2018-06-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Får tacka dej för länkarna. Bra att Expressen tog upp detta på första sidan. Just orden "LÖFVEN STÖRTAR" kändes mycket bra att läsa. Tycker att Löfven ser sliten ut. Inte undra på det.
Ja, även om det är ett udda ordval eftersom det ger bilden av att han tappar flera procentenheter i timmen. Som med AKB-raset är det ju ungefär som en jordbävning, stor dramatik ett tag och sen är den liksom bara färdig och dammet lägger sig. Det är inte fritt fall till 0%, det handlar om att 4-5% som är förbannade över gymnasieamnestin går till SD och M. Har mycket svårt att tro att det blir som i Frankrike där S fullkomligt raderades ut. Men visst, han ser härjad ut och han vill nog inte vinna. Statsminister i 4 år till framstår nog som en ren mardröm för honom (och alla oss andra).

Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Utmärkta formuleringar, aktuella även för sifferrunkande odbajasare, med dunkla ambitioner gällande SD!
Beklagar att du även på 883:e försöket misslyckades med att skriva ett inlägg med något som helst innehåll. Vad är du ens? Vem talar du till? Väggen? Och vad tycker du att du tillför själv genom att vara mer överflödig än en blindtarm?

Blablabla utropstecken!
Blablabla misstänkliggörande av valfri tråddeltagare.
Blablabla nånting om att SD går framåt, följt av tre punkter...

883 gånger. Där kan vi snacka dunkla ambitioner. Dunkla som i fundamentalt obegripliga.
2018-06-08, 16:14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Powergirl Det är just sådana här uttalanden som gör att kvinnor inte direkt dras som en magnet till SD. Har du legat under ett stenblock sedan stenåldern.

Ha ha nej de unga kvinnorna dras till pengar och status och bryr sig inte om "hannen" är Sd eller moderat. Det vet själva om det är idé att försöka, därför stannar ruggugglorna i den röda zonen och hoppas på inkvoteringar, bidrag och transfereringspolitik.

Sedan finns det ekonomiskt mindre lyckligt lottade kvinnor som kan tänka själva och förstå orsak och samband. Ofta äldre kvinnor faktiskt, självständiga som inte låter sig lurars av sossesnack. De röstar mot multikulturen i alla dess yttringar och lägger sin röst på Jimmie. Du finner dem inte i något instituts undersökningar, men på valdagen då syns det som Sd 27% .
2018-06-08, 16:30
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Om SD ersätter sossarna övertid så kommer ju även SD bli ett kvinnodominerat parti. Männen kommer söka sig till alternativ på högerkanten men inte dom ryggradslösa alternativen vi har i riksdagen idag. Förhoppningsvis blir partier som prioriterar svenska medborgare normen.
2018-06-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Nu är det min själ annat ljud i skällan. Hur f - n kan ett pillerknaprande psykpucko leda ett parti till att snart ligga i topp?
Han, ledaren, som är slö,slapp, lat, loj och likgiltig för allt utom sin feta lön.

Så har det låtit i tråden - arna här och omkring länge. Det har varit dödsdeppigt att läsa. Har Ni ändrat taktik eller insikt?
Jag klankar ingen, men jag har fett trott på Jimmie & co hela tiden. Det är mänskligt att vara svag. Det är inte Jimmie.

I alla fall är det lätt att glädjas med alla nu. Väntar på nästa uppåtgående OU - resultat.

Uppgången eller korrigeringen beror dock främst på hur usla de andra är. JÅ har gjort ett bättre 2018 än 2017 så även han har del i det.
2018-06-08, 17:04
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är just sådana här uttalanden som gör att kvinnor inte direkt dras som en magnet till SD. Har du legat under ett stenblock sedan stenåldern.

Det är inte det som hindrar kvinnorna, för smarta kvinnor vet att se bortom sånt där. Det är bara en tidsfråga innan proppen går ur kvinnorna. När avprogrammeringen från decennier av indoktrinering är klar, så kommer dom per automatik söka sig till vinnaren, den auktoritära, den som vet att den har rätt, den självsäkra.

Vi kan ju börja med att välkomna dig till oss rebeller! Är bara en tidsfråga innan du lämnar dödsstjärnan.
2018-06-08, 17:07
Medlem
Intressant att en del uttalade SD-motståndare på Flashback nu börjat bli mer neutrala. Ett tecken i tiden.

Väntar bara på att Ruskigbuss ska komma ut som SD:are.
2018-06-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Uppgången eller korrigeringen beror dock främst på hur usla de andra är. JÅ har gjort ett bättre 2018 än 2017 så även han har del i det.

JÅ har tagit partiet från 0,2 % till nuvarande nivå, och det säger en hel del om honom. Troligen ingen dans på rosor.
" De andra " har skiftat, men JÅ har haft sitt mål utstakat. Han har jobbat " För Sverige " hela vägen. I en intervju i Pingstförsamlingen i Uppsala talade han om att han hade Martin Luther Kings Dream som lite förebild.

Egentligen, vad hade han att jobba för 2017? Utestängd från gemenskapen i riksdagen. Det var transportåret fram till valåret 2018. Klokt att " spara " sig, om han nu gjorde det.

I viss mån har han haft tur som fått så usla motståndare i denna tid som är som gjord för hans politik och parti. Tur att de andra fått till det så att allt är så förstört att alla är drabbade. Nu vet folk vad han pratar om, och han kan inte lastas.

