Citat:
Ursprungligen postat av
Grisbrottaren
Det är inte så lite komiskt att läsa de hysteriska överreaktionerna från godhetsvänstern efter gårdagens OU, då insikten kryper på dem att SD inte kommer att förpassas ur riksdagen m h a deras hatkampanjer, utan istället växa till Sveriges största parti (även om det kanske sker efter årets val).
Kanske borde det startas en humortråd om utbrotten, även om det kan vara bättre att vänta med en som fångar upp humorn efter De Godas™ valförlust i höst.
Några axplock, där det alltså inte handlar om folk med ett hundratal följare.
Niklas Strandh 14,9 k följare (expert på soclala media med egen podcast):
https://twitter.com/deeped/status/1004761526891417601
Ola Spännar, kommunikationschef Centerpartiet (från Gagnef) 3,4 k följare:
https://twitter.com/olaspannar/status/1004809172951752704
Marcus Larsson, lärare i SO-ämnen och känd debattör i skolfrågor, 5,8 k följare:
https://twitter.com/Skolinkvisition/status/1004968407408799745
Finns det fler exempel på roliga och stolliga överreaktioner?
Godis för ögonen. Vänta bara tills Finspångrättegången slår upp dörrarna, då kan man tala om att börja bli rädd.
Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikLarsson99
Jag tyckte nationaldagen var mindre sverigefientlig än den brukade vara, nog har det skett en attitydförändring på senaste.
De nationalistiska vindarna blåser över hela Europa. Det är val om 3 månader. PK är normalt sett lika smidiga som att smyga i barnens rum i mörkret med grodfötter på när allt legot och stenkulorna ligger framme, men även PK begrep väl att inte ha en rappare från gettot på Lucia och inte läsa ur Koranen på Nationaldagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bill-N
Jag tror att skolan är ganska neutral.
Skolan är inte neutral. Mina barn är runt mellanstadiet och där är sannolikt majoriteten av de andra barnen hjärntvättade. Mina barn räddar jag, men samtidigt måste jag tala om för dem att det här säger vi hemma det får ni inte prata om i skolan. Allting från tiggarna till negerboll till genusvansinnet. Flera gånger har jag känt att jag bor i DDR.
Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikLarsson99
Hur pass stora måste SD bli om dom ska bli det största blocket? Det skulle bli väldigt intressant om dom blev det. Då kan ju inte sjuklövern köra sitt "största blocket styr"-tjafs och D.Ö. 2.0 om dom vill hålla SD utanför. Säg att MP och KD inte klarar sig in i riksdagen, skulle ett SD på 30% räcka då?
Som någon skrev åker MP och KD ur kan det mycket väl räcka med 30%. Jag tror dock att skulle s eller M lyckas bilda ett större block med ett småparti så kan SD alltid rösta igenom det andra blockets budget. Hur länge kommer S vilja regera med en M budget eller M med en S budget. Lägger de ingen budget så kommer deras egna väljare undra varför deras parti inte vill driva sin politik. Hur man än vänder och vrider på det så kommer det bli ett satans komplicerat läge i september om inte SD får makt. Därför tror jag att S och M kommer försöker sno ihop något. S kommer aldrig regera med SD. M skulle kanske men UK som den köpta globalist han är kommer aldrig göra det.