2018-06-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
1,5 månader innan bröllopet känns lite tajt. Med facit i hand borde du bjudit in betydligt tidigare till något så viktigt.
Nu får du göra det bästa av situationen så det blir kul ändå. Jag hade nog hoppat strippor och istället hyrt en eller flera dvärgar som får vara narrar och servitörer. Det blir kul och uppskattat, en kompis hade det för några år sedan. Då fanns det en förmedling som hyrde ut dvärgmänniskor. Minns inte vad den hette och orkar inte googla åt dig.

Fan, jag kanske borde bjudit in tidigare? Jag trodde att 1,5 månad var god marginal. Faktum är att det var närmare två månader innan svensexan som jag började bjuda in. Har aldrig fixat en svensexa förut.

Alltså svensexan är om nästan exakt en månad och jag började bjuda in för en månad sen.
Citera
2018-06-09, 10:56
Medlem
Vad trist, men sånt händer vid sommarbröllop och då svensexor och möhippor numera mer regel än undantag är heldagsaktiviteter, ibland även med överbattning. Tänk att du har fyra veckors semester, ska två av fyra helger gå åt för att en kompis gifter sig? Har man sen flera kompisar som gifter sig samma sommar blir det ju helt ohållbart.

Prata med några av hans närmsta vänner och ställ in de stora planerna med gemensam fest med möhippan osv. Och så går ni bara ut nån annan kväll och äter middag på nåt ställe han gillar och pratar och har kul. En bra svensexa/möhippa handlar om att vara med sina vänner - inte en massa upptåg och dvärgar (eh...).
Citera
2018-06-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Vad trist, men sånt händer vid sommarbröllop och då svensexor och möhippor numera mer regel än undantag är heldagsaktiviteter, ibland även med överbattning. Tänk att du har fyra veckors semester, ska två av fyra helger gå åt för att en kompis gifter sig? Har man sen flera kompisar som gifter sig samma sommar blir det ju helt ohållbart.

Prata med några av hans närmsta vänner och ställ in de stora planerna med gemensam fest med möhippan osv. Och så går ni bara ut nån annan kväll och äter middag på nåt ställe han gillar och pratar och har kul. En bra svensexa/möhippa handlar om att vara med sina vänner - inte en massa upptåg och dvärgar (eh...).

Ja, det är ju lite oturligt att det är över semestern. Tack för förslagen, du har absolut rätt.
Citera
2018-06-09, 11:18
Medlem
Brudgummen blir gladast om han slipper skiten. Jag läste om en svensexa där brudgummen blev förlamad. Ställ in alltihop.
Citera
2018-06-09, 11:21
Medlem
1,5 månad innan är ganska tajt om man tänker sig personer som lever med barn och kanske även har olika typer av fritidsintressen. Tänk dig själv; en hel dag går åt till att dricka alkohol och spendera pengar. I värsta fall går även nästkommande dag åt om druckit för mycket. Däremot är det också ganska ruttet att inte vara benägen att göra ändringar i sin planering när en kompis ska gifta sig. Ibland får man helt enkelt ställa upp.

Prova att höra dig för med dom om det finns ett datum som passar bättre vilket innebär att du får flytta fram sexan. Då lär du även få klart för dig om dom ens hade tänkt följa med från första början. Lägg med andra ord över lite av ansvaret på de inbjudna.
Citera
2018-06-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
En lyxig spa-dag för er 2-3 istället?

Det är en svensexa han ska arrangera, ingen bögkväll. Har brudgummen nu inga fler riktiga vänner så gör det till en sista oförglömlig vild kväll som ogift med sprit, knark, dvärgar och strippor. Det behöver inte vara just de fyra tingen men något som mer hör ungkarlslivet till än livet som gift. Ett bra bokslut och en övergång till det "nya" livet.
Citera
2018-06-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
1,5 månad innan är ganska tajt om man tänker sig personer som lever med barn och kanske även har olika typer av fritidsintressen. Tänk dig själv; en hel dag går åt till att dricka alkohol och spendera pengar. I värsta fall går även nästkommande dag åt om druckit för mycket. Däremot är det också ganska ruttet att inte vara benägen att göra ändringar i sin planering när en kompis ska gifta sig. Ibland får man helt enkelt ställa upp.

Prova att höra dig för med dom om det finns ett datum som passar bättre vilket innebär att du får flytta fram sexan. Då lär du även få klart för dig om dom ens hade tänkt följa med från första början. Lägg med andra ord över lite av ansvaret på de inbjudna.

