Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Tänk vad ni vet vad AfS gör och inte gör bättre än oss aktiva!
Fantastiskt!
Jag ska genast sudda vår kalender och korrigera med ert program så vi kan få en lugn o skön sommar. Så mycket bättre för alla.
Vi nämner inte våra event i förväg då grönmöglet läser denna tråd flitigt.

Det är också en miss - att ni inte annonserar ut era "event" i förväg. "Grönmöglet"?? Är ni rädda för bråkmakare, trots allt?

Seriöst, ni är faktiskt för passiva - det tycker jag, trots att jag sympatiserar med mycket ni har på partiprogrammet, främst avseende invandringen och islam.
Citera
2018-06-06, 11:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det är också en miss - att ni inte annonserar ut era "event" i förväg. "Grönmöglet"?? Är ni rädda för bråkmakare, trots allt?

Seriöst, ni är faktiskt för passiva - det tycker jag, trots att jag sympatiserar med mycket ni har på partiprogrammet, främst avseende invandringen och islam.

Det står väl inte ett ord om islam i partiets politiska program?
Citera
2018-06-06, 11:18
Medlem
Citat:

Om vi har mer traditionellt valarbete som flygbladsutdelning så vill vi naturligtvis vända oss till våra presumtiva väljare i lugn och ro och slippa uppvaktning av "grönmöglet". Inget konstigt med det. Våra aktiva är kallade så vi behöver inte mer folk "ad hoc" på stan. Däremot vill vi gärna ha fler aktiva partimedlemmar, så det är bara att gå med och inte sitta här och soffralla bakom ett tangentbord och torgföra sic! era åsikter från ett ovädrat sovrum.
Citera
2018-06-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det står väl inte ett ord om islam i partiets politiska program?

Nåja, spelar roll?
Citera
2018-06-06, 11:23
Medlem
Citat:
Om vi har mer traditionellt valarbete som flygbladsutdelning så vill vi naturligtvis vända oss till våra presumtiva väljare i lugn och ro och slippa uppvaktning av "grönmöglet". Inget konstigt med det. Våra aktiva är kallade så vi behöver inte mer folk "ad hoc" på stan. Däremot vill vi gärna ha fler aktiva partimedlemmar, så det är bara att gå med och inte sitta här och soffralla bakom ett tangentbord och torgföra sic! era åsikter från ett ovädrat sovrum.

Så ni tror det räcker med lite flygbladsutdelning fram till valet? Det mest framträdande karaktärsdraget hos många AfS-anhängare tycks vara självöverskattning. Jag bor sedan länge utomlands, och kan därför knappast bli aktiv inom ert parti.
Citera
2018-06-06, 11:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nåja, spelar roll?

Du påstod att islam omnämns i partiprogrammet (som egentligen är flera program) trots att så inte är fallet. Detta beror naturligtvis på att du är okunnig om vad Alternativ för Sverige står för. Du är ju inte här för att AfS intresserar dig utan för att kasta skit på partiet och det beror med stor sannolikhet på att du sympatiserar med ett konkurrerande parti. Jag vet att du vill ge sken av att vara vänligt inställd och objektiv men du är avslöjad så det är dags att lägga ner charaden nu.
Citera
2018-06-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du påstod att islam omnämns i partiprogrammet (som egentligen är flera program) trots att så inte är fallet. Detta beror naturligtvis på att du är okunnig om vad Alternativ för Sverige står för. Du är ju inte här för att AfS intresserar dig utan för att kasta skit på partiet och det beror med stor sannolikhet på att du sympatiserar med ett konkurrerande parti. Jag vet att du vill ge sken av att vara vänligt inställd och objektiv men du är avslöjad så det är dags att lägga ner charaden nu.

