2018-06-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jo, jag minns att dessa grannar nämndes tidigt i tråden och det har fastnat lite hos mig. Hade glömt att det var du som skrev dock. Det som gör just dessa grannar så intressanta är att det är de som bor närmast fyndplatsen och eventuella brottsplatsen. Märkte de någonting tro? Det lär vi inte få veta. Inte på ett bra tag ännu i alla fall. Stor risk att detta fall aldrig klaras upp som det känns nu. Irriterande.

Det är relativt vanligt vid överfallsvåldtäkter att förövaren bor i närheten av överfalssplatsen/BP. Nu vet vi inte dödsorsak på LW eller om mordet i själva verket kan röra sig om ett överfall eller våldtäktsförsök som gick fel. Detta tycker man att utredarna skulle kunna utröna efter obduktion och brottsplatsundersökning mm. Ingenting har dock framkommit och innan vi vet är det ju inte alldeles omöjligt.
Citera
2018-06-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ja, någon som vet: Vad hindrar polisen från att topsa alla grannar i området där LW bodde? Tänker på gatorna runt omkring, inklusive området där SD och UW bor.

DNA profil måste säkras
Citera
2018-06-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Vet inte då jag inte köpt rapporten så då kan jag bara se att de förekommer. Han är tydligen tandläkare eller liknande men det jag mer tänker på är den inneboende varför har detta 55 åriga paret en 63 årig man inneboende.

Är han släkt? Eller? Kan han varit hemma då LW kom över och bara ville låna något lite snabbt? Missuppfattade han hennes glädje eller upprymdhet över att träffat på tomatgrannarna som var så trevliga?

Nu är det jag som spånar fritt, men jag har haft konstiga vibbar här sen långt tillbaka

Det kan ju vara någon släkting eller vän som är inneboende. Skulle dock ändå vara intressant att veta vad de är dömda för och när. Kan du vänligen maska namnen på de som finns på Lexbase igen?
Citera
2018-06-08, 23:06
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
DNA profil måste säkras
Ok. Ja det så klart. Men sedan? De gjorde så i Ulricehamn-fallet så okontroversiellt verkar det inte vara - frågan är vad lagen säger. Att det är OK?
Citera
2018-06-08, 23:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ja, någon som vet: Vad hindrar polisen från att topsa alla grannar i området där LW bodde? Tänker på gatorna runt omkring, inklusive området där SD och UW bor.

Nog kan dom väl topsa hela jävla Örebro men då är det ju en fördel om dom har hittat ett DNA som dom vill få träff på.

Har inte sett någon uppgift om att dom säkrat misstänkt mördares DNA.
Citera
2018-06-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det kan ju vara någon släkting eller vän som är inneboende. Skulle dock ändå vara intressant att veta vad de är dömda för och när. Kan du vänligen maska namnen på de som finns på Lexbase igen?

Köpte rapporten och paret verkar haft nån tvist om fruktleveranser och några köpta möbler.. vad jag kunde se så friades de. det var bara eftersom de förekom där som jag sökte på deras adress och tyckte det var lite underligt med den inneboende mannen.

Men ska man nu ändå titta på det som framkom på lexbase så handlade mycket om lervarans av frukt m.m. Men om nu LW hittat nya vänner med att låna tomater hos en granne, så kanske behövde hon låna något när hon slog in paketen också?
Citera
2018-06-08, 23:16
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

[b]Vad har SD för "massa annat" emot sej? Berätta.

Jag skrev det inom parentes för att göra det enkelt, men jag kan säga det igen. Misshandelsanklagelser och polisanmälningar som är bekräftade, samt en tidigare utomäktenskaplig relation med BO. En relation som pendlat genom åren och slutat i någon form av osämja. Han har vidare maskerat bort BO från minst en bild i närtid.

Mycket talar för att SD är inblandad. Direkt, eller indirekt.
Citera
2018-06-08, 23:17
Medlem
Är SD frisläppt?
Citera
2018-06-08, 23:18
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du kan bespara mig kommentarer om vad man gör och inte gör "här på flashback".

Både expressen och aftonbladet har skrivit att man har hittat blodiga kläder i hans bostad samt i bilen som stod på arlanda.

Det vore väldigt konstigt att dom skriver in det så säkert, båda tidningarna, ifall dom inte har ordentligt på benen om detta.

Men klart, det är helt upp till dig om du väljer att misstro deras uppgifter.
Jag reagerade på att de använde ordet "nedblodade" kläder i åtminstone en av dessa blaskor. Det tyder inte på några enstaka droppar. Svårt med ord, man vet inte hur noggranna eller slarviga de är med användningen av dem. Att de vill skapa klick-beten är säkert.
Citera
2018-06-08, 23:19
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nog kan dom väl topsa hela jävla Örebro men då är det ju en fördel om dom har hittat ett DNA som dom vill få träff på.

Har inte sett någon uppgift om att dom säkrat misstänkt mördares DNA.
Alltså, det var en hypotetisk fråga och jag förutsatte förstås att man vid en sådan först har ett DNA att matcha emot. Ursäkta om jag var otydlig.
Citera
2018-06-08, 23:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och halva Örebro kommer att kallas in för topsning

Du menar den manliga halvan av Örebro, vars dna man säkrat...?

Det är nog en del dna på den damen, som hon farit runt.
Citera
2018-06-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om han har fortsatt att trakassera LW efter anmälningarna
så visste givetvis hennes anhöriga om det
och informerade polisen när hon försvann.

Hon kände väl att det inte var någon ide´
att göra fler anmälningar eftersom hon ändå inte
fick någon hjälp.

Det är väldigt många som frågats/frågas ut. Finns en del intressanta uppgifter om vad som pågått. Det utgör ju i sig inga bevis för att MGM har gjort just detta, men stärker oddsen för att det är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in