2018-06-08, 11:01
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Ponera att Stefan kommer ut idag , Vad ska han då ta vägen?? Dricka kaffe hemma på gatan? Att han är mördaren är ju solklart, ska han åka och hälsa på mamma och pappa? Kompisar? Geocachingevent? Gå ner på stan?
Nej det bästa för hans skull är ju en fortsatt häkning..

Precis. Han är nog inte så populär här i Örebro just nu..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Åklagare Åsa Hildings uttalande från artikeln. Hon ville i nuläget ej svara på vad det var för bevisning.

"Åklagaren anser sig nu ha nya bevis mot den mordmisstänkta 44-åring som sedan en vecka sitter häktad, misstänkt för mord på Lena Wesström i Örebro.

Mannen sitter häktad på den lägre misstankegraden, men nu vill åklagare Åsa Hiding ha honom omhäktad på den högre misstankegraden."

Hon lämnade in sin framställan redan i går eftermiddag. Bra.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jobbar de kvällar, nätter och helger under en förundersökning? Det är ju inte en kropp de letar efter längre menar jag så att det är bråttom?

Känns som att det brådskar med att hitta mer till efterföljande dags häktningsförhandling.

Men jag vet inte vilka arbetstider de har under en FU så det är ju möjligt att de jobbar dag och natt fram till åtal.
Jamen det är väl klart att de gör, det är inget 9-5 jobb.
Citera
2018-06-08, 11:05
Medlem
God morgon i tråden ☀️

När jag skrev igår kväll kände jag hur drivkraften bakim handlingen var en känsla av att vilja återfå kontroll. Kontroll över tillvaron, kontroll över LW.

Vilka i LW närhet upplevde vid tillfället för brottet en känsla av hur ALLT höll på att glida dem ur händerna?

SD? Sannolikt Ja

HD? Kanske, möjligt, men hon verkar ändå har mark under fötterna.

Äldsta sonen?
(förekommer uppgift om att han sov hemma denna natt istället för hos UW, förekommer även uppgift om det motsatta)?
Kanske, möjligt, men då borde MP varit hemmet. Svårt att säga utan tillgång till teknisk bevisning.

m g i? Kanske, möjligt. Finns viss info i tråden om att han är lite instabil. Vad det betyder vet jag inte. Skulle behövas mer info.

AL? Troligtvis inte.
(Rätta mig om jag har fel, men detta är senaste "vännen"?)
Info i tråden om att AL och LW skulle på gemensam resa till Norge. Verkar stabilt.

JG? Troligtvis inte.
Verkar starkt knuten till SD, inte till LW.

Det mesta pekar i nuläget på SD. Men det är viktigt att komma ihåg att det är också om honom vi i tråden har mest information.

--------

Kommer SD bli omhäktad? Jag hoppas det.

Kanske har de funnit SD dna på kroppen.

Igår skrev jag hur GM utförde brottet med BO liggandes på mage och ansiktet neråt. Detta skulle kunna förklara frånvaron av GM dna under naglarna (gissar att de inte hittat det för då borde häktningen skett på sannolika skäl). Men kanske de kan finna GM dna i BO hår? Saliv på hennes kropp?

------

Jag skulle önska att vi i tråden hade mer info om de andra "vännerna" i LWs liv. Detta för att lättare kunna avföra dem.

Finns det fler män ("vänner")? Har jag missat nån?
Senast redigerad av Ramaria 2018-06-08 kl. 11:17.
Citera
2018-06-08, 11:05
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ponera att Stefan kommer ut idag , Vad ska han då ta vägen?? Dricka kaffe hemma på gatan? Att han är mördaren är ju solklart, ska han åka och hälsa på mamma och pappa? Kompisar? Geocachingevent? Gå ner på stan?

dvs du "hotar" honom?

finns andra personer som LW har hängt ihop med
tex K*nneth J*hansson som likagärna kan ha nåt med saken att göra
Citera
2018-06-08, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Är du rädd att han släpps idag ?
Inte rädd, hoppas. Känns som åklagaren inte vill tappa ansiktet och kör på med långsökta indicier.
Citera
2018-06-08, 11:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Misstankarna har stärkts står det, det verkar som att flera har missat just den informationen.

Vadå "ni"?

Tror han blir fortsatt häktad och är säker på att han inte ens från början anhölls och sedermera häktades enbart på grund av tidigare anmälningar från LW.

"Ni" i Sverige menar jag, kan inte säga "vi" då jag inte kommer härifrån. I USA samlar vi bevis först innan vi frihetsberövar misstänkta så vi tänker "kvalitet" när vi jobbar inte att vi ska ha bråttom men det går inte riktigt här med häktningar.
Citera
2018-06-08, 11:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Inte rädd, hoppas. Känns som åklagaren inte vill tappa ansiktet och kör på med långsökta indicier.

Men det håller ju inte i verkligen, säger åklagaren att besvisningen har stärkts så har den ju det!
Det kör ju inte med Hokus Pokus och chansar lite..
Citera
2018-06-08, 11:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jasså!
Tror nog han föredrar Thailand före cellen igen.
Citera
2018-06-08, 11:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men det håller ju inte i verkligen, säger åklagaren att besvisningen har stärkts så har den ju det!
Det kör ju inte med Hokus Pokus och chansar lite..

Åklagaren säger att Hon anser att bevisläget har stärkts till sannolika. Exakt hennes formulering.

Om jag inte missminner mig sade hon liknande inför förra häktningsförhandlingen men TR tyckte att det Hon ansåg vara sannolika skäl bara räckte till häktning på skälig nivå.

Anser Tingsrätten samma idag också går han fri. Alternativet med ytterligare häktning på skälig nivå finns inte.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-08 kl. 11:20.
Citera
2018-06-08, 11:54
Medlem
matsqqs avatar
Är häktningsförhandlingen offentlig ... eller snarare kan man förvänta sig att få del av det hela via media ?
Blir det då bara vad åklagare/advokat behagar säga eller kommer allting ut i ljuset ?
Citera
2018-06-08, 12:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tror han blir fortsatt häktad och är säker på att han inte ens från början anhölls och sedermera häktades enbart på grund av tidigare anmälningar från LW.

Om han har fortsatt att trakassera LW efter anmälningarna
så visste givetvis hennes anhöriga om det
och informerade polisen när hon försvann.

Hon kände väl att det inte var någon ide´
att göra fler anmälningar eftersom hon ändå inte
fick någon hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in