Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Vad jag förstått det när jag läst Mrabti i uttalanden är han och DIF överens med om att man ska göra allt för att sälja honom detta fönster vid rätt bud och att Mrabti känner att han har gett mycket för Djurgården och att de håller med och är sammarbetsvilliga.
"– Det är klart att förklarat för honom (Bosse Andersson) att jag vill gå utomlands och ge det en chans. Jag har ändå varit här i fyra år och känner att jag har gjort väldigt mycket för klubben, det blev ännu bättre när jag fick in en titel. Jag har varit med under hela resans gång. " Säger Mrabti.
Låter som han känner att han gjort sitt nu och att detta fönster är det dom snackat om att försöka få flytten, om rätt klubb kommer och är seriös.
Jag vet om de där citaten. Men sen dess har det tisslats och tasslats en hel del om att Mrabti stannar säsongen ut. Vad det innebär exakt är oklart. Därav min spekulation.
Men visst jag skulle inte förvånas över om han säljs i sommar. Men hoppas på min spekulation. Kan vara värt att förlora någon miljon för att ha kvar honom säsongen ut när ekonomin är stark och förstärks mer mtp Beijmo. Men då är frågan om hur mycket pengar vi skulle förlora på det. En miljon? Tio?
Återigen bara spekulation från min sida. Och drömmen skulle ju vara om han stannade säsongen ut och att Bosse trollar på nåt sätt så han inte går gratis i vinter. Men det känns som en nästan omöjlig dröm såklart.