Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 15:11
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Innan massinvandringen med alla dessa utländska kvinnor som är vana vid att föda 8-10 barn (som på gamla Sveriges "mormors tid") så var väl faktiskt normen i Sverige 2 barn/familj.

Bland högavlönade karriärkvinnor av idag synes den numera snarare vara 1 barn...(ex. SEB fd VD).

2-3 barn förutsätter att Sverige förblir lika dominerande ”svenskt” som det var då.

Världen är överbefolkad .

Vad 3:e världens länder behöver är mer preventivmedel och max 2 barn per familj, så att fattigdomen försvinner och deras kvinnor också kan utbilda sig

[Återigen - AfS har ännu INTE alls utformat sin familjepolitik.]
Nej just det, det var du som försökte utforma den...

Två barn per familj har aldrig varit norm i en livskraftig nation. Enkel matematik utesluter det. Med den stabila men försiktiga ökning av befolkningen som Sverige hade ända fram i modern tid (med undantag för perioder av hög utvandring) så borde du inse hur åt helvete fel din uppfattning om historien och vad som var norm är.

Att du sedan också påstår att "världen är överbefolkad" - som om det skulle vara ett relevant perspektiv för svenskar - det blir grädden på moset i en sällan skådad uppvisning i historielöshet. Det enda som har gjort Sverige överbefolkat är invandringen, inget annat.

Den hjärntvättade efterkrigstidens starkt begränsade födelsetal markerade början på förfallet. Det handlar om exakt samma ansvarslösa personer som också säger att Sverige behöver invandring.
Citera
2018-06-09, 15:16
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Världen är inte överbefolkad av svenskar eller europeiska människor. I dagens läge är det självklart att etniska svenskar bör uppmuntras att skaffa många barn, även om det kanske inte är en politik AfS kommer gå ut med just nu.

Då AfS är nationalister så bryr man sig om sitt eget folk och vill inte ta emot några flyktingar alls och inte ge en krona i bistånd till främmande folk och länder. Man bryr sig därmed naturligtvis inte heller om att "världen" är överbefolkad.

Gissar att det finns enstaka på listan som också intresserar sig för detta (värld-) problem.
Inte minst de som värnar djur och natur, som just människorna – delvis pga jordens överbefolkning – tränger ut alltmer och håller på att utrota.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-09 kl. 15:25.
Citera
2018-06-09, 15:18
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Vänligen notera: att AfS företräder ingen särskild ideologi, utan sakfrågor präglar AfS.

Min moderna åsikt -däremot - är att abortlagen ska bestå och naturligtvis vara gratis vid våldtäkt, svåra sjukdomar o.dyl situationer som man själv inte rår för.

Min åsikt är att abort inte ska vara ett preventivmedel, men ska heller inte vara förbjudet. Det är t.ex. inte samhällsekonomiskt lönsamt att tvinga föräldrar att föda ett barn med Downs syndrom. Dels får föräldrarna slå om till att nästan enbart ta hand om denne permanent och dels kommer barnet/personen inte att kunna bidra till Sverige.

Detta betyder inte att barn med Downs saknar värde, eller att föräldrar inte kan ta sitt egna beslut att föda barnet. Men det är i ovanstående typ av situation där jag inte lyssnar på kristna "värdekonservativister".

Men AfS är i nuläget för mig enbart intressant pga massinvandringsfrågan. Jag är inte intresserad av precis alla små detaljfrågor före det mångkulturella samhället är åtgärdat.
Citera
2018-06-09, 15:24
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Nej just det, det var du som försökte utforma den...

Två barn per familj har aldrig varit norm i en livskraftig nation. Enkel matematik utesluter det. Med den stabila men försiktiga ökning av befolkningen som Sverige hade ända fram i modern tid (med undantag för perioder av hög utvandring) så borde du inse hur åt helvete fel din uppfattning om historien och vad som var norm är.

Att du sedan också påstår att "världen är överbefolkad" - som om det skulle vara ett relevant perspektiv för svenskar - det blir grädden på moset i en sällan skådad uppvisning i historielöshet. Det enda som har gjort Sverige överbefolkat är invandringen, inget annat.

Den hjärntvättade efterkrigstidens starkt begränsade födelsetal markerade början på förfallet. Det handlar om exakt samma ansvarslösa personer som också säger att Sverige behöver invandring.

