Inte förvånad alls över domen, det är svårt att bevisa något när ord står mot ord och det inte finns några tekniska bevis eller pekpinnar.
Det som aldrig slutar förvåna mig är attityden på många av er här i forumet. Ingen här vet vad som egentligen hänt, utan det är det bara inblandade som har insikt i. Att misstro kvinnan på grund av en sen anmälan tycker jag är förkastligt. Det finns många problem med #metoo-rörelsen, men positivt är att fler vågar anmäla. Oavsett om det gäller något som hänt nyligen, för längre tid sedan, där GM är ens partner eller en helt okänd person.
Det kommer alltid finnas rikspuckon som drar sådana här saker för långt, men i detta fallet
vet vi inte hur det ligger till. Tycker därför man ska vara försiktig med att hävda att målsägare ljuger, är ute efter uppmärksamhet eller skadestånd. Vi kan aldrig veta vad denna påstådda händelsen betytt för hennes mående.
Personligen tror jag han är skyldig, men domen är (också enligt mig) korrekt. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med bevis.