2018-06-09, 23:20
Medlem
SDs första häktningsförhandling (som resulterade i häktning på skälig misstanke) var väl fredagen den 1/6? Och andra häktningsförhandlingen var igår, fredagen den 8/6?
Citera
2018-06-09, 23:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag ändrade i mitt inlägg för att förtydliga nu. Är trött så jag skrev "andra" istället för första osv.

Du förkläde mycket bättre, jag tror att jag förklarar dåligt och det lätt sker missförstånd.

Jo. Så jag tror inte vi borde ta det så allvarligt, vad GW sa innan det ens hade varit häktningsförhandling. Han kommenterade bara att dom släppt honom väldigt tidigt i utredningen för att sedan ta in honom igen.

Men det hade varit väldigt intressant att höra vad GW har att säga om fallet nu i dagsläget.
Citera
2018-06-09, 23:24
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Ger inte mycket för nämndemännen i tr, det är som om att spela på lotto.
Nä bort med de outbildade från rätten..

Vid en häktningsförhandling finns inga nämndemän med utan bara domaren.
Citera
2018-06-09, 23:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
SDs första häktningsförhandling (som resulterade i häktning på skälig misstanke) var väl fredagen den 1/6? Och andra häktningsförhandlingen var igår, fredagen den 8/6?

Ja men han var ju anhållen skäligen misstänkt några dagar innan 1/6.
Dessförinnan var han på förhör innan han släpptes och reste till USA.
GW menar att hade de haft mer än misshandelsanmälningarna skulle de anhållit honom redan efter första förhöret. Inte låtit honom gå in och ut, och in igen (efter USA för anhållan för skälig misstanke).

NU idag har de kanske mer på honom men inte DÅ.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-09 kl. 23:28.
Citera
2018-06-09, 23:31
Medlem
Citat:
GW menar att hade de haft mer än misshandelsanmälningarna skulle de anhållit honom redan efter första förhöret. Inte låtit honom gå in och ut, och in igen (efter USA för anhållan för skälig misstanke).

Läs mitt tidigare inlägg igen...
Citera
2018-06-09, 23:31
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Jo så då borde dom ju ha mer än bara det för han blev ju häktad efter intervjun. GW trodde dom bara hade anmälningarna för att han släpptes efter första inledande förhöret... Men sen blev han ju häktad så då borde dom haft mer på benen.
Citera
2018-06-09, 23:58
Medlem
jigglysens avatar
Har inte följt hela tråden men här kommer en tanke:

Kan det kanske vara så att någon förföljt SD och LW?(om de nu träffades i natten)Och sedan klippt till LW efter att de skiljdes åt?
Senast redigerad av jigglysen 2018-06-10 kl. 00:15.
Citera
2018-06-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Jaså finns dom att se ?
Ja.
Citera
2018-06-10, 01:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
En svindlande tanke är att mördaren sannolikt sitter och läser i denna tråd. Kanske får nya inputs hur han ska klara sig ur det hela...

Och hen kanske även skriver här och sprider
desinformation.
Citera
2018-06-10, 01:16
Medlem
Lt.Columbos avatar
Hur man än vänder och vrider på det hela är MGM SD fortfarande misstänkt för mord. Våra lagar säger att du inte kan frihetsberöva någon som är skäligen misstänkt mer än 1 vecka. SD är inte friskriven från misstankar än. Det finns ingen annan huvudmisstänkt för mordet än (som kommit ut i media åtminstone). Då intresset för detta fall fortfarande är av medialt intresse tror jag att information skulle komma ut om MGM ändras till nån annan eller friskrivs.

SD är inte skäligen misstänkt för mord för skojs skull eller för att det inte finns nån annan och polisen MÅSTE ha en misstänkt. Han är misstänkt av en anledning. Sen att polis/åklagare vill ha högre misstankegrad en TR säger ju en del. Men i Sverige friar vi hellre än fäller. Och SD ÄR INTE FRIAD enligt TR, TR har gått ut med att han fortfarande är skäligen misstänkt för mord (den misstänkte mannen).

That's it.

Sen kan folk tycka och tro till höger och vänster om de TROR att han är skyldig eller oskyldig men enligt TR är han fortfarande mordmisstänkt.
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-10 kl. 01:19. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-10, 01:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nej jag lägger inte ner och nej den kritiken var inte saklig. I era ögon enbart i så fall.

Se den artikel filttoffla hänvisade till där Leif GW visst säger att SD är skäligen häktad p.g.a. de tidigare anmälningarna. Rikta är "sakliga" kritik mot GW istället.

Det spelar väl ingen roll vad Leif GW säger?
Han är inte insatt i utredningen!
Han säger ju vad som helst för att
få vara på löpet varje dag!
Citera
2018-06-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det som tyder på strid är kläderna och skrik. Man avskriver inte lättvindigt en person ur en utredning om det inte finns en klar annan bild.
Det kan vara så att dom hittat SD:s DNA på BP, men på naturliga ställen. Exempelvis en gps som han hanterat eller hon lånat av honom, men ”that’s it”.

Citat:
Ja, det tror jag med var dom initiala värdena polisen gick in på.

Sedan tror jag att dom säker hittar korsDNA bevis på LW/SD, som åklagaren refererar till gott bevisläge och går in på sannolika skäl.
Här tänker jag på exempelvis GPS:en, som SD kan ha hållt i olika lägen när dom geocachat eller kanske isdubbar som dom lånade av varandra. Vad vet jag, men känns som det lutar åt det hållet och TR bedömde förklaringarna som trovärdiga.

Citat:
Nä, inte bara anmälan.
Men han bodde nära, mobilen säkert uppkopplad mot samma mast. Saknar säkert alibi vid den tidpunkten, samt dom har haft en relation.
Det räcker nog till skäligen?!
Sen kan dom mycket väl ha pratat med varandra i närtid med.
Jag får inte ihop det riktigt här. På vilket sätt skulle det vara naturligt att det skulle finnas en GPS eller isdubbar??? på fp utifrån de scenarion som du beskriver som troliga och att dessa föremål dessutom skulle ha SDs DNA på sig? Varför skulle LW släppa paketinslagning och springa ut med gps och ev isdubbar sent en varm sommarkväll? Ändå nämner du gps:en flera gånger...
Och har inte du hävdat tidigare att du trott att SD och LW inte har haft någon kontakt på länge? Nu skriver du att de mycket väl kan ha haft kontakt i närtid...
Funderar på om du fått veta mer om vad som framkommit i polisens förhör med SD än oss andra.. om det är så gissar jag att uppgifterna om samma mobilmast, kläder på fyndplatsen och skriken stämmer med.
Kan de ha träffats för att lämna tillbaka grejer till varandra och nåt spårat ur? Lite avskilt för att SD inte fick träffa LW för HD?
Senast redigerad av MistressAdelharde 2018-06-10 kl. 01:29. Anledning: Ej färdigskrivet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in