Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Hmm för mindre än ett år sedan, när jag spelade lite grand på detta (SD största parti) var oddsen sämre faktiskt: 2.0. Märkligt, kan tyckas. Däremot centern under 8.5% (som jag spelar betydligt mer på) går från oddsen 7 till "inte alls", nu är det oddsen 2.77 under 7,5%. Ser allt mörkare ut för Centern

Ja, det gick ju lite upp och ner där med extreminvandring och partiledarbyten, men sedan dess har det gått kraftigt upp igen och nu lär som oddsen antyder Sverigedemokraterna definitivt vara minst andra största parti och vara med och slåss om förstaplatsen i svensk politik i valet i september.
C är det här valets motsvarighet till det förra valets Mp som var mycket klart överskattade och landade på typ hälften av det påstådda stödet i media och i vissa mätningar periodvis, svenska folket och väljarna gillar inte shariadomar, afghanamnestier och massinvandring med medföljande enorma kriminalitet och massvåldtäkter. Man kan vara lugn med att C:s siffror har varit kraftigt överdrivna och är fallande i och med detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
770723
KD ligger på 1,72 att få över 4% och 2,00 att få under 4%.
Jag personligen tror inte KD lyckas hålla sig kvar i år, svårt att få stödröster när det går så dåligt för moderaterna. Hade varit skillnad om moderaterna haft över 25% i opinionsmätningar.
Ja, om jag vore tvungen att välja så hade jag sagt att det är mer sannolikt att dom åker ur riksdagen och hade därmed spelat på det också.