Nej, jag vädrade bara några av mina åsikter.
Vad som händer och pågår i övriga världen påverkar ibland även lilla Sverige. Vi lever inte i en bubbla.
Ju mindre överbefolkad värld, ju mindre tär de på jordens luft, vatten och resurser.
Minskar kanske tom vissa överbefolkade länders vilja att invadera andra länder med stora fria, å icke lika överbefolkade naturområden...?
Citera
2018-06-09, 15:27
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Vad som händer och pågår i övriga världen påverkar ibland även lilla Sverige. Vi lever inte i en bubbla.
Ju mindre överbefolkad värld, ju mindre tär de på jordens luft, vatten och resurser.
Minskar kanske tom vissa överbefolkade länders vilja att invadera andra länder med stora fria, å icke lika överbefolkade naturområden...?
Din uppfattning om vad som är normala födelsetal innebär nationellt självmord.
Citera
2018-06-09, 15:27
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Min åsikt är att abort inte ska vara ett preventivmedel, men ska heller inte vara förbjudet. Det är t.ex. inte samhällsekonomiskt lönsamt att tvinga föräldrar att föda ett barn med Downs syndrom. Dels får föräldrarna slå om till att nästan enbart ta hand om denne permanent och dels kommer barnet/personen inte att kunna bidra till Sverige.

Detta betyder inte att barn med Downs saknar värde, eller att föräldrar inte kan ta sitt egna beslut att föda barnet. Men det är i ovanstående typ av situation där jag inte lyssnar på kristna "värdekonservativister".

Men AfS är i nuläget för mig enbart intressant pga massinvandringsfrågan. Jag är inte intresserad av precis alla små detaljfrågor före det mångkulturella samhället är åtgärdat.

Jag tror att det är många som håller med dig där - inklusive jag själv. Prio ett fråga.
Resten fixar man senare.

Tog upp familjepolitiken i och med att jag tyckte det var märkligt att man uteslutit just den punkten.
Samt för att stävja Olle i grind när det kommer till dagens dekadenta vurmande för samkönade äktenskap och familjer.

AfS bör därför åtminstone minst se till att föra en familjepolitik som gynnar & bejakar kärnfamiljen, inklusive de naturliga könsrollerna och samspelet mellan kvinnor och män
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-09 kl. 15:34.
Citera
2018-06-09, 15:54
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Vänligen notera: att AfS företräder ingen särskild ideologi, utan sakfrågor präglar AfS.

Min moderna åsikt -däremot - är att abortlagen ska bestå och naturligtvis vara gratis vid våldtäkt, svåra sjukdomar o.dyl situationer som man själv inte rår för.

Låt oss kalla det värderingar då istället. Sådana har alla partier inklusive AfS. ”Modernism” skulle jag hävda utgör en väsentlig del av sjukdomen och nuvarande abortlagstiftning är 100% kulturmarxistisk. Det här är ett viktigt vägval för AfS. Ifall man vill företräda liberal counterjihadism så är man inget reellt alternativ till SD.
Citera
2018-06-09, 16:12
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Låt oss kalla det värderingar då istället. Sådana har alla partier inklusive AfS. ”Modernism” skulle jag hävda utgör en väsentlig del av sjukdomen och nuvarande abortlagstiftning är 100% kulturmarxistisk. Det här är ett viktigt vägval för AfS. Ifall man vill företräda liberal counterjihadism så är man inget reellt alternativ till SD.
Fråga: Så, exakt vilket vägval väljer/rekommenderar Du till AfS? (Om Du nu fick råda...)

Skippa att sätta etikett på ngt "modernt" enstaka ord som man valt...

Abortlagen: Nästan alla länder tillåter abort om medicinska skäl medför allvarlig fara för kvinnans liv. Det är också vanligt att abort är tillåtet om graviditeten är en följd av våldtäkt eller tvång. Många länder tillåter abort när läkare bedömer att det finns en stor risk för att barnet kommer att bli allvarligt handikappat eller bära på en allvarlig sjukdom.
Edit; Ovanstående skäl är som svar till de som eventuellt vill att man helt ska förbjuda aborter.

