2018-06-08, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extraordinar
Varför går du inte på diet som normala människor istället?

Lider du av anorexia eller annan ätstörning?

vill göra det snabbt, "dieten" som jag ska gå på nu används liksom för att avtjäna syftet
Citera
2018-06-08, 23:29
Medlem
Extraordinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
om jag kombinerar med träning då, hur mkt snabbare tror du?

Undvik mat och vätska samtidigt som du tränar intensivt i tre dagar så tuppar du nog av. Lycka till!
Citera
2018-06-08, 23:32
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
3 minuter utan luft
3 dagar utan vatten.
3 månader utan mat.
3 veckor utan mat. Kanske lite längre, men inte 3 månader som normalviktig utan mat.
Citat:
om jag kombinerar med träning då, hur mkt snabbare tror du?
Beror på hur mycket träning. 45 min normal styrketräning eller 25 min normal löpning om dagen?
Dubbelt så snabbt kanske? Jag vet inte. Alla svar på svält+träning kommer att bli vilda gissningar, för alla i tråden.
Citera
2018-06-08, 23:35
Medlem
Åtminstone 382 dagar kan det passera ifall man ska tro denna vetenskapliga studie på en 27-åring: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/

Finns många exempel på folk som klarat sig på extremt lite mat i flera veckor också, sådana som kört fast med bilen mitt ute i ingenstans och liknande. Så människokroppen är nog ofta mer kapabel än vad man tror. Jag tror att det blir svårt att säga ett bra svar när det är så många faktorer som spelar in.
Citera
2018-06-08, 23:35
Avslutad
Bear Grylls har Treregeln- tre minuter utan syre, tre dagar utan vatten & tre veckor utan mat.

https://twitter.com/beargrylls/status/591332029255393280
Citera
2018-06-08, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
3 veckor utan mat. Kanske lite längre, men inte 3 månader som normalviktig utan mat.

Beror på hur mycket träning. 45 min normal styrketräning eller 25 min normal löpning om dagen?
Dubbelt så snabbt kanske? Jag vet inte. Alla svar på svält+träning kommer att bli vilda gissningar, för alla i tråden.

jo sant, tack. men visst är det så att konditionsträningen ändå borde vara mer förenlig med målet än styrketräning? förståeligt om du ej vet, gissar själv och tänker att relevansen kanske förstärks med bekräftelse
Citera
2018-06-08, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Bear Grylls har Treregeln- tre minuter utan syre, tre dagar utan vatten & tre veckor utan mat.

https://twitter.com/beargrylls/status/591332029255393280

har hört att den inte stämmer, men vet faktiskt inte
Citera
2018-06-08, 23:39
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
vill göra det snabbt, "dieten" som jag ska gå på nu används liksom för att avtjäna syftet
Funderar du seriöst på att använda dieten mjölk+gurka? 60 kg och 165 cm låter normalt. Men även om du vill gå ner i vikt så kommer du att tappa mycket muskler också, vill du verkligen det? Träning kommer inte att hjälpa dina musker ett enda dugg (noll) om du bara äter mjölk+gurka.

Bara mjölk+gurka är inte farligt om du gör det i kanske tio dagar, men om du kombinerar det med träning så skulle det kunna vara livsfarligt.
Citera
2018-06-08, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Åtminstone 382 dagar kan det passera ifall man ska tro denna vetenskapliga studie på en 27-åring: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/

Finns många exempel på folk som klarat sig på extremt lite mat i flera veckor också, sådana som kört fast med bilen mitt ute i ingenstans och liknande. Så människokroppen är nog ofta mer kapabel än vad man tror. Jag tror att det blir svårt att säga ett bra svar när det är så många faktorer som spelar in.

perfekt länk, precis vad jag letar efter -tack så mkt
Citera
2018-06-08, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Funderar du seriöst på att använda dieten mjölk+gurka? 60 kg och 165 cm låter normalt. Men även om du vill gå ner i vikt så kommer du att tappa mycket muskler också, vill du verkligen det? Träning kommer inte att hjälpa dina musker ett enda dugg (noll) om du bara äter mjölk+gurka.

Bara mjölk+gurka är inte farligt om du gör det i kanske tio dagar, men om du kombinerar det med träning så skulle det kunna vara livsfarligt.

men det är ju precis vad som e Meningen lol
Citera
2018-06-08, 23:42
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
har hört att den inte stämmer, men vet faktiskt inte
Den stämmer ungefär. Se det som 3 (plus/minus ett).
Citera
2018-06-08, 23:44
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
men det är ju precis vad som e Meningen lol
Är det meningen att det ska vara livsfarligt? Varför? Som en häftig grej, se hur länge du vågar? Eller vill du dö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in