2018-06-09, 09:24
Medlem
Hej!

Min kompis gifter sig snart och jag är bestman, alltså ska jag fixa svensexan. Jag fick en lista av brudgummen på ca 14 personer och började bjuda in ungefär en och en halv månad innan svensexan skulle äga rum.

Problemet är detta: nästan alla har tackat nej!
Jag känner hur paniken stiger i mig. Jag vill att min kompis ska få en kul svensexa, men i nuläget verkar det bara bli han, jag och någon annan snubbe som jag aldrig träffat.
Anledningen för de flesta är att de är bortresta eller ska ha barn... Dessa människor är heller inga jag känner särskilt bra, alla hans kompisar är liksom utspridda i landet och de verkar inte stå brudgummen jättenära. Det finns alltså inget självklart "grabbgäng" där alla är astaggade.

Vad ska jag göra? Bör jag prata med brudgummen? Har så fruktansvärt dåligt samvete för det känns som det är mitt fel... :/
Citera
2018-06-09, 09:40
Medlem
Svantevits avatar
Jobbigt läge. Om du ringer upp de inbjudna en och en och förklarar läget kanske du kan övertala några fler. Funkar inte det så får du väl ta med några av dina egna kompisar. I tredje hand bjuder du in några flashbackare som utfyllnad.
Citera
2018-06-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Jobbigt läge. Om du ringer upp de inbjudna en och en och förklarar läget kanske du kan övertala några fler. Funkar inte det så får du väl ta med några av dina egna kompisar. I tredje hand bjuder du in några flashbackare som utfyllnad.

Asså, kan inte riktigt övertala folk att avboka sina resor känns det som... Grejen är att de få kompisar jag har inte känner min kompis alls. Så det blir också lite konstigt.
Citera
2018-06-09, 10:00
Medlem
enKamels avatar
Går det inte att flytta datum för svensexan då?
Citera
2018-06-09, 10:04
Medlem
kodsnickrarns avatar
Trist.
Men om det nu bara blir du & han så gör en helt annan grej än en traditionell ss istället. Du har ju då också en möjlighet att göra något extra om ni bara är två (eller tte). Dra till Island över en helg och åk på monstertrucksafari, hyr en segelbåt med "skeppare" (nån som kan segla).

/k
Citera
2018-06-09, 10:04
Medlem
Hyr in några strippor. Det ersätter uteblivna ytliga vänner med råge.
Citera
2018-06-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enKamel
Går det inte att flytta datum för svensexan då?

Jo kanske. Grejen är att svensexan och möhippan ska mötas upp sen på kvällen, så då måste andra gänget också ändra datum. Men ja, i värsta fall kanske det får bli så. Vet egentligen inte om datumet är problemet, känns som folk är lite slappa och oengagerade tyvärr (förutom de som ska ha barn och resa bort då). Jag har fått uppfattningen att brudgummen egentligen inte står sina andra vänner jättenära.
Citera
2018-06-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Trist.
Men om det nu bara blir du & han så gör en helt annan grej än en traditionell ss istället. Du har ju då också en möjlighet att göra något extra om ni bara är två (eller tte). Dra till Island över en helg och åk på monstertrucksafari, hyr en segelbåt med "skeppare" (nån som kan segla).

/k

Ja, det är ganska bra idé faktiskt. Att göra något lite mer speciellt.
Citera
2018-06-09, 10:26
Medlem
ps870s avatar
1,5 månader innan bröllopet känns lite tajt. Med facit i hand borde du bjudit in betydligt tidigare till något så viktigt.
Nu får du göra det bästa av situationen så det blir kul ändå. Jag hade nog hoppat strippor och istället hyrt en eller flera dvärgar som får vara narrar och servitörer. Det blir kul och uppskattat, en kompis hade det för några år sedan. Då fanns det en förmedling som hyrde ut dvärgmänniskor. Minns inte vad den hette och orkar inte googla åt dig.
Citera
2018-06-09, 10:29
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avril
Hej!

Min kompis gifter sig snart och jag är bestman, alltså ska jag fixa svensexan. Jag fick en lista av brudgummen på ca 14 personer och började bjuda in ungefär en och en halv månad innan svensexan skulle äga rum.

Problemet är detta: nästan alla har tackat nej!
Jag känner hur paniken stiger i mig. Jag vill att min kompis ska få en kul svensexa, men i nuläget verkar det bara bli han, jag och någon annan snubbe som jag aldrig träffat.
Anledningen för de flesta är att de är bortresta eller ska ha barn... Dessa människor är heller inga jag känner särskilt bra, alla hans kompisar är liksom utspridda i landet och de verkar inte stå brudgummen jättenära. Det finns alltså inget självklart "grabbgäng" där alla är astaggade.

Vad ska jag göra? Bör jag prata med brudgummen? Har så fruktansvärt dåligt samvete för det känns som det är mitt fel... :/

Skippa grabbgängs-temat och anpassa aktiviteten efter situationen. Kan ju bli svensexigt även om ni inte är så många. Gå till en pro-domina eller nåt.
Citera
2018-06-09, 10:31
Avslutad
En lyxig spa-dag för er 2-3 istället?
Citera
2018-06-09, 10:40
Medlem
Intelligenss avatar
Kör ihop två av förlslagen du fått här och fixa dvärgstrippor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in