2018-06-08, 15:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Troligtvis en nuvarande pojkvän som hon kanske ville sluta träffa och han vägrade acceptera det?
En svartsjuk fru/flickvän till en av hennes pojkvänner?
En av hennes närmaste vilket jag innerligt hoppas på att det inte är.
En människa från hennes arbete som hon visste något om som hen inte kunde riskera skulle komma ut.
En ranson människa vilket är långsökt eftersom brottet bedöms vara personligt.

Ja, det kan vara någon av de du nämner. Men jag tror att detta aldrig klaras upp då sanningen är enormt ”obekväm” för samhället i övrigt. GM, som ingen önskar att det är, vilar tryggt under den beskyddarens vingar som ingen ifrågasätter hur som helst. Mina spekulationer förstås.
Citera
2018-06-08, 15:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
”Vi var bäst i spelet utan boll”. Ha ha.

Jo. Nu måste man ju fundera på vad polisen gör som mer är manövrer för att framstå som mindre taffliga.

Men det är som det är. Polisen får ligga i.

Vi får hoppas att de har saker att gå på.

Morduppklarningen vid sidan av somliga gänguppgörelser och knark- och gangsterrelaterat är väl ändå tämligen god. Fast det är väl lite så här det ser ut när det förblir ouppklarat kanske.

Men det vore konstigt om det är ett ”slumpmord”, tycker jag, utan ngn relation att tala om mellan GM och BO.
Nu känner man ännu mer irritation över att det tog FEM dagar att hitta henne när hon låg 100 m från sitt hem! Så utomordentligt klantigt av polisen. Dags att pensionera sig eller skaffa glasögon åtminstone.
Citera
2018-06-08, 15:22
Medlem
Citat:
Är det för sent för LW att hittas drunknad nedan en brygga i hjälmaren?

Jo, man är rädd att tiden gått.

Lite märkvärdigt också att MGM, BO, BP/FP befinner sig inom räckvidden för samma mobilmast. Hoppas inte det sätter trender.
Det är därför jag tror detta är planlagt av flera personer
Citera
2018-06-08, 15:23
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinzimara
Nja, han har nog reseförbud - eller vad tror ni?

Nej, det har han inte enligt intervju med försvarsadvokaten i Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/lenas-misstankte-mordare-slapps/
Citat:
– Vi får se vart utredningen bär, jag har ingen överblick. Vi har fått ta del av så lite delar, säger Ingvar Backman.

Finns det några reserestriktioner mot mannen nu, att han inte får lämna landet?

– Nej, inget sådant.
Citera
2018-06-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu känner man ännu mer irritation över att det tog FEM dagar att hitta henne när hon låg 100 m från sitt hem! Så utomordentligt klantigt av polisen. Dags att pensionera sig eller skaffa glasögon åtminstone.

Håller med det är katastrof
De har ju knappast gått med hund efter planket ens når de letade
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-08 kl. 15:25. Anledning: Tillägg paragraf 3;4
Citera
2018-06-08, 15:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, det kan vara någon av de du nämner. Men jag tror att detta aldrig klaras upp då sanningen är enormt ”obekväm” för samhället i övrigt. GM, som ingen önskar att det är, vilar tryggt under den beskyddarens vingar som ingen ifrågasätter hur som helst. Mina spekulationer förstås.

Det du antyder vore fruktansvärt tragiskt.
Men om BO var narcissist så vore det ändå
förståeligt.
Narcissister kan driva vem som helst till vansinne.
Citera
2018-06-08, 15:26
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Uppenbarligen bedriver denna åklagare en häxjakt på Stefan. Det har hon gjort från början. Hon påstår sej nu ha "sannolika skäl". TVÅ GÅNGER. Sen visar det sej att det inte stämmer.. Hon borde kunna lagen. Hon lurar sej själv. Hon vill så gärna att det är han. Hon verkar INTE vara opartisk.
Jag reagerade redan på att hon "körde över" polisens åsikt, genom att på eget bevåg begära in Stefan en andra gång. Hon och polisen har olika uppfattningar tydligen. Polisen var nog färdiga med honom. Men hon var/är påstridig. varför? Hon sitter inte inne med nåt annat än svamlet om hans tidigare "misshandlar". Då är han en kvinnomisshandlare i hennes ögon tror jag. Därmed ska han klämmas åt, vare sej han är skyldig eller inte. Så känns det.

