Citat:
Ursprungligen postat av
MistressAdelharde
Jag får inte ihop det riktigt här. På vilket sätt skulle det vara naturligt att det skulle finnas en GPS eller isdubbar??? på fp utifrån de scenarion som du beskriver som troliga och att dessa föremål dessutom skulle ha SDs DNA på sig? Varför skulle LW släppa paketinslagning och springa ut med gps och ev isdubbar sent en varm sommarkväll? Ändå nämner du gps:en flera gånger...
Och har inte du hävdat tidigare att du trott att SD och LW inte har haft någon kontakt på länge? Nu skriver du att de mycket väl kan ha haft kontakt i närtid...
Funderar på om du fått veta mer om vad som framkommit i polisens förhör med SD än oss andra.. om det är så gissar jag att uppgifterna om samma mobilmast, kläder på fyndplatsen och skriken stämmer med.
Kan de ha träffats för att lämna tillbaka grejer till varandra och nåt spårat ur? Lite avskilt för att SD inte fick träffa LW för HD?
BRA! Jag var otydlig!
Det skrevs som ett förslag när någon undrade vad åklagaren kan mena när hon sa att dom fått fram mer som hon ansåg styrkte hennes krav på sannolika skäl.
Jag menade då som förlag att kors DNA mellan LW/SD på GPS, karbiner, isdubbar eller liknande kan mycket väl ha hittats HEMMA eller i bilen hos SD eller LW när polisen undersökt dessa föremål. Det är ren spekulation. SD ger sin förklaring att dom hanterat varandras grejer när dom geocachat.
Angående kontakt mellan SD och LW:
Det finns relativt klara bevis att dom umgåtts efter incidenten i bilen som slutade med en anmälan. Dom har dels möts på ett antal event, men framförallt har dom geocachat ihop vid ett antal tillfällen som jag sett. Bl.a. tagit en heldagstur ute på mälaren på skridsko, jagat FTF cacher. Både SD och LW själva och alla tre, SD-LW-HD.
Jag menar att det inte finns belägg att det varit någon fortsatt relation mellan SD och LW, men dom har umgåtts. Detta leder mig i alla fall att deras relation har normaliserats och båda har gått vidare. LW med nya partners och SD med sin fru. Dom verkar ha pratat ut (detta verifierar personer i deras närhet som jag känner).
Det är just detta som gör att jag inte tror att SD behövde lura ut LW till nått plank eller liknande, OM han skulle komma förbi med någon utrustning LW behövde inför Norgeresan.
Hoppas jag var tydligare nu. Vet att jag skriver lite för mycket med underförstått.