2018-06-10, 08:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Bra?
En misstänkt mördare med sin ex och sina barn?
Livsfarligt, skulle jag säga!

Inte mot sin egen familj. Jag unnar hans barn att få umgås med sin pappa så länge de kan innan han eventuellt blir häktad igen. Gör inte Du?
Citera
2018-06-10, 08:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Du har tidigare sagt att de skulle reperera förhållandet.

Ja det tror jag att de vill och försöker. Men HD har ju skaffat egen bostad och jag tvivlar på att hon är redo till att börja bo ihop igen.
Citera
2018-06-10, 09:01
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om man i efterhand häller syra på en kropp i syfte att utplåna DNA-spår, skulle det gå?
beroende på syra så kan hela kroppen lösas upp.
Citera
2018-06-10, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
BRA! Jag var otydlig!
Det skrevs som ett förslag när någon undrade vad åklagaren kan mena när hon sa att dom fått fram mer som hon ansåg styrkte hennes krav på sannolika skäl.
Jag menade då som förlag att kors DNA mellan LW/SD på GPS, karbiner, isdubbar eller liknande kan mycket väl ha hittats HEMMA eller i bilen hos SD eller LW när polisen undersökt dessa föremål. Det är ren spekulation. SD ger sin förklaring att dom hanterat varandras grejer när dom geocachat.

Angående kontakt mellan SD och LW:
Det finns relativt klara bevis att dom umgåtts efter incidenten i bilen som slutade med en anmälan. Dom har dels möts på ett antal event, men framförallt har dom geocachat ihop vid ett antal tillfällen som jag sett. Bl.a. tagit en heldagstur ute på mälaren på skridsko, jagat FTF cacher. Både SD och LW själva och alla tre, SD-LW-HD.
Jag menar att det inte finns belägg att det varit någon fortsatt relation mellan SD och LW, men dom har umgåtts. Detta leder mig i alla fall att deras relation har normaliserats och båda har gått vidare. LW med nya partners och SD med sin fru. Dom verkar ha pratat ut (detta verifierar personer i deras närhet som jag känner).

Det är just detta som gör att jag inte tror att SD behövde lura ut LW till nått plank eller liknande, OM han skulle komma förbi med någon utrustning LW behövde inför Norgeresan.

Hoppas jag var tydligare nu. Vet att jag skriver lite för mycket med underförstått.

Stämmer det att HD är intresserad att lappa ihop äktenskapet? Vad säger personer i närheten? När separerade dem? Du skrev i ngt inlägg att de hade brutit redan innan bilincidenten???
Citera
2018-06-10, 09:03
Medlem
Citat:
Inte mot sin egen familj. Jag unnar hans barn att få umgås med sin pappa så länge de kan innan han eventuellt blir häktad igen. Gör inte Du?
OM nu pappan är GM tycker Du det är lämpligt att fd fru och barn ska umgås med honom? Kan han begå ett mord kan han väl lika väl ta med familjen i ett förskräckligt dåd!
Citera
2018-06-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och precis som JG har intresse/är kunnig i språk...hm..

JG anger sitt yrke som tolk och översättare här...

https://www.blogger.com/profile/00521206483280739801

Tycker även att JG borde synas lite mer i sömmarna tror nämligen att han sitter inne med en hel del information. De verkat väldans tajta han och Stefan Davidsson...

Får inte fram så mycket, kanske någon annan är bättre på att gräva.

Han är ogift men sambo, inga hemmavarande barn.
Citera
2018-06-10, 09:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Nej, det gör jag inte!

De har det bättre utan honom!

Och jag unnar inte honom att få
umgås med sin familj!
Citera
2018-06-10, 09:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
OM nu pappan är GM tycker Du det är lämpligt att fd fru och barn ska umgås med honom? Kan han begå ett mord kan han väl lika väl ta med familjen i ett förskräckligt dåd!

OM han har dödat LW var det i stundens hetta och inte helt oprovocerat (självklart rättfärdigar det ALDRIG våld dock) och därför tror inte jag han är farlig mot andra människor och i synnerhet inte mot nära och kära.

Det är många som vittnat om att han är en fantastisk pappa så barnen älskar och saknar honom säkert. För dem är han deras underbara pappa och inget annat.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-10 kl. 09:12.
Citera
2018-06-10, 09:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och precis som JG har intresse/är kunnig i språk...hm..

JG anger sitt yrke som tolk och översättare här...

https://www.blogger.com/profile/00521206483280739801

Tycker även att JG borde synas lite mer i sömmarna tror nämligen att han sitter inne med en hel del information. De verkat väldans tajta han och Stefan Davidsson...

Usch!
Han ser lika sliskig ut som SD!
Jag förstår att de trivs ihop!
Citera
2018-06-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, det gör jag inte!

De har det bättre utan honom!

Och jag unnar inte honom att få
umgås med sin familj!
Förstår hur du tänker, men kanske borde förtydliga att det gäller OM han är GM?!
Citera
2018-06-10, 09:13
Medlem
Citat:
OM han har dödat LW var det i stundens hetta och inte helt oprovocerat (självklart rättfärdigar det ALDRIG våld dock) och därför tror inte jag han är farlig mot andra människor och i synnerhet inte mot nära och kära.
Får hoppas inte hans fd fru tänker lika som Du... i detta fall tycker jag man får ta det säkra före det osäkra och inte tro något (om inte fd frun också är inblandad... men det kanske inte är någon säkerhet för henne och barnen heller).
Citera
2018-06-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Hur man än vänder och vrider på det hela är MGM SD fortfarande misstänkt för mord. Våra lagar säger att du inte kan frihetsberöva någon som är skäligen misstänkt mer än 1 vecka. SD är inte friskriven från misstankar än. Det finns ingen annan huvudmisstänkt för mordet än (som kommit ut i media åtminstone). Då intresset för detta fall fortfarande är av medialt intresse tror jag att information skulle komma ut om MGM ändras till nån annan eller friskrivs.

SD är inte skäligen misstänkt för mord för skojs skull eller för att det inte finns nån annan och polisen MÅSTE ha en misstänkt. Han är misstänkt av en anledning. Sen att polis/åklagare vill ha högre misstankegrad en TR säger ju en del. Men i Sverige friar vi hellre än fäller. Och SD ÄR INTE FRIAD enligt TR, TR har gått ut med att han fortfarande är skäligen misstänkt för mord (den misstänkte mannen).

That's it.

Sen kan folk tycka och tro till höger och vänster om de TROR att han är skyldig eller oskyldig men enligt TR är han fortfarande mordmisstänkt.

Du kan alltså inte frihetsberöva någon som är skäligen misstänkt mer än 1 vecka, innebär det att det blir en ny rättegång på fredag? Eller ska han tillbaks till häktet? Hur länge kan han vara skäligen misstänkt, på fri fot så att säga? Hur lever man i övrigt som skäligen misstänkt? Undangömd eller går man tillbaka till jobbet ´´som vanligt´´?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in