Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Jag har lite svårt att förstå din kritik mot SD dock. Inse att den Sverigevänliga rörelsen har vuxit till drygt 25% och det är fantastiskt.
Lite klipp från SD's Facebook-sida senaste tiden:
- Sverige behöver återvandring
- Sverige bör följa Danmark och införa ett burkaförbud
- Sverige förtjänar vackra städer
- Islamiseringen av samhället måste stoppas
- För att bli svensk medborgare ska det krävas kunskaper om vår historia, kultur och seder
Allt ovanstående är rubriker som är plankade rakt av från SD's Facebooksida de senaste veckorna, vad är det för trams om att SD är mjäkiga? Ovanstående budskap har nått hundratusentals svenskar de senaste veckorna och gör en enorm skillnad.
När Richard Jomshof gick med i SD 1989 ville de införa dödsstraff, utvisa alla invandrare som kommit hit efter 1970 och man ville förbjuda utomeuropeiska adoptioner. Det var det parti Jomshof gick med i. Han gillade inte allt men tyckte det inte var så illa att han inte kunde gå med.
Nu säger SD att AfS, som vill ompröva alla uppehållstillstånd sedan 2000, inte utvisa utan ompröva, är ett extremistiskt parti för sparkade.
SD var inte bara för återvandring av kriminella, de som ljugit, de som var utomeuropéer, man var för utvisning på etnisk grund, rakt av.
Jag har lyssnat på Åkessons alla större tal (nästan) sedan 2014 och inte i ett enda tal talar han om återvandring. När SD fick 27% i Sentio 2015 var han lyrisk och såg framför sig ett nytt block i svensk politik, SD+M+KD. Sedan gick han in i väggen 2016 och EXPO-Karlsson tog över. Fram till 2017 var det eftergift, efter eftergift, i Expressen var Åkesson öppen för att förbjuda NMR. De kunde jämställas med terrorister, enligt Åkesson, i intervjun med Niklas Svensson, från Expressen.
SD har sedan 2015 varit passiva, undfallande, uteslutit eldsjälar, allt för att behaga Moderaterna. Man har uteslutit och skapat sådan rädsla att gräsrötterna helt passiviserats. Säger de något fel blir de föremål för medlemsutskottet.
Återvandring är det vi måste ha nu. Men Åkesson har istället talat om att kriminella måste ut och att integrationen måste bli bättre. I februari 2018 tog man upp återvandring en gång på ett internt möte då man förstod att det var AfS huvudfråga. Som jag skrev, Åkesson har aldrig ens nämt det i något tal sedan 2014. Återvandring är inget SD driver eftersom målet är att få samarbeta med M eller S.
Din lista kunde lika gärna vara hämtad från KD. Inför varje val försöker alla partier vinna väljare som inte minns eller förstår.
SD har haft som strategi att närma sig Sjuklövern. Nu är det inte utvisning sedan 1970 som gäller utan öppen svenskhet. Sköt dig och du är välkommen. Åkesson är tydlig med att man är beredd att kompromissa med M, bara man får vara med.
Min lösning är AfS. När de får inflytande, 2018, 2022 eller 2026 då kommer uppehållstillstånden omprövas. De som har fått det på felaktiga grunder ska ut. Svårare än så är det inte,
Förr eller senare kommer svenska folket ge AfS sitt stöd. Desto längre vi väntar, desto tuffare blir det för oss och mer kostsamt.
Utan AfS är det helt kört.