2018-06-08, 13:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nja hon och Tingarätten tyckte olika den här gången, sånt händer, de kanske var oeniga i rätten och tyckte vissa bitar räckte för sannolika skäl och vissa inte.
Så ansåg de att hon får ta fram ytterligare bevis.
Tror inte hon vill framstå som okunnig, hade hon inte haft bevis för sannolika skäl hade hon yrkat på skäligen, men nu ansågs hon sig ha bevis.
Hon kan ju haft det även om inte TR tyckte det. Kanske inte är hon som misstagit sig utan TR
Jag tror det är en domare som beslutar själv om häktningsskälen räcker.
Citera
2018-06-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är nästan 1,5 år sedan detta hände.
Hur förklarar du att dom efter detta bl.a åker skridsko tillsammans, att dom är ute på FTF jakt alla tre?
Dom är vuxna i sitt beteende och gått vidare.
LW haft flera relationer, varför briserade inte SD innan?

Kanske båda kvinnorna ville lämna honom för gott och inlett nya relationer? Det kan vara svårt att klara för en narcissist (om han nu är det). Kanske därför han kämpar för att vinna tillbaka hustrun. För mig verkar HD vara klar med SD eftersom hon köpt en egen bostad. Kanske sa hon ja till att fullfölja resan som en vän för att vara snäll och för att kunna samarbeta kring barnen. Gissar dock att ryktet om att lappa ihop äktenskapet kommer från SD.
Citera
2018-06-08, 13:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nja hon och Tingarätten tyckte olika den här gången, sånt händer, de kanske var oeniga i rätten och tyckte vissa bitar räckte för sannolika skäl och vissa inte.
Så ansåg de att hon får ta fram ytterligare bevis.
Tror inte hon vill framstå som okunnig, hade hon inte haft bevis för sannolika skäl hade hon yrkat på skäligen, men nu ansågs hon sig ha bevis.
Hon kan ju haft det även om inte TR tyckte det. Kanske inte är hon som misstagit sig utan TR

Ja nu är det möjligt att hon har sannolika blev. Tror inte hon gör samma misstag två gånger.
Citera
2018-06-08, 13:58
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jaså? Du snicksnackar. För du har med näbbar och klor försvarat SD gällande de punkter som talar för SD som MGM.

Nu försöker du svartmåla åklagaren också.

Håller med dig LilyhAmmer
För min del skulle aldrig tala för att SD är GM om jag inte fått info som gör att min magkänsla säger att han är GM.
Har aldrig kommenterat något på FB innan, bara läst.
Men den här tråden hade jag något att tillföra i, till även om jag inte vill outa för mycket.
Jag tror att SD är GM
Men förstår att hans vänner försvarar honom här inne.
Senast redigerad av flixa81 2018-06-08 kl. 14:01. Anledning: Stavfel
Citera
2018-06-08, 13:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Skulle nog säga snarare att det är vi som ser det opartiskt.

Vi ser det som talar mot OCH för SD. Inte bara det ena som vissa andra.
Instämmer tycker ni ändå försökt balansera upp den blodtörstigaste mobben, vilka har framkommit sig haft tvivelaktiga karaktärer.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-08 kl. 14:02.
Citera
2018-06-08, 14:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jaså? Du snicksnackar. För du har med näbbar och klor försvarat SD gällande de punkter som talar för SD som MGM.

Nu försöker du svartmåla åklagaren också.

Någon var ju tvungen att ta upp de punkter som talar FÖR honom också när nästan alla här hade låst sig på det som pekade MOT.

Man ska ha både för och mot inte det ena i beräkningen. Kallas rättvisa.
Citera
2018-06-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror det är en domare som beslutar själv om häktningsskälen räcker.
Ja det är bara en domare som sitter på häktningsförhandlingen.
Citera
2018-06-08, 14:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja det är bara en domare som sitter på häktningsförhandlingen.
Jo men man säger att TR beslutar om häktning
Citera
2018-06-08, 14:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Någon var ju tvungen att ta upp de punkter som talar FÖR honom också när nästan alla här hade låst sig på det som pekade MOT.

Man ska ha både för och mot inte det ena i beräkningen. Kallas rättvisa.
Och att anklaga åklagaren för att se ut som en manshatare kallas...?
Debilt trams kanske och styrker inte direkt din påstådda opartiskhet.
Citera
2018-06-08, 14:04
Medlem
Citat:
Jo men man säger att TR beslutar om häktning
Visst är det så, det är örebro tingsrätt, häktningsförhandlingen är i.
Citera
2018-06-08, 14:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och att anklaga åklagaren för att se ut som en manshatare kallas...?
Debilt trams kanske och styrker inte direkt din påstådda opartiskhet.

Jag har inte kallat henne för manshatare. Det var någon annan. Jag sa att hon kanske tar det personligt av någon anledningning. Det är en helt annan sak. Eftersom jag ifrågasätter varför hon inte hade koll på redan förra veckan att hennes skäl inte skulle räcka.
Citera
2018-06-08, 14:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja om läget såg ut som förra veckan så hade hon varit tvungen!
Något har ju hänt speciellt med tanke på hundarna i SD:s trädgård

Ny information via förhör från grannar som givit något?
Eller trädgården ligger nära den skog som fyndet gjordes och SD:s passage till platsen kan ha gjorts via trädgården?

Husen ligger inte långt ifrån varandra:
https://www.google.com/maps/place/Betesv%C3%A4gen+13,+703+60+%C3%96rebro/@59.2925475,15.1818565,63a,35y,337.13h,45.05t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c153236a27375:0xa9559 22649537bf7!8m2!3d59.2930102!4d15.1815545

https://www.google.com/maps/@59.2929085,15.1815805,3a,60y,352.7h,90.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3eOqjs6Naq4rpRXQnBmWgQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Man undersöker om blodrester från händer/kläder/mordvapen (en sten/gren?) har blivit rengjort med trädgårdsslangen i trädgården? Någon har i förhör sagt något om att SD varit ute i trädgården pulat/spolat vatten ute i trädgården sent på kvällen/natten? Kanske något ligger gömt i trädgården ( tex i ett stenrös, kompost eller dylikt) för att MGM trodde att han kunde ta hand om detta vid senare tillfälle?

Bara ett exempel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in