperiod2 år 11 månader
OrtÖrebro
Översättare, Kommunkation och samverkan”

https://www.linkedin.com/in/geraldgray/

Nu tycker inte jag att det finns något som pekar på att Jerr* har något som helst med det här att göra av det vi i nuläget vet. Att han skjutsat SD till Arlanda, lånat sitt sommarställe eller på annat sätt ställt upp tycker jag inte på något sätt behöver betyda att "han vet mer" eller "skyddar" någon.

Jag tror att det är mycket vanligt att personer som känner en misstänkt mördare, inte kan föreställa sig att den person man känner (den sida som personen visar utåt) skulle kunna göra något liknande. Nu vet vi ju inte ens säkert att det är SD som är GM, men om man nu utgår från det så är SD en person som har ett välordnat liv och lever utåt sett ett städat liv. Det som sker bakom stängda dörrar eller i någons inre är inte alltid lika tydligt och lätt att se. Dr Jekyll and Mr Hyde.

I några av de fall jag följt på flashback möter man detta, skygglapparna är på som en ögonbindel för närstående. Det verkar vara mycket svårt för de flesta att ta in att någon man trott sig känna, är en helt annan person. Jerr* har säkert reagerat som många andra. SD är släppt efter första anhållandet. I Jerr*s ögon kanske det betyder att SD är oskyldig?

Från Örebros innebandys hemsida:
https://www.laget.se/OREBRO_HERR-A/Troop/1270682/Jerry-Gray
Familj:
"Osc*r & Joh*nn*, sambo Len* och hunden Bell*" (*=a)
Citera
2018-06-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ring och fråga ALLMÄNT. Får föräldrar som är skäligen misstänkta för mord umgås ensamma med sina barn?

Varsågod.

Herregud människa hur ska jag veta var all kunskap jag har kommer ifrån? Man lär sig mycket när man läser tidningar, böcker osv
varje dag om massa olika saker.

Så alltså har du väl ingen aning om huruvida SD får träffa sina barn för soc (i det specifika fallet)?
Citera
2018-06-10, 10:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Så alltså har du väl ingen aning om huruvida SD får träffa sina barn för soc (i det specifika fallet)?

Lagen gäller för alla.
Citera
2018-06-10, 10:27
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Det är den bedömningen jag gör av den sammantagna bilden som finns:
SD personlighet som är lugn, tillförlitlig vän om än otrogen som partner, snäll, flirtig, lite konstig humor och jargong = töntig..

LW personlighet social, aktiv, snygg, speedad,
"Geocaching är hennes liv och resten hennes hobby" var det någon som skrev någonstans. Så hon uppfattas självupptagen, Barnen känner sig åsidosatta, vänner stöts bort speciellt om de inte håller med om hennes svartvita värld.

Anmälningar till Soc av UW och barnen. Bråk med SD - Anmälningar om misshandel osv. Älskarinna till SD tills hans fru får reda på det. Han vill avsluta - hon vill inte och blir upprörd.

Om SD är mördaren tror jag att han tappat humöret på grund av bråk dem emellan den kvällen. Kanske kom LW med diverse hot, att hon ska avslöja deras affär till HD och förstöra deras familj o.s.v.
I vart fall måste SD verkligen provoceras till denna handling då det inte överensstämmer med hans milda snälla natur.

Bara min spekulation efter allt som kommit fram om BÅDA personerna.

Enligt engodtanke som är vän med SD upplevs SD som ENERGISK av engodtankes partner så så lugn och mild kanske SD inte är som du uppfattar honom. Att säga att SD verkligen behöver provoceras för att släppa detta påstådda lugn för att mörda är lite långsökt tycker jag. Normalt funtade människor misshandlar/mördar inte nån hur provocerade de än blir så det kan ALDRIG vara en ursäkt att de blev PROVOCERADE till det.

Ditt inlägg ovan skuldbelägger i stort sett LW till att ha blivit mördad (oavsett om fromma SD är mördaren). Så tolkar jag ditt inlägg.
Citera
2018-06-10, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Han var OTROGEN när hon var sjuk!!!

Det är INTE att stå vid någons sida!!!

Bra! Du hann före mig - det är definitivt inte att stå vid en partners sida, en partner som
är drabbad av en depression - och att vara otrogen, hur blåögd och lättlurad får man vara
om man anser det?!
Citera
2018-06-10, 10:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Enligt engodtanke som är vän med SD upplevs SD som ENERGISK av engodtankes partner så så lugn och mild kanske SD inte är som du uppfattar honom. Att säga att SD verkligen behöver provoceras för att släppa detta påstådda lugn för att mörda är lite långsökt tycker jag. Normalt funtade människor misshandlar/mördar inte nån hur provocerade de än blir så det kan ALDRIG vara en ursäkt att de blev PROVOCERADE till det.