Det där är ju dock rent löjeväckande att påstå att det ska vara en personlig häxjakt från åklagarens sida.
Åklagaren gör sitt jobb med det material denne har framför sig (som varken du eller jag har), denne kan ha flera saker som alla pekar åt samma håll MEN att man fortfarande saknar (och kanske heller aldrig får) den tekniska bevisningen för att MGM har bragt BO om livet.

I fallet med M*ts A*m som man väl ändå kan dra vissa liknelser med så här långt så satt han om jag inte minns helt fel häktad, först skäligen misstänkt och sedan höjdes det till sannolika skäl men han friades sedan helt från mordmisstankarna i rättegången om att han bragt L*nda C*en om livet för att man inte kunde fastställa mordplats, dödsorsak och/eller tidpunkt för att hon bragts om livet.
Detta trots att M*ts A*m ändå inte kunde lämna trovärdiga uppgifter om flera saker och att han också motbevisades i vissa saker.
Han satt häktad i 10 månader!
Tycker du att åklagaren i det fallet också bedrev någon form av häxjakt för att man gjorde sitt jobb?

Det är beklagligt OM SD är GM men inte kommer kunna knytas till mordet.
Det är också beklagligt OM det är någon annan GM som klarar sig undan från misstankarna för att polis och åklagare har snöat in på ett spår som inte stämmer men det är också högst beklagligt om vi får ännu ett mordfall som inte kommer klaras upp på grund av bristande teknisk bevisning.

Om uppgifterna stämmer om att SD har sagt att han vet/tror/gissar vad som hänt och eventuellt har en tänkbar GM i tankarna men som han valt att inte säga så får man väl hoppas att han talar ur skägget (som han saknar) så att man har fler saker att bearbeta.
Citera
2018-06-08, 15:27
Medlem
Citat:

Jag är benägen att hålla med dig och har pekat mot det hållet från början.
Citera
2018-06-08, 15:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Är det för sent för LW att hittas drunknad nedan en brygga i hjälmaren?

Jo, man är rädd att tiden gått.

Lite märkvärdigt också att MGM, BO, BP/FP befinner sig inom räckvidden för samma mobilmast. Hoppas inte det sätter trender.

Jag vet ett fall där man inte bara behövde förlita sig på mastuppkopplingarna (Billy Fagerström och mordet på Tova i Hudiksvall).
En hälsoapp i Billys telefon avslöjade hans enorma motionernade under natten. Sammanlagt blev det plötsligt från ca obefintligt i normalfallet till 3 kilometer (tror jag det var). Man kunde också se klockslag för när aktiviteterna skede.

Kanske MGM i det här fallet har en hälsoapp (en av mina appar finns i min mobil utan att jag laddat ner den själv) som visar att det var aktivitet när personen påstått sig sova, dvs vid de kritiska tidpunkterna?
Citera
2018-06-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Undrar varför han plötsligt var så otrevlig efter alla år som vänner och tidvis älskare. Var han svartsjuk på en ny relation? Klarade han inte av att bara vara vän och fika, kanske med LWs partner närvarande?
Om du följt tråden så är det inte konstigt, HD började komma tillbaka och SD ville gå vidare med HD, vilket då kanske inte LlW accepterade, hon ville/hoppades kanske på mer...?!
Citera
2018-06-08, 15:30
Medlem
Citat:

Kan du utveckla lite ? Typ flyktingförläggning eller högre ort ?
Citera
2018-06-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Kan du utveckla lite ? Typ flyktingförläggning eller högre ort ?
Eller familj ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in