2018-06-09, 16:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Det är ju bara att lyfta på hatten för Bosse Andersson (återigen). Visst finns det en del tveksamma beslut han tagit, liksom alla sportchefer, men jag är fan ändå beredd att påstå att han är svensk fotbolls genom tiderna bästa sportchef.

Blir intressant att se vad som händer nu, om vi går för Erik Johansson, får till en förlängning med Niklas Gunnarsson osv.

Och kommer det inga bud på Kerim som handlar om 15 millar är det bara att behålla resten av säsongen.

15 mil in för vidareförsäljningsklausul på Omar Colley som verkar gå till sampdoria också. Angående mrbati så har vi fått bud på 5 för honom, och med tanke på hur kort tid han har kvar på kontraktet så lär vi inte få mer. Så antingen det eller bosman.
Citera
2018-06-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
15 mil in för vidareförsäljningsklausul på Omar Colley som verkar gå till sampdoria också. Angående mrbati så har vi fått bud på 5 för honom, och med tanke på hur kort tid han har kvar på kontraktet så lär vi inte få mer. Så antingen det eller bosman.

Varifrån fick ni 5 budet? Mrabti för 5 är sånt jävla kap för köparen så det är sjukt.
Citera
2018-06-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Det är ju bara att lyfta på hatten för Bosse Andersson (återigen). Visst finns det en del tveksamma beslut han tagit, liksom alla sportchefer, men jag är fan ändå beredd att påstå att han är svensk fotbolls genom tiderna bästa sportchef.

Blir intressant att se vad som händer nu, om vi går för Erik Johansson, får till en förlängning med Niklas Gunnarsson osv.

Och kommer det inga bud på Kerim som handlar om 15 millar är det bara att behålla resten av säsongen.
När det kommer till absurda försäljningar håller jag nog blottaren som bäst. Men han har väl sämre facit med värvningar in överlag?
Citera
2018-06-09, 16:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Varifrån fick ni 5 budet? Mrabti för 5 är sånt jävla kap för köparen så det är sjukt.

Är ju alltid så för bra allsvenska spelare med ett halvår kvar på kontraktet.
Citera
2018-06-09, 17:15
Medlem
junazs avatar
Får väl också sälla mig till skaran och lyfta på hatten för Alkis-Bosse.

Riktigt skickligt att kräma ut 30 miljoner för Beijmo! Vet inte hur han lyckas, men att ha en sådan sportchef måste vara en dröm för varje klubbledning. Nu är jag inte avundsjuk i och med att JJ levererat värvningsmässigt för Bajen, men när det kommer till att kränga spelare för hutlösa priser och casha in är Bosse ohotad etta.
Citera
2018-06-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är ju alltid så för bra allsvenska spelare med ett halvår kvar på kontraktet.
Absolut men Mrabti håller riktigt bra kvalle så även ifall anledningarna är logiska osv är det endå ett riktigt kap i mina ögon.
Citera
2018-06-09, 19:50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För att ni kränger spelare till helt galna priser kanske?
Hehe Men förstår inte hur man kan inte kan tycka att Bosse har en tokskön personlighet?

Nu är han tydligen på väg att skicka iväg Julian Kristoffersen också. Hade gärna sett mer av honom (typ inbytt i slutet istället för Badji) men kan väl inte uttala mig då om det är rätt eller fel då jag sett för lite. Undrar om Bosse trissat upp lite bonuscash där med. Någon slant får vi ju iaf. då Julian har 2år kvar på kontraktet i DIF.
Citera
2018-06-09, 20:11
Medlem
ca 400 K euro för Salétros. Är väl ok, hans kontrakt var (väl?) året ut.
Citera
2018-06-09, 20:45
Medlem
Christiansen tillbaka, men vad hände? Spelade han ut sitt kontrakt, hamnde i Belgien och nu tillbaka på 4.5 år? Är det inte ngt märkligt? Hur gick pengarna?
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/mffs-videohint-nu-ar-han-tillbaka/
Citera
2018-06-09, 21:07
Medlem
Panos för Saletros
Larsson för Olsson

Panos kommer väl gratis som Larsson (eventuellt) gör, samtidigt som AIK då får ca 5 mille för Anton + XX miljoner för Olsson. Bra löst av Don Björn om det går i hamn.
Citera
2018-06-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Panos för Saletros
Larsson för Olsson

Panos kommer väl gratis som Larsson (eventuellt) gör, samtidigt som AIK då får ca 5 mille för Anton + XX miljoner för Olsson. Bra löst av Don Björn om det går i hamn.
Vart är Olsson påväg? Det enda jag vet är att han tackat nej till Rostov och flera andra.
Citera
2018-06-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vart är Olsson påväg?
Ryssland som det snackats om hela 2018. Dom verkar inte ge upp och jag tror inte AIK kommer stå emot särskilt länge till heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in