Självklart ska det vara tillåtet med abort - minst - i alla dessa ovanstående fall, allt annat vore politiskt hjärnsläpp för AfS. Min åsikt. Nuvarande abortlag är rätt ok bara det inte används som preventivmedel.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-09 kl. 16:43. Anledning: ställer en fråga
Citera
2018-06-09, 16:16
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Abortlagen: Nästan alla länder tillåter abort om medicinska skäl medför allvarlig fara för kvinnans liv. Det är också vanligt att abort är tillåtet om graviditeten är en följd av våldtäkt eller tvång. Många länder tillåter abort när läkare bedömer att det finns en stor risk för att barnet kommer att bli allvarligt handikappat eller bära på en allvarlig sjukdom.

Självklart ska det vara tillåtet med abort - minst - i alla dessa ovanstående fall, allt annat vore politiskt hjärnsläpp för AfS. Min åsikt. Nuvarande abortlag är rätt ok bara det inte används som preventivmedel.
Inget av exemplen i det understrukna är ett argument för svensk lagstiftning som säger att abort är kvinnans rättighet. Du verkar ha väldigt lite kunskap även om detta.
Citera
2018-06-09, 16:25
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Fast det är två olika problem. 1. Sant är att jorden är överbefolkad och att den globala nativiteten är för hög. 2. Lika sant är att vita européer befinner sig i en prekär demografisk sits.

Lösningen är givetvis inte att vita ska ha fortsatt låg nativitet utan att icke-vitas nativitet ska reduceras. I dagsläget sponsrar vita folk både folkmord på sig själva och befolkningsexplosion i U-länder.
Citera
2018-06-09, 16:35
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Skippa att sätta etikett på ngt "modernt" enstaka ord som man valt...

Nu var det ju iofs du själv som valde att beteckna dig som ”modern”. Åtminstone avseende abortfrågan.

Inget av exemplen du ger förutsätter fri abort. Och du fortsätter ju att hävda att den nuvarande abortlagstiftningen bör finnas kvar. Fri abort således. Ditt resonemang håller ej ihop logiskt. Särskilt inte som du också vänder dig emot att abort idag används istället för preventivmedel.
Citera
2018-06-09, 17:59
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Bra och informativt.

Det var skada för AfS att SD så lägligt tog upp frågan, även om det bara är med vänster hand.

Jag tycker nog att AfS inte kommunicerar riktigt den återvandringsfilosofi jag själv propagerat för länge nu. Som INTE i första hand är en tungrodd omprövning på polisiära och byråkratiska grunder, utan en dynamisk, kaptitalistisk framåtrörelse som söker skapa en kritisk massa av samverkande incitament.

Det kan vara svårt att förklara bättre än att det i första hand handlar om att FORTSÄTTA folkvandringens momentum till ett slutet kretslopp, genom att bejaka de drivkrafter som skapade den, mer än att bromsa och backa den. Tänk aikido eller judo - eller att ändra körriktning med en u-sväng i fart istället för en trepunktsvändning. Det återköpta medborgarskapet behöver inte nödvändigtvis bli annat än en lycklig bieffekt av att tillvaron som avlönad "demokratibyggare" i Somaliland lockar mer än ett allt mer krävande bidragsberoende i Sverige.

Visst, det kommer förstås avvisas illegaler och visst kan beslut återkallas om de skett på falska grunder. Men jag undrar om det inte skulle vara bra med ett kompletterande, positivt budskap typ:

"Vi avser att sätta hundratusentals i utanförskap i arbete - i sina hemländer!"

Jag misstänker att SD är för fokuserade på sverigecentra och kulturlotsar för att inse detta, även om det redan för fem år sedan varit en helt oantastlig hållning och ingalunda skrämt ens den ängsligaste kvinnoröst.

Att vara radikal handlar om anspråk mer än uttryck. Ibland har jag mött motstånd från "hårda" debattörer om att budskapet "Växla in biståndsbudgeten till att försörja miljontals kretsloppsmigranter i hemländerna" skulle vara cuckigt, eftersom det inte innebär att slänga ut människor med huvudet före plus ett slags implicit ansvar för svenska skattebetalare att fortsätta vara "goda".

Fine, whatever,
men det är likafullt en otroligt radikal politik, om man ser till det potentiella utfallet.

Mycket kloka tankar. Vi kan t.ex. hjälpa Syrien som skriker efter medborgare att bygga upp sitt land genom riktade bidrag till landet och attraktiva återvandringsbidrag. Pengarna finns redan i biståndsbudgeten. Utmärkt och insiktsfullt med ett positivt budskap inte enbart - Nej. Ut.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-09 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in