2018-06-08, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Testa. Skriv i tråden varje dag hur du mår.
Den dagen du slutar skriva vet vi andra hur lång tid det tar.

ok, så jag tycker att fiskmånglarens idé var bra...
jag kommer att dokumentera varje dag, fr.om imorgon som då blir dag 2.
fritt fram med pepp osv, välbehövligt som motivation
Citera
2018-06-08, 23:47
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
jo sant, tack. men visst är det så att konditionsträningen ändå borde vara mer förenlig med målet än styrketräning? förståeligt om du ej vet, gissar själv och tänker att relevansen kanske förstärks med bekräftelse
Löpning är den träning som förbränner mest fett. Finns kanske någon udda som förbränner mer, typ hinderbana, men löpning är bland toppen. Mycket mer än styrketräning, cykling, crosstrainer eller simning.
Citera
2018-06-08, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Är det meningen att det ska vara livsfarligt? Varför? Som en häftig grej, se hur länge du vågar? Eller vill du dö?

hur länge jag vågar kan vi väl säga
följ tråden om du vill, tänker försöka gå långt
Citera
2018-06-08, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Löpning är den träning som förbränner mest fett. Finns kanske någon udda som förbränner mer, typ hinderbana, men löpning är bland toppen. Mycket mer än styrketräning, cykling, crosstrainer eller simning.

då kör jag på löpning!
planen blir
1 glas mjölk varje dag (hoppa över var tredje dag)
lite gurka för att dämpa mättnaden
1 löprunda på ca 1h varje dag (om jag orkar, det blir nog lättare att leva upp till i början då energin finns där)
Citera
2018-06-08, 23:59
Medlem
vadsadusadus avatar
Om du vill dö finns det betydligt snabbare, enklare och troligen mindre plågsamma sätt.
Om du bara vill gå ner i vikt finns det tusen mer hållbara i längden sätt.
Om du bara är ute efter nån form av reaktion och rop på hjälp av andra människor i din närhet så var för fan ärlig med det istället för att sabba din kropp för livet.
Citera
2018-06-08, 23:59
Medlem
f30malmos avatar
Dum idé- du kommer bara känna dig svag och sjuk.

Men man kan leva väldigt länge utan mat, jag har själv haft anorexi, så jag vet.
Citera
2018-06-09, 00:50
Medlem
Du är garanterar död till jul i alla fall. Sedan vet jag Waerlandister som vattenfastade i 2 månader och de dog inte - så 10 veckor är optimistiskt. Du kan nog räkna med en 4-5 månader.
Träna kommer du inte orka men du kan ju ligga ner och läsa boken "Trolltider" så går tiden fortare............
Citera
2018-06-09, 01:10
Bannlyst
Beror på hur mycket du "har att ta av" antar jag?

http://pmj.bmj.com/content/49/569/203.short

Edit: ah samma redan länkad på förra sidan. Jaja.

Jag gick själv ner i vikt på det här sättet i tonåren. Hård träning varje dag i kombination med att i princip bara dricka mjölk i en månad i sträck ungefär, äta lite under en helg, på och fasta igen. Pallar du med att somna av ren utmattning redan på eftermiddagen (jag drog i mig en del socker också bara för att hålla mig vaken) så kan du bli av med mycket vikt på ett år.

Du bör dock dricka mycket mer än sådär...

Edit:

Citat:
men med vatten oxå, räknas inte med dock för det saknar ju kalorier.
vikten ligger på 60kg, längd 165
behöver bara en ungefärlig uppskattning i veckor

Läste inte detta. Du har inte mycket att ta av låter det som. Bara träna normalt och ät vettigare?
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-06-09 kl. 01:18.
Citera
2018-06-09, 01:14
Medlem
DaChiefs avatar
Så länge du får i dig vätska och tillräckligt med mineraler kan du leva väldigt länge.

Antagligen inte drömscenariot eller en trevlig upplevelse.

Men om du är väldigt fet kan du nog överleva över ett år.
Citera
2018-06-09, 01:26
Medlem
fiskMQSs avatar
Som sagt är inte maten det största problemet utan vätskeinstaget. Sägs ju att man överlever på enbart potatis och vatten men antagligen så kommer du inte må särskilt bra, lycka till.
Citera
2018-06-09, 01:58
Bannlyst
Citat:
vet någon det? går det långsammare för kvinnor pga mer underhudsfett?
kan typ inget om sånt här, spekulerar bara
vill ha det så tydligt som möjligt kring processen

Mest idiotiska jag läst på länge, gissar att du e blond.
Du har alltså gått upp 10 kg på en månad (antagligen tryckt i dig massa godis och skit mat) och nu vill du snabb banta för att inte vara fet under sommaren.

Du har gått upp 10 kg på en månad och nu tror du att du kan leva på gurka och lite vatten?? du har tydligen ingen själv disciplin alls så bara där vet vi att det kommer gå åt helvete, sen att svälta sig är ett av de sämsta sätten att gå ner i vikt på, det kanske funkar att gå ner några kg sen sänker kroppen metabolismen något otroligt och du kommer inte gå ner ett enda gram.

Lycka till iaf, om du slutar skriva i tråden så vet vi att du är död.
Senast redigerad av qirtero 2018-06-09 kl. 02:02.
Citera
2018-06-09, 02:40
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tyska tabeller säger:

3 minuter utan luft
3 dagar utan vatten.
3 månader utan mat.

Är de nazi-experiment det här eller? Vet att nazzarna tände på att experimentera om sådant..

Med judar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in