Citat:
Men snälla, jag har aldrig sagt att jag hatar PM eller för den delen andra psykopater. Jag har inga känslor om den mannen öht. För övrigt hatar jag inte en enda människa men kan vara likgiltig för en del, stor skillnad. Vi tycks dock vara överens om att han ska vara inlåst till skydd för övriga samhället.
Vad framtiden har att komma med kan såklart ingen av oss veta, det säger sig själv. Men iom att en psykopats hjärna är annorlunda inte bara till sin funktion utan även till sin struktur så är det oerhört komplext.
Sedan det stora dilemmat: vilken psykopat vill (frivilligt) förändras?
Avslutar med en länk, för den som är intresserad, till ett brittiskt program:
Hur skapas en psykopat?
Inget sätter lika mycket skräck i människor som en psykopat. Men alla psykopater är inte våldsamma, vissa blir oerhört framgångsrika och sedda som hjältar. Hur skapas en psykopat? Och kan och bör de botas? Vi får ta del av nya metoder av hjärnscanning som ska kunna avslöja psykopati och höra kriminellas egna berättelser om hur de ser på sina begångna brott. Hur rädda ska vi vara för psykopater egentligen?
Kan ses tom 15/6 https://kunskapskanalen.se/program/10245/hur-skapas-en-psykopat
Vad framtiden har att komma med kan såklart ingen av oss veta, det säger sig själv. Men iom att en psykopats hjärna är annorlunda inte bara till sin funktion utan även till sin struktur så är det oerhört komplext.
Sedan det stora dilemmat: vilken psykopat vill (frivilligt) förändras?
Avslutar med en länk, för den som är intresserad, till ett brittiskt program:
Hur skapas en psykopat?
Inget sätter lika mycket skräck i människor som en psykopat. Men alla psykopater är inte våldsamma, vissa blir oerhört framgångsrika och sedda som hjältar. Hur skapas en psykopat? Och kan och bör de botas? Vi får ta del av nya metoder av hjärnscanning som ska kunna avslöja psykopati och höra kriminellas egna berättelser om hur de ser på sina begångna brott. Hur rädda ska vi vara för psykopater egentligen?
Kan ses tom 15/6 https://kunskapskanalen.se/program/10245/hur-skapas-en-psykopat
Det var inte menat som en anklagelse. Om det lät så ber jag om ursäkt. Du har inte skrivit något hatiskt så det var slarv av mig att klumpa ihop dig med flera andra som tycks anse att psykopati är obotligt för evigt iallafall.
Men självklart kan man känna hat för en våldspsykopats gärning/gärningar just när det händer.
Hade jag haft PM inom räckhåll just när infon om knivsticken kom fram så vet jag inte vad jag tagit mig till just då.
Jag slog min kudde iallafall.
Man är inte mer än människa. Men sedan när man lugnat ner sig måste man fråga sig varför? Och hur det kunde hända? Och vad man konkret kan göra åt problemet?
Det fetade: Det håller jag inte riktigt med om. Det finns som sagt väldigt många olika grader av psykopater. Alla är inte helt empatilösa även om de har låg empati. Och jag tror att en del lider.
Precis som jag tror att missbrukare lider.
Tex. Ear/ons när han greps, yttrade inte ett ord men han mumlade för sig själv.-Jag har haft ett bra liv.- Jag knuffade ut HONOM. Menade Ear/ons sitt andra dåliga jag?
När jag läst om Ear/ons har jag trott att han led av röster och tvångstankar. Det har inte polisen trott.
De har trott att han skådespelat. Men nu när han gripits finns det en del saker som verkligen tyder på att han inte skådespelade. Men det är en annan tråd.
https://www.youtube.com/results?search_query=earons+del+1 Seriemördarpodden.
På det stora hela är vi överens (det är ok att inte vara överens också.
) Jag bryr mig inte om vad som händer i PMs framtid. För han har ingen framtid oavsett vad som händer. Men självklart en förvaringsdom. Samt behandling/terapi. Om inte annat kan de forska och dra slutsatser för vidare behandling.Så jag hoppas att PM till skillnad från Amagermannen samarbetar. Även för sin egen skull.
) Hare förespråkarna mötte Katarina med misstro. Men jag gillar Katarina eftersom hon förklarar begripligt samt har mycket vettigt att säga. Så
Hur kunde KI låta sig charmas,manipuleras och luras av honom? Det är ju lätt nu med facit i hand att inse, att han är en grandios,narcissistisk psykopat. Kanske att han är så orädd och samvetslös att han faktiskt lyckas med sin stamcellsforskning till slut. Med väldigt många dödsoffer på sitt samvete. Hoppas ej. Men PM-Paolo är ett bra exempel på en "framgångsrik" psykopat.(Kanske inte så framgångsrik i slutändan.)