Jag ser ingen bättre partiledare än JÅ, därför har det varit deprimerande med allt skit som skrivits om honom. Man vet att han har kämpat mer än någon annan.
2018-06-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
AFS har varit oehört skickliga på att få mediautrymme sedan de startade. B.l.a med SD-avhopparna och böneutropsmötet i Växjö. De borde också rimligtvis profitera på den allmäneuropeiska trenden.
Så vi borde få det första lackmutestet på ifall din teori om att en än hårdare retorik kommer att kunna locka massorna. Observera att jag inte har någonting mot AFS, tvärtom. Jag är dock tämligen säker på att Sveriges väljare inte är redo för dem ännu.

Känns som det är för stor skillnad att kunna kalla det ett test för hårdare retorik.

Ett etablerat parti på 15-20% (som dessutom var ensamma på banan när inte AFS fanns) jämfört med ett nystartat parti som ska försöka konkurrera med "originalet".
2018-06-08, 17:52
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det är inte så lite komiskt att läsa de hysteriska överreaktionerna från godhetsvänstern efter gårdagens OU, då insikten kryper på dem att SD inte kommer att förpassas ur riksdagen m h a deras hatkampanjer, utan istället växa till Sveriges största parti (även om det kanske sker efter årets val).
Kanske borde det startas en humortråd om utbrotten, även om det kan vara bättre att vänta med en som fångar upp humorn efter De Godas™ valförlust i höst.
Några axplock, där det alltså inte handlar om folk med ett hundratal följare.

Niklas Strandh 14,9 k följare (expert på soclala media med egen podcast):
Citat:
Ursprungligen postat av Deeped Strandh
SD kommer bli största parti. Det är fan dags att packa väskan. Minns vad de sagt: de som varit emot dem kommer straffas.

Hoppas ni som röstar på dem trivs i en totalitär stat fylld av aversioner istället för öppenhet.
https://twitter.com/deeped/status/1004761526891417601

Ola Spännar, kommunikationschef Centerpartiet (från Gagnef) 3,4 k följare:
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Spännar
Längre fram, när mina barn frågar vad jag gjorde när ett främlingsfientligt parti med rötter i nazismen stöddes av mer än var femte väljare, då vill jag kunna säga att jag tillhörde motståndsrörelsen.

Jag protesterade när Ultima Thule, VAM och Ny Demokrati härjade på 90-talet. Jag protesterar idag mot SD, AfS & Co. Och jag kommer protestera imorgon. Oavsett om de bär armbindel eller slips. Oavsett hur många röster de får.
https://twitter.com/olaspannar/status/1004809172951752704

Marcus Larsson, lärare i SO-ämnen och känd debattör i skolfrågor, 5,8 k följare:
Citat:
Ursprungligen postat av Skolinkvisition
Man behöver inte vara historielärare för att se en rätt trist utvecklingslinje här. Den här tweeten kan tex komma att placera mig i koncentrationsläger.
https://twitter.com/Skolinkvisition/status/1004968407408799745

Finns det fler exempel på roliga och stolliga överreaktioner?
Senast redigerad av Grisbrottaren 2018-06-08 kl. 17:54.
2018-06-08, 17:52
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Intressant att en del uttalade SD-motståndare på Flashback nu börjat bli mer neutrala. Ett tecken i tiden.

Väntar bara på att Ruskigbuss ska komma ut som SD:are.
Jag tyckte nationaldagen var mindre sverigefientlig än den brukade vara, nog har det skett en attitydförändring på senaste.
2018-06-08, 18:14
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det är inte så lite komiskt att läsa de hysteriska överreaktionerna från godhetsvänstern efter gårdagens OU, då insikten kryper på dem att SD inte kommer att förpassas ur riksdagen m h a deras hatkampanjer, utan istället växa till Sveriges största parti (även om det kanske sker efter årets val).
Kanske borde det startas en humortråd om utbrotten, även om det kan vara bättre att vänta med en som fångar upp humorn efter De Godas™ valförlust i höst.
Några axplock, där det alltså inte handlar om folk med ett hundratal följare.

Niklas Strandh 14,9 k följare (expert på soclala media med egen podcast): https://twitter.com/deeped/status/1004761526891417601

Ola Spännar, kommunikationschef Centerpartiet (från Gagnef) 3,4 k följare: https://twitter.com/olaspannar/status/1004809172951752704

Marcus Larsson, lärare i SO-ämnen och känd debattör i skolfrågor, 5,8 k följare: https://twitter.com/Skolinkvisition/status/1004968407408799745

Finns det fler exempel på roliga och stolliga överreaktioner?
Till dessa vill jag bara säga "var inte rädda".
De skulle säkert hellre se att IS styrde Sverige än de läskiga småkonservativa halvsossarna i SD. Låt dom hållas och njut av att de faktiskt är skräckslagna på riktigt.

Såg ännu en skolvalstriumf för SD från Sunnerbogymnasiet i Ljungby.
SD: 40%
M: 21%
S: 8%
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/34741151_1690869497697955_4934667529021816832_n.jp g?_nc_cat=0&oh=41e00324ca7bae2193f769d90b24f06f&oe =5BABA8BE
Imponerande att ungdomarna trots all propaganda inte viker sig.
2018-06-08, 19:41
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Strålande siffror för SD och stor aktivitet här i tråden ser jag. De råder närmast karnevalsstämning härinne men var är trådens största narr och underhållare "Powergirl"? Har hen bjudit på några nya klassiska citat som kan förnöja den fina fredagssolen än mer?

Kommer Jimmie göra en ny Sverigeturné? Tyckte hans förra turné var extremt viktig då det var första gången SDs motståndare inte hade en chans till att sabotera mötena. Det hade ett stort symboliskt värde som lyfte upp SD ytterligare.
Nu ska vi vara snälla mot vårt lilla hustroll! Fabulösa nyheter, men som Löfven sa; den enda opinionsundersökningen som räknas är den på valdagen. Karnevalen får vi spara på..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in