Jo, jag är orolig för att jag var ute för sent. Jag tänkte att det var ganska lugnt eftersom det bara rör sig om en lördag. Känner mig helt enkelt jävligt dum som inte började bjuda in för fyra månader sen. Men ja, till viss del är det ju lite lamt att inte kunna avvara en helgdag oavsett barn och fritidsintressen. Men vad vet jag, jag har varken barn eller fritidsintressen haha.
Citera
2018-06-09, 12:17
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avril
Fan, jag kanske borde bjudit in tidigare? Jag trodde att 1,5 månad var god marginal. Faktum är att det var närmare två månader innan svensexan som jag började bjuda in. Har aldrig fixat en svensexa förut.

Alltså svensexan är om nästan exakt en månad och jag började bjuda in för en månad sen.

Om en månad är väldigt många svenskar på semester så även tidpunkten är illa vald.

Hoppas du får till det ändå. Och glöm inte mitt tips om dvärgar. De kan liva upp den tråkigaste fest. Vi skrattar fortfarande så tårarna rinner när vi pratar om när en av dvärgarna blev jagad av en geting.
Citera
2018-06-09, 12:25
Medlem
Citat:
Jo, jag är orolig för att jag var ute för sent. Jag tänkte att det var ganska lugnt eftersom det bara rör sig om en lördag. Känner mig helt enkelt jävligt dum som inte började bjuda in för fyra månader sen. Men ja, till viss del är det ju lite lamt att inte kunna avvara en helgdag oavsett barn och fritidsintressen. Men vad vet jag, jag har varken barn eller fritidsintressen haha.
Tror du bjudit in i rätt tid. Man kan inte bjuda för tidigt heller, då ger man inte chansen att tacka nej på ett snyggt sätt.

Tyvärr han hans "kompisar" ingen ambition att delta i en svensexa för honom.
Citera
2018-06-09, 12:26
Medlem
Arga.Apans avatar
För det första måste jag säga att det är jävligt dålig feeling av gummen att lämna över en lista på 14 kansken. Han måste ju anat att det kunde bli många nej från dem namnen och att han kanske inte riktigt har den vänkrets som skulle kunna utgöra en duglig svensexa.

Så till hur detta ska hanteras. Prata med gummen och förklara situationen och fråga hur han vill göra. Vill han ändå att du ordnar någonting får du ringa lite eget folk så att det blir någonting åtminstone. Glöm inte att informera den arma krake som ensam tackade ja. Han måste få en ärlig chans att dra sig ur fiaskot.
Citera
2018-06-09, 12:27
Medlem
Citat:

Respektlöst av dig mot brudgummen att vänta så länge. När det gäller svensexa i semestertider vill nog de flesta inbjudna veta bort åt ett halvår innan. Det är då många planerar sin semester, barnens aktiviteter, bokar resor och dylikt. Hade det varit ett höst- eller vinterbröllop hade man kanske inte behövt vara lika tidigt ute men 1-2 månader innan är respektlöst oavsett tid på året.

Du får nog kompensera för detta fiasko ganska rejält om inte brudgummen ska bli riktigt besviken. Följ de goda råd om strippor du fått i tråden och gör det till en riktigt grym festkväll för de få ni blir. Bara en middag eller liknande som några föreslagit fungerar inte. Hela hans gifta liv kommer att bestå av massa middagsbjudningar. Du måste slå på riktigt stort nu om du inte vill förstöra hans svensexa vilket kanske även smittar av sig på bröllopet.

Nyttiga länkar:

Strippor:

http://www.svenskstripp.com/
http://www.heart-beat.se/boka-en-strippa/
https://www.privesthlm.com
http://www.chatnoir.se
http://www.wandas.se/wandas-flickor/

Partydvärg med mera:

http://www.x-clusive.se/
Citera
2018-06-09, 16:22
Medlem
Ryck upp dig ts. Du verkar endast lyssna på de råd i tråden som gör att du ska komma så lätt undan som möjligt. Det är precis det tankesättet som försatt dig i problemet från första början. Sätt plan B i verket och boka en strippa så glömmer brudgummen fort att nästan alla inbjudna tackat nej och du vänder fiasko till succé på nolltid.

Ett annat kanske ännu mer uppskattat alternativ tror jag skulle kunna vara att höra med en thai-massagesalong om du kunde boka hela salongen och alla massöser i 2 timmar och så får ni alla tre eller hur många ni nu blir massage och de tillval ni önskar. Ett minne för livet. Sedan kan ni fortsätta kvällen på någon restaurang. Rymmer det inom budgeten kan ni ha en dvärg som värd under kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in