2018-06-08, 16:49
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nämen är du här igen. Jag var ironisk helt enkelt, och uppfattningarna är givetvis delade även på Twitter.

Nja,jag har inga feministhaggor där så det överlåter jag åt din fantasi istället.Tog dom första i flödet dessutom.
Nej, tråden är enbart en viss del av allmänna rättsuppfattningen eller rättare sagt en ytterst liten del. Hur majoritet egentligen tycker kan man bara ana, och gissa sig till. Men han är körd oavsett ryggdunkare, våldtäktsvurmare, kvinnohatare, feminister, vänster, höger, man eller kvinna osv.

Ironisk ?
Ja, det var en ny sida av dig. Klart man blir förvirrad.

Nja, om han är körd eller ej återstår nog att se. Mycket hänger på var han väljer att bosätta sig. Drar han till Spanien som det talats om lite löst i media, så är han som sagt borta ur det massmediala. Sedan som någon annan redan påpekat beror det nog också på vad MT vill göra. Han har nog så han klarar sig utan behöva arbeta.

Sedan kanske Uppdrag granskning inte gör något reportage då de lärt sig läxan från Virtanen men där kommer nog finnas ett visst intresse av hur MT klarat av allt. Trots allt så är han frikänd och ett offer.
Nu har domen dock inte vunnit laga kraft men vad kan åklagaren komma med ? Finns inget nytt att komma med och tingsrätten har gjort en seriös bedömning.
Citera
2018-06-08, 16:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men snälla kockonest det är ett sammandrag om brott i allmänhet och inte våldtäkt.
En rekommendation för den som är brottsutsatt. Nu får du för fan steppa upp lite i sakfrågan och du är återigen pinsamt borta.
Preskriptionstiden är solklar i sammanhanget alltså gäller 10 år.

Rekommendationen är den de skriver oavsett brott. Har de fel? Är det inte ett bra råd att ge alla som utsatts för brott, att anmäla direkt. Det är lättare att säkra bevis och minnet är inte urvattnat. Ju längre tiden går och desto mer ord står mot ord, desto sämre är möjligheten för ett brottsoffer att få rätt. Det visar inte minst detta fall. Uppenbart för de flesta, men uppenbarligen inte för dig.
Senast redigerad av HerrGickhan 2018-06-08 kl. 16:54.
Citera
2018-06-08, 17:05
Medlem
Vad fan förväntade sig horan? 10 år efter händelsen vill hon anmäla.
Citera
2018-06-08, 17:10
Bannlyst
Jag tycker att han ska få skadestånd på minst 1 miljon kr av kärringen. För hon förstört hans rykte och gjort så han förlorat mycket jobb under tiden han satt inne. Sedan ska kärringen få fängelse på 6 månader. Nu ska jag förklara varför:

Hon går in till en fest hon blivit bjuden på. Alla är fulla och dricker. Hon klär av sig nästan helt naken och går in i en jaccuzzi med flera män. Vad i hevlete förväntar kärringen sig?! Martin råkar ta henne lite lätt på rumpan.(Om han ens gjorde detta) Så går hon ut till media och hoppar på Me-Too Kampanjen och spelar ett jävla offer?! Din jävla kärring varför går du och festar och klär av dig nästan naken och hoppar in i en Jaccuzi nästan helt naken med andra män?! Vad i hevlete förväntar du dig?! Jävla äcklig kärring!!! Hon är en äcklig slampa och sedan kommer hon och leker offer!

Så jävla trött på de äckliga deprimerade kärringarna som skapat och lyft upp feminismen här i världen. Era nötter gör nytta med era liv än o kasta skit på andra bara för o försöka må lite bättre själva! Hade jag fått bestämma hade hon betalat minst 1 miljon kr i skadestånd till Martin och fått minst 6 månaders fängelse!!
Citera
2018-06-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Jag tycker att han ska få skadestånd på minst 1 miljon kr av kärringen. För hon förstört hans rykte och gjort så han förlorat mycket jobb under tiden han satt inne. Sedan ska

Sedan ska hon betala tillbaka vad hon kostat samhället genom denna löjliga och mycket dyra skatte-betalarfinansierade cirkus.
Citera
2018-06-08, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Jag tycker att han ska få skadestånd på minst 1 miljon kr av kärringen. För hon förstört hans rykte och gjort så han förlorat mycket jobb under tiden han satt inne. Sedan ska kärringen få fängelse på 6 månader. Nu ska jag förklara varför:

Vadå tiden han satt inne? Du har nog fått nåt om bakfoten, Timell har inte frihetsberövats.
Citera
2018-06-08, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Vadå tiden han satt inne? Du har nog fått nåt om bakfoten, Timell har inte frihetsberövats.

Formulera mig fel. Mena givetvis tiden han inte jobbat och tvungen att dra tillbaka sig och hålla sig undangömd tills utredningen skulle ta slut.
Citera
2018-06-08, 17:29
Medlem
Lawlines avatar
Jag anser att domen speglar vad meetoo håller på med i ett mycket tydligt sätt. Dom pratar ihop sig om saker som inte hänt. Sen triggar dom varandra till att ljuga ihop en historia för att sen gå ut i media. I fantasin så tror dom att nu kommer det att rasa in stora pengar i skadestånd och rabiata feminister hejar på. Bra att det fick en rättslig prövning men synd att det bara var 9 år för sent. Jävligt svårt att anklaga någon för sånt här efter 9 år och sen vara trovärdig.
Citera
2018-06-08, 17:33
Medlem
Det finns inte en enda person i svensk historia som har åtalats för brottet våldtäkt för något som så uppenbarligen maximalt hade kunnat röra sig om ett sexuellt ofredande.

Brottet sexuellt ofredande preskriberas på fem år och detta är därför ett rättsövergrepp mot Martin Timell. Åklagaren bör entledigas från offentlig tjänstgöring för all framtid.
Citera
2018-06-08, 17:38
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskningsverige1
Det finns inte en enda person i svensk historia som har åtalats för brottet våldtäkt för något som så uppenbarligen maximalt hade kunnat röra sig om ett sexuellt ofredande.

Brottet sexuellt ofredande preskriberas på fem år och detta är därför ett rättsövergrepp mot Martin Timell. Åklagaren bör entledigas från offentlig tjänstgöring för all framtid.
Hallå är du blind som Justitcia med?
De flesta vet att herr Timell är skyldig.
Men så klart han är ju oantastlig precis som JCA och Soran och Kroner och Virtanen mfl mfl.
De är äckliga svin som inte har en aning om hur en man uppför sig mot kvinnor.
En skam för mitt kön är kräken.
Skäms.
Skäms Timell för din fru och dina barn
Citera
2018-06-08, 17:42
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
En svensk vit man blir friad samma dag som en neger blir dömd till fängelse och utvisning
Har vinden vänt?

Knappast, hade det på något vis gått att döma den vite mannen så hade man gjort det. Ett par fingrar upp i klittan för 10 år sedan är trots allt, ännu lite magstarkt. Att sandapan blir utvisad är dock lite förvånande, kanske en ljusning trots allt.
Citera
2018-06-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskningsverige1

Visst kan de driva det vidare. Men det är bara slöseri med skattepengar. Utom för Mazzi Fritz som kan fakturerar några tiotusentals kronor till för ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in