2018-06-10, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte mot sin egen familj. Jag unnar hans barn att få umgås med sin pappa så länge de kan innan han eventuellt blir häktad igen. Gör inte Du?

Jag hade önskat att LW barn fick umgås med sin mamma.
Det borde SD tänkt på innan han mördande LW och han var medveten om att hon också hade barn.
Så länge inget ändrats är Stefan Davidsson mördaren i mitt öga så även i Tingsrättens!

Han kanske inte får träffa barnen själv?
Kanske socialförvaltningen redan är inkopplade för skydda barnen?
Citera
2018-06-10, 09:20
Medlem
Citat:
OM han har dödat LW var det i stundens hetta och inte helt oprovocerat (självklart rättfärdigar det ALDRIG våld dock) och därför tror inte jag han är farlig mot andra människor och i synnerhet inte mot nära och kära.

Det är många som vittnat om att han är en fantastisk pappa så barnen älskar och saknar honom säkert. För dem är han deras underbara pappa och inget annat.

Inte farlig mot andra människor?!?! Uppenbarligen så är han det, OM han är skyldig. Faktum kvarstår, att än sålänge kan han vara mördaren.
Citera
2018-06-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Stämmer det att HD är intresserad att lappa ihop äktenskapet? Vad säger personer i närheten? När separerade dem? Du skrev i ngt inlägg att de hade brutit redan innan bilincidenten???
Ja, det var tanken. HD ville få distans och möjlighet att i lugn och ro hitta tillbaka. Dom umgicks väldigt ofta och dessutom bokat en USA resa på tu man hand.
Jag har inte skrivit att dom separerade innan bilincidenten, kan ha varit otydlig. Dom separerade mars 2018 (hon flyttade ut då). När dom tog beslutet att skiljas var säkert betydligt tidigare. HD skapade eget konto på Geocaching 2017-07-ich. Detta tolkar jag som att otroheten har kommit till hennes kännedom ett tag innan detta och det passar ganska bra in i tiden med bilincidenten.
Citera
2018-06-10, 09:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Får hoppas inte hans fd fru tänker lika som Du... i detta fall tycker jag man får ta det säkra före det osäkra och inte tro något (om inte fd frun också är inblandad... men det kanske inte är någon säkerhet för henne och barnen heller).

Vad man som ex-fru tänker är orelevant. Även om man hatar sina barns far av någon anledning (här pga misstänkt mord) så här BARNEN en rättighet till båda föräldrarna. Så länge SD varit en jättebra pappa och barnen älskar, saknar och VILL träffa och vara med honom så ska de få det.

Hur tänker ni nu?? Ska man ta barnens pappa ifrån dem? Nej om det hade legat ett sådant stort hot hade Socialen redan varit framme och sett till att barnen varit på okänd ort den dag SD kommer ut ur häktning!
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-10 kl. 09:24.
Citera
2018-06-10, 09:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och precis som JG har intresse/är kunnig i språk...hm..

JG anger sitt yrke som tolk och översättare här...

https://www.blogger.com/profile/00521206483280739801

Tycker även att JG borde synas lite mer i sömmarna tror nämligen att han sitter inne med en hel del information. De verkat väldans tajta han och Stefan Davidsson...

"Han är född i Virgina och uppvuxen i Florida. Till Sverige och Örebro flyttade han 1989. Då var han republikan."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock
Citera
2018-06-10, 09:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Jag hade önskat att LW barn fick umgås med sin mamma.
Det borde SD tänkt på innan han mördande LW och han var medveten om att hon också hade barn.
Så länge inget ändrats är Stefan Davidsson mördaren i mitt öga så även i Tingsrättens!

Han kanske inte får träffa barnen själv?
Kanske socialförvaltningen redan är inkopplade för skydda barnen?

Om SD inte tänkte på sina barn när han eventuellt begick mord är inte deras fel. Barnen ska inte bestraffas för vad deras pappa gjorde.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Får inte fram så mycket, kanske någon annan är bättre på att gräva.

Han är ogift men sambo, inga hemmavarande barn.

Var det ingen som sparade bilden från Facebook där han sörjer LW?

Inget fel i det men kändes lite som dåligt samvete när han tidigare tagit SD’s parti och plockat bort henne som vän.

Eller också var det inte för att SD gjort det utan av någon helt annan anledning. Jag tycker det är lite mysko.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Usch!
Han ser lika sliskig ut som SD!
Jag förstår att de trivs ihop!
Vilken otroligt ytlig, liten människa du verkar vara som bedömer människor efter utseende.

Jag har träffat båda, men känner dom inte på något sätt på djupet. Dom båda är empatiska och lätta att ha med att göra, öppna kan man säga.
Min partner som är lite mer tillbakadragen, känner lite mer avvaktande, då dom båda är energiska, vilket hen inte är.
En vän som känner JG sedan många år och hen håller honom väldigt högt som vän.
Någon skrev, vill jag minnas, att hen skulle direkt anförtro sina barn till JG.
Citera
2018-06-10, 09:34
Medlem
Citat:
Vad man som ex-fru tänker är orelevant. Även om man hatar sina barns far av någon anledning (här pga misstänkt mord) så här BARNEN en rättighet till båda föräldrarna. Så länge SD varit en jättebra pappa och barnen älskar, saknar och VILL träffa och vara med honom så ska de få det.

Hur tänker ni nu?? Ska man ta barnens pappa ifrån dem? Nej om det hade legat ett sådant stort hot hade Socialen redan varit framme och sett till att barnen varit på okänd ort den dag SD kommer ut ur häktning!
Nästan så man behöver en översättning av ditt inlägg! Så länge barnens far är misstänkt för mord ska dom inte umgås med honom utan att socialen är med.
Citera
2018-06-10, 09:35
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Misstanke? Ett uteblivet svar är ofta ett svar i sig. Anledningen att utredningen gått i stå är p.g.a just otillräckligt med bevisning. Det "borde" kommit fram info som röjt en lögn, el liknande! verkar osannolikt med med så många parametrar..
Förtydligande: Utredarna har sannolikt flera indicier i form av hörsägen o uteblivna svar et.c dessa faktorer har man naturligtvis med i åtanke. Jag är övertygad om att NÅGON SKYDDAR NÅGON! varför avgörandet finns här.
Citera
2018-06-10, 09:35
Medlem
Något jag inte kan släppa är att SD och HD åkte iväg på resan senare samma dag (tror jag) som SD varit inne på förhör. Som jag nämnt flera gånger tidigare så upplever jag det som en märklig slump, försvinnandet/mordet på LW samt deras inbokade resa. Hela situationen är märklig. Och OM SD dessutom är oskyldig skulle han väl nämnt för polisen allt han visste om eventuell GM på första förhöret? Såpass nära "vän" som han ändå var med LW under så många år. Hans betéende är väldigt konstigt och jag har svårt att se att det skulle kunna vara någon annan GM än SD.
Citera
2018-06-10, 09:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nästan så man behöver en översättning av ditt inlägg! Så länge barnens far är misstänkt för mord ska dom inte umgås med honom utan att socialen är med.

Så är det inte. Han får umgås med dem hur mycket han vill. Ensam.
Ring Soc och fråga.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-10 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in