LOL på dig! Du hakar upp dig på i princip obetydliga saker. Detta är absolut ingen charad från min sida - och jag sympatiserar verkligen inte med något konkurrerande parti! Jag finner AfS intressant, och deras politik ligger i stort i linje med mina värderingar. Det här är dock en diskussionstråd, och det står självfallet envar fritt att framföra synpunkter på t. ex. partiets sätt att sköta valrörelsen och locka väljare.
Citera
2018-06-06, 11:36
Medlem
Citat:
Så ni tror det räcker med lite flygbladsutdelning fram till valet? Det mest framträdande karaktärsdraget hos många AfS-anhängare tycks vara självöverskattning. Jag bor sedan länge utomlands, och kan därför knappast bli aktiv inom ert parti.
*host*
Eftersom du bor utomlands är det svårt att uppfatta den stämning som råder i landet numera, framförallt om man endast läser "Pravda" Aftonbladet och tabloiden "The sun" Expressen på nätet. Börja förkovra dig bredare med Samhällsnytt, nyatider, Friatider och Svegot. Till och med Medborgerlig samlings pamflett "nyheter idag" kan få dig lite mer nyanserad från msm-träsket. Det som inte skrivs finns ju inte?

Vi har många plattformar. Traditionellt valarbete i form av flygbladsutdelning ska man inte underskatta, då det oftast leder till en behövlig dialog. Allt står ju inte på det glättade papperet.
Citera
2018-06-06, 11:39
Medlem
Citat:
*host*
Eftersom du bor utomlands är det svårt att uppfatta den stämning som råder i landet numera, framförallt om man endast läser "Pravda" Aftonbladet och tabloiden "The sun" Expressen på nätet. Börja förkovra dig bredare med Samhällsnytt, nyatider, Friatider och Svegot. Till och med Medborgerlig samlings pamflett "nyheter idag" kan få dig lite mer nyanserad från msm-träsket. Det som inte skrivs finns ju inte?

Vi har många plattformar. Traditionellt valarbete i form av flygbladsutdelning ska man inte underskatta, då det oftast leder till en behövlig dialog. Allt står ju inte på det glättade papperet.

Fria Tider läser jag faktiskt dagligen på nätet, trots att det är en lätt oseriös tidning. Men den höjer ju ditt parti AfS till skyarna, hur som helst. Msm-träsket når ju dock de flesta läsarna - och därmed de flesta väljarna.
Citera
2018-06-06, 12:36
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Fria Tider läser jag faktiskt dagligen på nätet, trots att det är en lätt oseriös tidning. Men den höjer ju ditt parti AfS till skyarna, hur som helst. Msm-träsket når ju dock de flesta läsarna - och därmed de flesta väljarna.

Fria Tider har väl någon miljon unika läsare per månad om jag minns rätt. Sen har ju MSMs inflytande minskat drastiskt. Vädret, TV-tablån och sporten verkar vara det som MSM kan locka läsare till. Rent generellt tycker jag att många underskattar kraften i den mediala revolution vi sett de senaste åren. Därmed också möjligheterna för uppstickare som AfS.
Citera
2018-06-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Fria Tider har väl någon miljon unika läsare per månad om jag minns rätt. Sen har ju MSMs inflytande minskat drastiskt. Vädret, TV-tablån och sporten verkar vara det som MSM kan locka läsare till. Rent generellt tycker jag att många underskattar kraften i den mediala revolution vi sett de senaste åren. Därmed också möjligheterna för uppstickare som AfS.

Att Fria tider skulle ha en miljon unika läsare per månad, betvivlar jag. Det är väl deras egna uppgifter, men de har ju en benägenhet att plocka ut valda delar av en intervjuad persons uttalanden, för att därigenom förvränga det denne sagt. Till exempel. De är m.a.o. inte så noga med att hålla sig till sanningen. Sedan är väl deras läsare till största delen redan övertygade SD-/AfS-väljare.

Att AfS skulle komma in i riksdagen tack vare webbtidningars publicitet, tror jag inte på. Det är ni inbitna anhängare, som överskattar möjligheterna.
Citera
2018-06-06, 12:46
Medlem
GusFrings avatar
Om Mattias Karlsson tar över som partiledare efter Åkesson kommer kärnväljarna från SD strömma till AfS, så länge det går nog bra för AfS att överleva efter valet, det vill säga. Så, det är intressant att se vad som sker dagen Jimmie slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in