2018-06-09, 01:49
Medlem
Hej! jag tnkte anska om ett ln fr att samla mina skulder. Frgan r bara om banken accepterar ett visstidsanstllningsintyg? Eller kan man fejka och genom photoshop flytta krysset till tillsvidareanstllning? Vad fan spelar det fr roll egentligen, lnekostnaden kommer landa p 1-2 tusen kronor i mnaden vilket jag utan problem kan betala tills jag gr i pension.

Kollar banken upp detta noga ifall att jag skulle "fuska" med mitt anstllningsintyg?
Citera
2018-06-09, 01:55
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej! jag tnkte anska om ett ln fr att samla mina skulder. Frgan r bara om banken accepterar ett visstidsanstllningsintyg? Eller kan man fejka och genom photoshop flytta krysset till tillsvidareanstllning? Vad fan spelar det fr roll egentligen, lnekostnaden kommer landa p 1-2 tusen kronor i mnaden vilket jag utan problem kan betala tills jag gr i pension.

Kollar banken upp detta noga ifall att jag skulle "fuska" med mitt anstllningsintyg?

Har hnt att banken ringt till vr arbetsplats fr att kontrollera anstllningsavtal som anstllda lmnat in i samband med ln.
Citera
2018-06-09, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Har hnt att banken ringt till vr arbetsplats fr att kontrollera anstllningsavtal som anstllda lmnat in i samband med ln.

Okej, d fr jag skippa det helt enkelt.
Citera
2018-06-09, 02:06
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Okej, d fr jag skippa det helt enkelt.

Det finns vll dock andra banker n de traditonella som accepterar visstidsanstllningar ?
Citera
2018-06-09, 09:31
Medlem
Du funderar p ett brott, eller hur. Osant intygande. Jag r inte expert p den lagen dock.
Citera
2018-06-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Du funderar p ett brott, eller hur. Osant intygande. Jag r inte expert p den lagen dock.

Nej, jag kommer f ln nd, pratade med en kille som jag knner som jobbar p bank, han ser inga konstigheter att lna ut med tanke p min ekonomiska bakgrund.
Citera
2018-06-09, 16:16
Medlem
En generell fundering frn min sida r vl att banker och kreditinstitut framver mste "bredda" sina metoder fr att bedma kreditvrdighet.

Idag r ju anstllningsformen "tillsvidare" p vg ut, och erstts av projektanstllningar, eget fretagande, eller olika former av tillflliga knck.

Gissar att avsaknad av betalningsanmrkningar, sparat kapital, pensionsavsttningar, och kanske goda vitsord kar i betydelse.

Kan banker ska i brottsregister? GDPR? Inte fr att jag sjlv varit i klammeri med rttvisan, ett par fortkrningar och nattlogi p hotell Gripen efter en festlig kvll r det enda. Borde inte ge trubbel med banken.
Citera
2018-06-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Helt klart finns det mngrigt fngelsestraff p skalan fr bedrgeri. Vore ju trkigt om TS fr skaka galler. Dock tveksamt att du blir dmd till det om det inte r vldigt stora belopp.
Senast redigerad av Mynicname 2018-06-09 kl. 22:33.
Citera
2018-06-12, 12:13
Medlem
Inte alls vrt att gra. Det hr rknas om bedrgeri, beroende p summorna kan det ven rknas som grovt bedrgeri om jag inte har fel. Kan inte vara mer dumt att gra detta om du dessutom kan f ln utan att gra det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in