Ditt inlägg ovan skuldbelägger i stort sett LW till att ha blivit mördad (oavsett om fromma SD är mördaren). Så tolkar jag ditt inlägg.

Ja han var energisk men lugn i humöret..
Ja tyvärr blir det ett sådant inlägg när man frågar mig Varför jag tror SD inte skulle vara farlig för HD och sina barn om han var det för LW. Jag förklarar att det var de två som var fel kombination för varandra. Inte att skuldbelägga offret. Men vi kan heller inte förneka att hon verkar ha haft problematik i sitt liv, inte bara med SD.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-10 kl. 10:37.
Citera
2018-06-10, 10:34
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Men nu får det vara nog med det. Alla har sin egen hjärna och får klura ut hur de ska efterforska i sanningshalten i påståenden.

I annat fall får man bara tro på den som säger sig veta. Den som pratar ska inte konstant bli påhoppad med förfrågan om hur den vet saker. Det är ingen som vill prata då.

Så det jag skriver fr o m nu får ni ta det för att jag vet och inte skulle ljuga med mening eller så får ni motbevisa mig genom att hitta motkälla helt enkelt.

Det handlar inte om att tro att du ljuger utan du måste vara tydlig med att dina teorier är påståenden, hittepå precis som alla andra som har teorier. Att komma med inlägg som låter som de är faktabaserade utan att ha belägg eller källanvisning är provocerande för då undrar ju de andra hur du kan veta detta? Mycket av det som ifrågasätts är ju dina personliga åsikter i fallet som du skriver som om de är sanning. Som upplagt för ständiga missförstånd. Om du istället skriver att du tror att nåt ligger till på ett vis så kan folk komma med input utan att du tar det personligen hela tiden förhoppningsvis.
Citera
2018-06-10, 10:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Se där, du kunde ju förtydliga till sist. Bra.

Om en person släpps ur häkte så får den nog träffa vem den vill och kan, om särskilda restriktioner inte angivits, eller existerar sedan tidigare.

Johanna Möller fick rent av träffa sina sex barn och MR, det hade kunnat sluta illa. Illare. Ullared.

Samtidigt som mamma AM väl smugglades över gränsen till Norge, om jag inte minns fel.
Citera
2018-06-10, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Något jag inte kan släppa är att SD och HD åkte iväg på resan senare samma dag (tror jag) som SD varit inne på förhör. Som jag nämnt flera gånger tidigare så upplever jag det som en märklig slump, försvinnandet/mordet på LW samt deras inbokade resa. Hela situationen är märklig. Och OM SD dessutom är oskyldig skulle han väl nämnt för polisen allt han visste om eventuell GM på första förhöret? Såpass nära "vän" som han ändå var med LW under så många år. Hans betéende är väldigt konstigt och jag har svårt att se att det skulle kunna vara någon annan GM än SD.
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Postaren CarlJanne75 efterfrågade igår fler kandidater. Skulle vara intressant att veta om
postaren Energizer666 känner till något om denne KJ, varför skulle han ev ha något med
mordet att göra?
...
Flera i tråden som känner personerna runt LW har uttalat att JG borde synas närmare,
vilket jag håller med om. Sägs ha skjutsat S och H efter hemkomsten från resan, de
ska ev ha bott i hans sommarstuga när de återvänt fråm USA-resan.

Angående resorna:
Resan till USA som slump, ja det tror jag. När dom åkte var inte LW:s kropp heller funnen.
Jag tror mer att LW:s resa till Norge med sin nya partner har mer att göra med hennes död, om det är någon närstående eller någon hon känner.
Jag tror att några kommer till slutsatsen att SD tänkte mörda LW inför resan till USA och när han fick reda på att hon skulle till Norge tisdag morgon var han tvungen att tidigarelägga sina planer... SUCK!

Fler personer:
OM det är svartsjuka inblandad, så kan det ju triggats av LW:s resa till Norge dagen efter. Då är nog dom närmare relationerna hon haft mer av intresse att granska än JG och SD (tror jag).
Vet någon mer om djupet på dessa relationer?
m.g.l ser jag i loggarna och hur dom träffas utanför geocaching (skickat loggtexten här).
Den här KJ, som nämns. Var det före efter m.g.l.? Hur djup var den relationen om det var en relation?
Sedan hittade jag till slut i tråden (om jag tolkar det rätt) att det var BeholderX som LW skulle åka till Norge med. Skulle dom åka själva eller tillsammans med flera? Enligt loggarna så åkte han i alla fall till Norge, fast hans flickvän var borta??? Känns som jag missat nått, nått stämmer inte i den tankevolten?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in