2018-06-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hade HD och SD påbörjat separationen redan i början av 2017?
Tror inte det. Hon reggade eget konto 201707-ich. Så hon får reda på otroheten i samband med bilincidenten håller jag för troligast.
Citera
2018-06-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är vad du vill inbilla dig!
Och upplys oss som känner SD och HD vad hans tanke var?!
Citera
2018-06-08, 15:48
Medlem
Enligt fleras observationer här, så borde TR ha tittat i hans ögon och fått alla svar om hans personlighet och om han är skyldigl. Skämt åsido, men det kommer ganska ofta okunniga och barnsliga inlägg här på FB.

Alltså, några blodiga kläder har knappast hittats, i alla fall inte med LW:s blod.
De intressanta fynden som hittades i SD:s bil har ingen koppling till fallet.
Någon mobiltelefon har sannolikt aldrig hittats, den låg nog hemma i LW:s kök
Blod och tecken på strid i hennes kök finns säkert inte.
Men det finns en jävla massa trådsanningar som eventuellt binder SD till brottet. Trådsanningar som späs på av en massa foliehattar inklusive några som påstår sig ha insyn i polisarbetet.
Visst kan SD fortfarande vara den skyldige, men det kan också finnas en annan som går fri därute.
Citera
2018-06-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Enligt fleras observationer här, så borde TR ha tittat i hans ögon och fått alla svar om hans personlighet och om han är skyldigl. Skämt åsido, men det kommer ganska ofta okunniga och barnsliga inlägg här på FB.

Alltså, några blodiga kläder har knappast hittats, i alla fall inte med LW:s blod.
De intressanta fynden som hittades i SD:s bil har ingen koppling till fallet.
Någon mobiltelefon har sannolikt aldrig hittats, den låg nog hemma i LW:s kök
Blod och tecken på strid i hennes kök finns säkert inte.
Men det finns en jävla massa trådsanningar som eventuellt binder SD till brottet. Trådsanningar som späs på av en massa foliehattar inklusive några som påstår sig ha insyn i polisarbetet.
Visst kan SD fortfarande vara den skyldige, men det kan också finnas en annan som går fri därute.

Hur inkompetenta är polisen?

Finns inte en chans att mördaren INTE kan ha lämnat några spår efter sig, en random person kan inte gå ut och bara döda en person sådär utan att lämna spår på kroppen eller kläderna, finns bara inte på kartan. Helt sjukt att de inte lyckats hitta något som nu binder honom(antar det är han som gjort det, om inte är de ännu mera inkompetenta som lägger sin energi på honom).
Citera
2018-06-08, 15:53
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är benägen att hålla med dig och har pekat mot det hållet från början.

Jag har också övervägt detta till och från... Tror sorgligt nog inte att sanningen kommer att komma till ytan. Långt ifrån alla poliser vågar (eller tänker ens på att) gräva i den ”sandlådan”, är jag rädd. Mina spekulationer detta, bör nämnas.
Citera
2018-06-08, 15:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om du följt tråden så är det inte konstigt, HD började komma tillbaka och SD ville gå vidare med HD, vilket då kanske inte LlW accepterade, hon ville/hoppades kanske på mer...?!

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och upplys oss som känner SD och HD vad hans tanke var?!

Hans tanke var säkert att forsätta att utnyttja
och manipulera HD som han gjort i en massa år
tidigare.
Och hon gick återigen på hans BS.

Det är en fin egenskap att tro det bästa om människor
men det får vara någon måtta på hur godtrogen man är.
Även om kärleken är blind.

Man kan inte bara lyssna på vad någon säger,
det är deras handlingar som alltid avslöjar dem till sist.
Citera
2018-06-08, 15:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har också övervägt detta till och från... Tror sorgligt nog inte att sanningen kommer att komma till ytan. Långt ifrån alla poliser vågar (eller tänker ens på att) gräva i den ”sandlådan”, är jag rädd. Mina spekulationer detta, bör nämnas.

Så de försöker offra en oskyldig man istället menar ni? Därav åklagarens idoga försök att häkta honom på sannolikt trots otillräckliga bevis? Lite väl magstarkt tycker jag.
Citera
2018-06-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vet vi om kroppen varit där hela tiden?

Om det hade varit en förflyttning av kroppen hade det klart framgått vid rättsmedicinsk undersökning. Det har det inte.
Citera
2018-06-08, 16:03
Medlem
Har inte följt allt här,men som flera andra undrar jag över att det tog 5 dagar i varmt väder att hitta kroppen. Enligt bilderna låg den nästa inne i villaområdet. Detta i ett land där var och varannan har hund. Många hundar reagerar starkt på kadaver,min egen kan hitta kadaverdelar på många 100 meters håll,till och med under vatten eller ett snötäcke. Hundar brukar också envist försöka få gå till den intressanta lukten och bete sig på ett ovanligt sätt. Hundägare tar ofta samma promenadrunda varje dag. Har kroppen verkligen legat där hela tiden?
Citera
2018-06-08, 16:03
Medlem
Tror att vi kan avskriva SD faktiskt. Dom verkar inte ha något på honom. Dessutom så verkar han inte vara en person som är kapabel att mörda någon. Tippar på en senare av hennes loverboys eller någon hon haft kontakt med via jobbet. Någon random galning som plötsligt dyker upp mitt i natten och lockar ut henne tror jag inte heller på.
Citera
2018-06-08, 16:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet ett fall där man inte bara behövde förlita sig på mastuppkopplingarna (Billy Fagerström och mordet på Tova i Hudiksvall).
En hälsoapp i Billys telefon avslöjade hans enorma motionernade under natten. Sammanlagt blev det plötsligt från ca obefintligt i normalfallet till 3 kilometer (tror jag det var). Man kunde också se klockslag för när aktiviteterna skede.

Kanske MGM i det här fallet har en hälsoapp (en av mina appar finns i min mobil utan att jag laddat ner den själv) som visar att det var aktivitet när personen påstått sig sova, dvs vid de kritiska tidpunkterna?

I dessa tider åker folk dit direkt, eller så har de tänkt till innan. Herr Fagerström tillhör de förra.

Polisen får väl djupdyka i vad de samlat på sig.

Man får väl undersöka vilka som passerat igenom området mobilmässigt vid tidpunkten. För en slumpmördare har knske inte lämnat mobilen hemma. I annat fall borde GM kunna misstänkas finnas inom mastområdet, eller i alla fall ha kopplingar till BO.

Skulle det mot förmodan vara planerat för att se ut som ett mer slumpmässigt mord så kan ju polisen riskera att underskatta GM.
Citera
2018-06-08, 16:12
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så de försöker offra en oskyldig man istället menar ni? Därav åklagarens idoga försök att häkta honom på sannolikt trots otillräckliga bevis? Lite väl magstarkt tycker jag.

SD verkade så ”självklart skyldig” i mångas ögon. I mina också vissa stunder. Polis och åklagare tror jag har känt sig säkra på att de gripit rätt GM. Inte har de velat ”offra någon oskyldig”. På något vis känns det som om de ”fastnat” lite för länge i tanken om SD som GM. En gång skrev jag i forumet att om man står för länge i exakt samma position så ser man endast det som är rakt framför nosen. Samtidigt riskerar man att skugga sanningar som kan stå att finna bakom ryggen. Ungefär så. Mina tankar. Ska inte tas för sanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in