2018-06-08, 23:02
Medlem
Riktigt stort av Bosse, det får man ge honom. Det finns en och annan vass sportchef men Bosse är i särklass där.

Att sälja en skyttekung för ganska stora stålar är förhålladevis enkelt i jämförelse med att få ut mycket deg för en ytterback.
Senast redigerad av mushymushy 2018-06-08 kl. 23:09.
Citera
2018-06-08, 23:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vad jag förstått det när jag läst Mrabti i uttalanden är han och DIF överens med om att man ska göra allt för att sälja honom detta fönster vid rätt bud och att Mrabti känner att han har gett mycket för Djurgården och att de håller med och är sammarbetsvilliga.

"– Det är klart att förklarat för honom (Bosse Andersson) att jag vill gå utomlands och ge det en chans. Jag har ändå varit här i fyra år och känner att jag har gjort väldigt mycket för klubben, det blev ännu bättre när jag fick in en titel. Jag har varit med under hela resans gång. " Säger Mrabti.

Låter som han känner att han gjort sitt nu och att detta fönster är det dom snackat om att försöka få flytten, om rätt klubb kommer och är seriös.
Jag vet om de där citaten. Men sen dess har det tisslats och tasslats en hel del om att Mrabti stannar säsongen ut. Vad det innebär exakt är oklart. Därav min spekulation.

Men visst jag skulle inte förvånas över om han säljs i sommar. Men hoppas på min spekulation. Kan vara värt att förlora någon miljon för att ha kvar honom säsongen ut när ekonomin är stark och förstärks mer mtp Beijmo. Men då är frågan om hur mycket pengar vi skulle förlora på det. En miljon? Tio?

Återigen bara spekulation från min sida. Och drömmen skulle ju vara om han stannade säsongen ut och att Bosse trollar på nåt sätt så han inte går gratis i vinter. Men det känns som en nästan omöjlig dröm såklart.
Citera
2018-06-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag vet om de där citaten. Men sen dess har det tisslats och tasslats en hel del om att Mrabti stannar säsongen ut. Vad det innebär exakt är oklart. Därav min spekulation.

Men visst jag skulle inte förvånas över om han säljs i sommar. Men hoppas på min spekulation. Kan vara värt att förlora någon miljon för att ha kvar honom säsongen ut när ekonomin är stark och förstärks mer mtp Beijmo. Men då är frågan om hur mycket pengar vi skulle förlora på det. En miljon? Tio?

Återigen bara spekulation från min sida. Och drömmen skulle ju vara om han stannade säsongen ut och att Bosse trollar på nåt sätt så han inte går gratis i vinter. Men det känns som en nästan omöjlig dröm såklart.

Jaa jag kan inte klandra folk som vill behålla honom med tanke på hur enormt viktig han är för DIF.

Samtidigt, som en opartisk herre som bara gillar Mrabti och har landslaget i åtanke, hade jag gärna sett honom lämna innan de blir för sent och medans de finns intresse och höjja sina aktier lite. Mrabti är en av de som jag ser kan bidra enormt till Landslaget om han gör det lika bra ute i Europa. Med tanke på hur tamt vårt centrala mittfält är redan.
Citera
2018-06-09, 07:11
Medlem
kostymnisses avatar
Det blir väl silly-snack på sitt sätt men nu har vi tydligen bestämt oss för att köra på Dahlin i buren och således inte värva in någon ny målis efter Dahlberg.
Känns sunt att inte chansa med dom pengarna utan istället ha dom som säkerhet och isf förstärka där vi behöver det mer (klubborganisationen är ju fortsatt inte starkast t.ex.) och som då ger mer pengar på längre sikt.
Detta innebär väl även då att Tom Amos blir reservmålis nu. Bakom där om man nu ska oroa sig för tredjemålisposten så vete tusan vem som är närmast faktiskt, men det är ju inte direkt ofta man behöver ha sin tredjemålis på plan...
Citera
2018-06-09, 08:01
Medlem
Tim00Blooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det blir väl silly-snack på sitt sätt men nu har vi tydligen bestämt oss för att köra på Dahlin i buren och således inte värva in någon ny målis efter Dahlberg.
Känns sunt att inte chansa med dom pengarna utan istället ha dom som säkerhet och isf förstärka där vi behöver det mer (klubborganisationen är ju fortsatt inte starkast t.ex.) och som då ger mer pengar på längre sikt.
Detta innebär väl även då att Tom Amos blir reservmålis nu. Bakom där om man nu ska oroa sig för tredjemålisposten så vete tusan vem som är närmast faktiskt, men det är ju inte direkt ofta man behöver ha sin tredjemålis på plan...

Låter sunt. Med er usla ekonomi är bättre att bygga långsamt och inte ta några onödiga ekonomiska risker.
Citera
2018-06-09, 10:15
Medlem
ZlatanManias avatar
https://twitter.com/Malmo_FF/status/1005356995489271808
?
Citera
2018-06-09, 10:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
https://twitter.com/Malmo_FF/status/1005356995489271808
?

Är väl rätt tydligt vad som menas. En dansk, spelare eller tränare, presenteras klockan tolv.
Citera
2018-06-09, 10:36
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är väl rätt tydligt vad som menas. En dansk, spelare eller tränare, presenteras klockan tolv.

Allan Kuhn!
Citera
2018-06-09, 10:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Varför så bitter?

För att ni kränger spelare till helt galna priser kanske?
Citera
2018-06-09, 11:05
Avslutad
AC och Halstinho återvänder him!

Nej, men mest troligt så är det AC som är tilbaka.
Citera
2018-06-09, 12:28
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Du ser ju ändå matcherna så jag undrar vad fan det är som gör att det här är så ofattbart för dig? Är det alla kassa insatser mot er? För mig är bajarnas reaktioner helt världsfrånvända.

20mkr är en fullt rimlig budstart för Beijmo och med ett helt gäng krigstestade scouters rekommendation till sina penningstarka klubbar så höjs priset givetvis. Åldern, fysiken och professionalismen spelar stor roll här.

Men det är klart.. Solheim kan också!

—-
Fint med Tyskland även om steget är stort och djärvt. England kändes tristare. Elitsoldaten.

Jobba in minst 15 plus vidareklausul på Kerim nu! Grönvita av avund.

Ge fan i Solheim, karln är ett fullständigt geni
Citera
2018-06-09, 15:37
Medlem
LT10s avatar
Det är ju bara att lyfta på hatten för Bosse Andersson (återigen). Visst finns det en del tveksamma beslut han tagit, liksom alla sportchefer, men jag är fan ändå beredd att påstå att han är svensk fotbolls genom tiderna bästa sportchef.

Blir intressant att se vad som händer nu, om vi går för Erik Johansson, får till en förlängning med Niklas Gunnarsson osv.

Och kommer det inga bud på Kerim som handlar om 15 millar är det bara att behålla resten av säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in