2018-06-10, 01:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ingen aning, tänkte att dom var där med barnen kanske.
Var tror du att de befinner sig, du verkar känna dom?

I hans sommarstuga?
Citera
2018-06-10, 01:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tänkte att de har sällskap på ditresan men inte bor på samma ställe där sedan. Iofs vore det ju bra om han är med sin familj, man vet inte om han måste in igen snart.

Bra?
En misstänkt mördare med sin ex och sina barn?
Livsfarligt, skulle jag säga!
Citera
2018-06-10, 01:42
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Jag får inte ihop det riktigt här. På vilket sätt skulle det vara naturligt att det skulle finnas en GPS eller isdubbar??? på fp utifrån de scenarion som du beskriver som troliga och att dessa föremål dessutom skulle ha SDs DNA på sig? Varför skulle LW släppa paketinslagning och springa ut med gps och ev isdubbar sent en varm sommarkväll? Ändå nämner du gps:en flera gånger...
Och har inte du hävdat tidigare att du trott att SD och LW inte har haft någon kontakt på länge? Nu skriver du att de mycket väl kan ha haft kontakt i närtid...
Funderar på om du fått veta mer om vad som framkommit i polisens förhör med SD än oss andra.. om det är så gissar jag att uppgifterna om samma mobilmast, kläder på fyndplatsen och skriken stämmer med.
Kan de ha träffats för att lämna tillbaka grejer till varandra och nåt spårat ur? Lite avskilt för att SD inte fick träffa LW för HD?

Ja, skumt. Mycket intressant iakttagelse.

När man läser så känns det kusligt som en efterkonstruktion och en svängning i skribentens åsikter.
Citera
2018-06-10, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ja det bådade ju inte gott redan från början att hon gick emot sina polisutredares åsikter. Som det nu visar sig delar Tingsrätten deras åsikt och inte hennes. Bra jobbat får man väl ändå säga till polisen då.

Kan du utveckla hur åklagaren gick emot utredarna i mordfallet Stefan Davidsson är fortsatt skäligen misstänkt för MORD
Senast redigerad av Banannn 2018-06-10 kl. 03:12.
Citera
2018-06-10, 02:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag får inte ihop det riktigt här. På vilket sätt skulle det vara naturligt att det skulle finnas en GPS eller isdubbar??? på fp utifrån de scenarion som du beskriver som troliga och att dessa föremål dessutom skulle ha SDs DNA på sig? Varför skulle LW släppa paketinslagning och springa ut med gps och ev isdubbar sent en varm sommarkväll? Ändå nämner du gps:en flera gånger...
Och har inte du hävdat tidigare att du trott att SD och LW inte har haft någon kontakt på länge? Nu skriver du att de mycket väl kan ha haft kontakt i närtid...
Funderar på om du fått veta mer om vad som framkommit i polisens förhör med SD än oss andra.. om det är så gissar jag att uppgifterna om samma mobilmast, kläder på fyndplatsen och skriken stämmer med.
Kan de ha träffats för att lämna tillbaka grejer till varandra och nåt spårat ur? Lite avskilt för att SD inte fick träffa LW för HD?

Där ser man!
Där fick vi nog mycket intressant info
från "EnGodTanke".

Nu tror jag ännu mer på att SD är GM.

Jag hoppas att HD slutar tro på hans BS
och skyddar sig själv och sina barn
innan det är för sent.

Snälla HD berätta allt du vet för polisen.
Han är inte värd din lojalitet!
Citera
2018-06-10, 02:46
Bannlyst
Citat:
Tror inte HD vill ha sin ex inneboende även om de fortfarande är vänner eller?

Du har tidigare sagt att de skulle reperera förhållandet.
Citera
2018-06-10, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jigglysen
Har inte följt hela tråden men här kommer en tanke:

Kan det kanske vara så att någon förföljt SD och LW?(om de nu träffades i natten)Och sedan klippt till LW efter att de skiljdes åt?

Då röstar jag på HD, kallsinnigt inlägg med "mysig grillkväll" nån dag efter att semesterplanerna till USA gick i stöpet.
Citera
2018-06-10, 05:49
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fyndplatsen är förmodligen avslöjande. GM känner med sannolikhet till området väl. Bor förmodligen där. Vem skulle annars komma på tanken att lämna/gömma en död person där om man inte känner till platsen?

