Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 09:40
  #73
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Osäker på att KD verkligen överlever på stödröster efter deras JA till amnestin. Många väljare tror sig att KD är som M men kan samarbeta med SD. Rätt säker på att KD åker ut tack vare det.

Kd har kastat masken och vi ser nu att det är en invandrarparti. Lika bra att de försvinner så att väljarna kan delas upp enligt nya linjer.

Man kan undra vilken sorts moderater som skulle vilja satsa på att få Kd kvar. Chansen för en alliansregering är ändå ganska liten.

Slutsats alla pengar bör går till Kd under 4%.
Citera
2018-06-10, 10:17
  #74
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kd har kastat masken och vi ser nu att det är en invandrarparti. Lika bra att de försvinner så att väljarna kan delas upp enligt nya linjer.

Man kan undra vilken sorts moderater som skulle vilja satsa på att få Kd kvar. Chansen för en alliansregering är ändå ganska liten.

Slutsats alla pengar bör går till Kd under 4%.

Och att KD tar med sig MP ur riksdagen.
MP har de senaste valen varit enormt övervärderat i OM.
Dessutom med språkrör som har solklart lägst förtroende av alla partiledare, men så var det inte vid valen 2010 och 2014, då MP tappade 21 % respektive 35 % i jämförelse mellan OM och valresultat.
Citera
2018-06-10, 10:55
  #75
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Och att KD tar med sig MP ur riksdagen.
MP har de senaste valen varit enormt övervärderat i OM.
Dessutom med språkrör som har solklart lägst förtroende av alla partiledare, men så var det inte vid valen 2010 och 2014, då MP tappade 21 % respektive 35 % i jämförelse mellan OM och valresultat.


Självklart måste Mp ut men jag är inte så säker på att det går. De har sin hårdare kärna kvar inte ytliga flams och medgångs kvinnor som redan dragit vidare antagligen till centern som de röstar på den här gången.

Man hoppas dock att Mp försvinner det gör regeringsbildandet mycket enklare. Men frågan är om de inte har funkar som en kvarnsten om halsen på sossarna. Vem ska dra ner S i skiten om Mp försvinner?

Men satsa på Mp under 4% det gör jag inte. Vill inte förlora på dem mer än jag gör varje gång vid macken.
Citera
2018-06-10, 11:15
  #76
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Självklart måste Mp ut men jag är inte så säker på att det går. De har sin hårdare kärna kvar inte ytliga flams och medgångs kvinnor som redan dragit vidare antagligen till centern som de röstar på den här gången.

Man hoppas dock att Mp försvinner det gör regeringsbildandet mycket enklare. Men frågan är om de inte har funkar som en kvarnsten om halsen på sossarna. Vem ska dra ner S i skiten om Mp försvinner?

Men satsa på Mp under 4% det gör jag inte. Vill inte förlora på dem mer än jag gör varje gång vid macken.

KD har absolut inte varit övervärderat i OM liksom MP, utan gjort 10-15 % bättre valresultat än OM.

Har satsat ca 500 kr på att KD slår MP i februari till odds 3,85, och är ganska förvissad MP får ca 3 % vid valet!
Citera
2018-06-10, 11:23
  #77
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
KD har absolut inte varit övervärderat i OM liksom MP, utan gjort 10-15 % bättre valresultat än OM.

Har satsat ca 500 kr på att KD slår MP i februari till odds 3,85, och är ganska förvissad MP får ca 3 % vid valet!

Önskar dig lycka till och hoppas du får vinst.
Citera
2018-06-11, 15:32
  #78
Medlem
8711s avatar
Nu jämnar det till sig rejält här i oddsen!

Största parti:

S 1,70
SD 2,00

Så den som säger att Sverigedemokraterna inte skulle kunna vara eller bli största parti i valet i september får nog börja omvärdera sin åsikt eller tro nu. För med sådana odds är det snarare stor chans att Sverigedemokraterna blir just Sveriges största parti.
Citera
2018-06-11, 15:50
  #79
Medlem
Kurt1s avatar
Hm, man kanske skulle satsa lite på Jimmie Åkesson som statsminister. Bara för sakens skull.
Citera
2018-06-12, 01:53
  #80
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Hm, man kanske skulle satsa lite på Jimmie Åkesson som statsminister. Bara för sakens skull.

Bättre att satsa lite mer på något man tror på. Som att Sverigedemokraterna slår M ger fortfarande 1,50 gånger pengarna och är mycket troligt i dagsläget. Att Jimmie Åkesson blir statsminister är ändå inte så jättetroligt. Men om du vill det och tror det så varför inte
Citera
2018-06-12, 07:49
  #81
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Bättre att satsa lite mer på något man tror på. Som att Sverigedemokraterna slår M ger fortfarande 1,50 gånger pengarna och är mycket troligt i dagsläget. Att Jimmie Åkesson blir statsminister är ändå inte så jättetroligt. Men om du vill det och tror det så varför inte

Snarare så att jag hoppas på det. Det vore det bästa möjliga. Men 10 gånger pengarna är ett dåligt odds med tanke på sannolikheten att det händer...
Citera
2018-06-12, 16:51
  #82
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Snarare så att jag hoppas på det. Det vore det bästa möjliga. Men 10 gånger pengarna är ett dåligt odds med tanke på sannolikheten att det händer...

Ja, man kan tycka det vid en första anblick, men frågan är om storspelare och spelbolag bedömer det som du och jag eller om man har lite mer att gå på kanske. Samma sak angående det kraftigt sänkta oddset på en SD + S-regering från 61,00 till 15,00. Det lär inte komma från ingenstans utan av en verklig förändring och högre sannolikhet.
Citera
2018-06-15, 07:57
  #83
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, man kan tycka det vid en första anblick, men frågan är om storspelare och spelbolag bedömer det som du och jag eller om man har lite mer att gå på kanske. Samma sak angående det kraftigt sänkta oddset på en SD + S-regering från 61,00 till 15,00. Det lär inte komma från ingenstans utan av en verklig förändring och högre sannolikhet.

Det var märkligt. En SD+S regering kommer aldrig att ske (eller i alla fall inte på många många år), så 15.00 är riktigt dåligt odds. 100.000 vore rimligare, men jag kan förstå att spelbolagen inte vill sätta så höga odds.
Citera
2018-06-25, 00:38
  #84
Medlem
8711s avatar
Det fortsätter se allt bättre ut för Sverigedemokraterna enligt oddsen. Oddsen har sjunkit så mycket till 1,40 på över 21,5% så nu lär linen höjas till minst 22,5% inom kort. Samma siffror gäller för att Sverigedemokraterna blir större än moderaterna, det ger också bara 1,40 gånger pengarna nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback