2018-06-08, 15:37
Medlem
Inte förvånad alls över domen, det är svårt att bevisa något när ord står mot ord och det inte finns några tekniska bevis eller pekpinnar.

Det som aldrig slutar förvåna mig är attityden på många av er här i forumet. Ingen här vet vad som egentligen hänt, utan det är det bara inblandade som har insikt i. Att misstro kvinnan på grund av en sen anmälan tycker jag är förkastligt. Det finns många problem med #metoo-rörelsen, men positivt är att fler vågar anmäla. Oavsett om det gäller något som hänt nyligen, för längre tid sedan, där GM är ens partner eller en helt okänd person.

Det kommer alltid finnas rikspuckon som drar sådana här saker för långt, men i detta fallet vet vi inte hur det ligger till. Tycker därför man ska vara försiktig med att hävda att målsägare ljuger, är ute efter uppmärksamhet eller skadestånd. Vi kan aldrig veta vad denna påstådda händelsen betytt för hennes mående.

Personligen tror jag han är skyldig, men domen är (också enligt mig) korrekt. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med bevis.
Citera
2018-06-08, 15:37
Medlem
Något som tyder på att domen från tingsrätten kommer att överklagas?
Citera
2018-06-08, 15:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nej det stämmer inte, eftersom brottet han anklagas för är så grovt, så kommer det tas upp i hovrätten. Förutsatt att åklagaren överklagar naturligtvis.
1 men han har ju friats
2 måste det inte till nya bevis för att HR ska finna det dugligt att dra en vända till?
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Hehe...skrev kraftigt fel där. Menade ju naturligtvis inte MT utan åklagarsidan
Haha jag förstod. Samma fråga till dig, krävs väl nya bevis för att HR ska ta i det?
Citera
2018-06-08, 15:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Appl3cake
Inte förvånad alls över domen, det är svårt att bevisa något när ord står mot ord och det inte finns några tekniska bevis eller pekpinnar.

Det som aldrig slutar förvåna mig är attityden på många av er här i forumet. Ingen här vet vad som egentligen hänt, utan det är det bara inblandade som har insikt i. Att misstro kvinnan på grund av en sen anmälan tycker jag är förkastligt. Det finns många problem med #metoo-rörelsen, men positivt är att fler vågar anmäla. Oavsett om det gäller något som hänt nyligen, för längre tid sedan, där GM är ens partner eller en helt okänd person.

Det kommer alltid finnas rikspuckon som drar sådana här saker för långt, men i detta fallet vet vi inte hur det ligger till. Tycker därför man ska vara försiktig med att hävda att målsägare ljuger, är ute efter uppmärksamhet eller skadestånd. Vi kan aldrig veta vad denna påstådda händelsen betytt för hennes mående.

Personligen tror jag han är skyldig, men domen är (också enligt mig) korrekt. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med bevis.
-Visst tog Martin mediehoran på fittan för 10 år sen men jag tror inte det var så traumatiskt för henne att hon mår dåligt av det idag.
Citera
2018-06-08, 15:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Rättade mig? Det du ska ha klart för dig är att du inte vet vad du talar om. I detta sammanhanget är vägledande ett juridiskt begrepp och det i sammanhanget av mitt inlägg som du svarade på.
Vad du anser är däremot av mindre betydelse så länge begreppet är klarlagt. Nej, för dom som är insatta betyder domen ingenting, och inte har den ägt laga kraft, så överklagas den väntas förmodligen en ny prövning. Så berätta för Samhall hur upplyst du är nu. Hahahahhahahaah.

Du kunde inte klämma ur dig prejudikat och svamlade på. Dessvärre trodde jag att du kunde lägga ihop två och två och förstod skillnaden mellan vägledande avgörande och allmän vägledning. Ett misstag som jag ursäktade mig för. Glömde bort vem jag lade inlägget till. Lovar att inte göra om det.

Domen kommer att betyda att åklagaren inser att det är lönlöst att överklaga och på så sätt är den absolut vägledande i detta specifika fall. Det är förhoppningsvis slut på den vansinniga förföljelsen som metoo blåste upp. Galenpannornas paradis.

Hoppas att fler kvinnor fattar att de ska anmäla saker i tid och ge fan i att liera sig med idioter.
Citera
2018-06-08, 15:46
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appl3cake

Juridik är en sak. Sanningen en annan.
Citera
2018-06-08, 15:46
Medlem
DjPuttes avatar
Hovrätten kommer fastställa domen och inget annat om en överklagan görs, Kommer man in med samma material och bristfällighet vilket dem kommer göra så lär hovrätten returnera att fallet ej kommer tas upp och dom kvarstår!

Åklagaren borde ha fattat att det är ett icke hållbart åtal för många indicier samt tidsperspektivet, men EMF är en advokat som kan gå över döda personer för att få tillstånd ett åtal åt sin målsägare och sedan genom det vinkla så historien är passande!

Problemet var bara att EMF glömde bort alla vittnen som tja glömt bort eller att försvaret fått dem att tappa greppet i minnesperspektiv, Detta visar bara hur ruttet rättssamhället är eg då man väljer ta upp ett fall som "hände" för 10år sedan och på ett sätt visar det att tingsrätten tagit rätt beslut på ngt som inte ens skulle varit nära att gå till denna instans!
Citera
2018-06-08, 15:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Domen kommer att betyda att åklagaren inser att det är lönlöst att överklaga och på så sätt är den absolut vägledande i detta specifika fall. Det är förhoppningsvis slut på den vansinniga förföljelsen som metoo blåste upp. Galenpannornas paradis.

Hoppas att fler kvinnor fattar att de ska anmäla saker i tid och ge fan i att liera sig med idioter.

Men vad du ursäktar dig hela tiden. Du kanske ska läsa en hel mening innan du svarar då på andras inlägg och har du något hinder angående det, så föreslår jag att du låter bli. Du trodde alltså att domen från underinstans som Tingsrätten var vägledande, och sen svamlar du om upplysning. Kan inte bli mer komiskt och pinsamt för din del. Alltså du citerar mig och kallar det för rättelse hahhahahahahaha.
Nåja, nu har du fått flera svar om vad vägledande domslut handlar om. Allmän vägledning är det sånt som ges ut på Samhall eller var kommer det i från i juridiska sammanhang?

Ja, Metoo har verkligen krossat många oavsett domslut och oftast typer som absolut är värda att krossas. Så även Martin Timell. Nej, domslutet blir aldrig vägledande i detta fall utan ett mål i mängden. Har du något handikapp när det gäller faktauppgifter?
Senast redigerad av Moosky 2018-06-08 kl. 15:51.
Citera
2018-06-08, 15:50
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Icke sa Nicke. Det kommer att gapas om de gamla vanliga konspirationsteorierna om "patriarkatets sammansvärjning". Vi ser att rasistkortet redan är framme här i tråden när negern Sarfo Kingsley får fängelse för sin barnvåldtäkt samtidigt som Timell frias. Förvänta dig mer av den varan när extremvänsterns journalister har brainstormat över eftermiddagslatten.

Gammelmedia kommer att jaga Timell med alla möjliga sorters smutskastning och förtal, för nu när inte rätten bestraffade honom anser man att man får ta tag i den saken själv. Förvänta dig att både Timell och hans bror kommer att hackas i småbitar av de gamla vanliga illasinnade gaphalsarna.

Jaha, men jag tror inte att det har något med rasism att göra att Sarfo Kingsley fick fängelse.
Lite osäker på det fallet, var det inte snarare grov otukt med minderårig?
Jag tycker att det bara ska kallas våldtäkt när det finns våld, hot, tvång eller vanmakt/redlöshet med i bilden. Medveten om att det inte spelar någon roll vad jag tycker, dock.

Medierna behöver inte jaga Timell egentligen, han kan inte göra come back. Att han svinade sig är ju belagt alltså, det är mer den brottsliga biten som är tveksam.
Och nä att han friades har inget att göra med att han är vit. Det var bevisläget som fallerade.
Citera
2018-06-08, 15:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, Metoo har verkligen krossat många oavsett domslut och oftast typer som absolut är värda att krossas. Så även Martin Timell.

Jepp, barbarerna applåderar detta stenåldersbeteende som ska döma utan rättegång. Timell har nog berikat sig tillräckligt för att hantera livets fortsättning. Synd att ynkryggen till BO väntade 9 år innan hon blev hetsad att återskapa suddiga minnen och försöka skriva om verkligheten.
Citera
2018-06-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Något som tyder på att domen från tingsrätten kommer att överklagas?

Knappast, och jag citerar direkt ur domen:
"Några fingrar i muttan är sånt man får räkna med om man går på fest med den tilltalade."
Citera
2018-06-08, 15:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hovrätten kommer fastställa domen och inget annat om en överklagan görs, Kommer man in med samma material och bristfällighet vilket dem kommer göra så lär hovrätten returnera att fallet ej kommer tas upp och dom kvarstår!

Åklagaren borde ha fattat att det är ett icke hållbart åtal för många indicier samt tidsperspektivet, men EMF är en advokat som kan gå över döda personer för att få tillstånd ett åtal åt sin målsägare och sedan genom det vinkla så historien är passande!

Problemet var bara att EMF glömde bort alla vittnen som tja glömt bort eller att försvaret fått dem att tappa greppet i minnesperspektiv, Detta visar bara hur ruttet rättssamhället är eg då man väljer ta upp ett fall som "hände" för 10år sedan och på ett sätt visar det att tingsrätten tagit rätt beslut på ngt som inte ens skulle varit nära att gå till denna instans!

Det var helt rätt att pröva detta och än har domen inte ägt laga kraft. Spelar ingen som helst roll om det gått 10 år det ska prövas och oavsett så skriver domstolen att målsägande var trovärdig, men stödbevisen inte riktigt så robusta. Det är bara att fortsätta anmäla oavsett utgång. Och definitivt då det gäller dårar som ränner runt och begår övergrepp på andra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jepp, barbarerna applåderar detta stenåldersbeteende som ska döma utan rättegång. Timell har nog berikat sig tillräckligt för att hantera livets fortsättning. Synd att ynkryggen till BO väntade 9 år innan hon blev hetsad att återskapa suddiga minnen och försöka skriva om verkligheten.

Nä, buuu huuu gråter du nu för att människor inte vill ha hans fingrar i sitt kön? Hon är ingen ynkrygg utan tvärtom. Lipa på bara han är fortfarande körd och ingen slutar anmäla övergrepp och trakasserier,. Nästa gång han visar kuken och tror det är något intressant föreslår jag att man svarar -
vänta lite jag ska hämta en pincett och ett förstoringsglas.
Senast redigerad av Moosky 2018-06-08 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in