Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Det som tyder på strid är kläderna och skrik. Man avskriver inte lättvindigt en person ur en utredning om det inte finns en klar annan bild.
Det kan vara så att dom hittat SD:s DNA på BP, men på naturliga ställen. Exempelvis en gps som han hanterat eller hon lånat av honom, men ”that’s it”.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Ja, det tror jag med var dom initiala värdena polisen gick in på.
Sedan tror jag att dom säker hittar korsDNA bevis på LW/SD, som åklagaren refererar till gott bevisläge och går in på sannolika skäl.
Här tänker jag på exempelvis GPS:en, som SD kan ha hållt i olika lägen när dom geocachat eller kanske isdubbar som dom lånade av varandra. Vad vet jag, men känns som det lutar åt det hållet och TR bedömde förklaringarna som trovärdiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Nä, inte bara anmälan.
Men han bodde nära, mobilen säkert uppkopplad mot samma mast. Saknar säkert alibi vid den tidpunkten, samt dom har haft en relation.
Det räcker nog till skäligen?!
Sen kan dom mycket väl ha pratat med varandra i närtid med.
Jag får inte ihop det riktigt här. På vilket sätt skulle det vara naturligt att det skulle finnas en GPS eller isdubbar??? på fp utifrån de scenarion som du beskriver som troliga och att dessa föremål dessutom skulle ha SDs DNA på sig? Varför skulle LW släppa paketinslagning och springa ut med gps och ev isdubbar sent en varm sommarkväll? Ändå nämner du gps:en flera gånger...
Och har inte du hävdat tidigare att du trott att SD och LW inte har haft någon kontakt på länge? Nu skriver du att de mycket väl kan ha haft kontakt i närtid...
Funderar på om du fått veta mer om vad som framkommit i polisens förhör med SD än oss andra.. om det är så gissar jag att uppgifterna om samma mobilmast, kläder på fyndplatsen och skriken stämmer med.
Kan de ha träffats för att lämna tillbaka grejer till varandra och nåt spårat ur? Lite avskilt för att SD inte fick träffa LW för HD?