Observera att bilden är från 2011- bullerstaketet är ombyggt och högre som det ser ut på medias bilder.

https://www.google.se/maps/@59.2890672,15.186019,3a,75y,176.41h,90.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1srSAulHFgYypqKP2f8wuyZQ!2e0!7i1 3312!8i6656

På bilderna från brottsplatsen kan man inte heller se särskilt mycket blodspill. Möjligen är gräset något blekare och nerlegat, men för oss är det svårt att dra slutsatser om det. Det kan bero på att människor trampat runt i gräset efteråt.

https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

http://forumbilder.se/H750N/1200

Personligen tror jag att kroppen och ansikte blivit märkt av det läge det legat i i värmen. Bakom bullerstängslet cirkulerar inte luften fritt och det kan säkert ha blivit väldigt varmt i det vindskyddade läget. Inte osannolikt att kroppen efter att ha legat i hög värme i flera dagar "förändrats " och blivit mörkfärgad på fr a de lägre liggande partierna, men säkert även på perifera delar av kroppen.

Om kroppen flyttats kommer det att synas vid obduktion då blodet alltid följer tyngdlagen och sjunker mot de partier som är lägst liggande. Vid förflyttning av en död kropp kommer detta att synas.

Bevisen som idag inte är tillräckliga, kan senare fyllas på och tillsammans bilda en indiciekedja. DNA som hittats kanske inte är konklusivt, men ändå finns där.

Man kommer att fortsätta utredningen.

Ett alibi kan vara bräckligt. Att sova i samma säng en natt, hur säkert alibi är det?
- Jag var uppe och kissade.
- Ja, jag märkte att du gick upp, men somnade om.

Vittnen som berättar. Vad de såg, vet, hört, inte hört.

Någon vet förmodligen mer än vad som berättats.
Med risk för att låta tjatig men, "NÅGON SKYDDAR NÅGON"...
Citera
2018-06-10, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Med risk för att låta tjatig men, "NÅGON SKYDDAR NÅGON"...

Du får nog komma med lite mer om vi ska kunna diskutera saken.
Du får dela med dig av dina misstankar.
Citera
2018-06-10, 07:50
Medlem
Citat:

BRA! Jag var otydlig!
Det skrevs som ett förslag när någon undrade vad åklagaren kan mena när hon sa att dom fått fram mer som hon ansåg styrkte hennes krav på sannolika skäl.
Jag menade då som förlag att kors DNA mellan LW/SD på GPS, karbiner, isdubbar eller liknande kan mycket väl ha hittats HEMMA eller i bilen hos SD eller LW när polisen undersökt dessa föremål. Det är ren spekulation. SD ger sin förklaring att dom hanterat varandras grejer när dom geocachat.

Angående kontakt mellan SD och LW:
Det finns relativt klara bevis att dom umgåtts efter incidenten i bilen som slutade med en anmälan. Dom har dels möts på ett antal event, men framförallt har dom geocachat ihop vid ett antal tillfällen som jag sett. Bl.a. tagit en heldagstur ute på mälaren på skridsko, jagat FTF cacher. Både SD och LW själva och alla tre, SD-LW-HD.
Jag menar att det inte finns belägg att det varit någon fortsatt relation mellan SD och LW, men dom har umgåtts. Detta leder mig i alla fall att deras relation har normaliserats och båda har gått vidare. LW med nya partners och SD med sin fru. Dom verkar ha pratat ut (detta verifierar personer i deras närhet som jag känner).

Det är just detta som gör att jag inte tror att SD behövde lura ut LW till nått plank eller liknande, OM han skulle komma förbi med någon utrustning LW behövde inför Norgeresan.

Hoppas jag var tydligare nu. Vet att jag skriver lite för mycket med underförstått.
Citera
2018-06-10, 08:10
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du får nog komma med lite mer om vi ska kunna diskutera saken.
Du får dela med dig av dina misstankar.
Misstanke? Ett uteblivet svar är ofta ett svar i sig. Anledningen att utredningen gått i stå är p.g.a just otillräckligt med bevisning. Det "borde" kommit fram info som röjt en lögn, el liknande! verkar osannolikt med med så många parametrar..
Citera
2018-06-10, 08:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är det här den JG som körde runt med dom efter USA-resan?

Japp :-)

Även på linkedin anger han ”Översättare/tolk/copywriter”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in