2018-06-08, 14:59
Medlem
ace_secs avatar
Som jag skrev dag 1; Timell kommer aldrig bli fälld för detta. Bevisningen är tunnare än ett dasspapper.

Grattis till Timell. Du har säkert betett dig grisigt emellanåt, men detta åtal har enbart varit löjeväckande.
Citera
2018-06-08, 15:03
Medlem
Mommis avatar
GW Persson svänger värre än en tangokavaljer

https://www.expressen.se/noje/leif-gw-betydande-risk-att-timell-falls-for-valdtakt/
https://www.expressen.se/noje/leif-gw-om-timelldomen-inte-det-minsta-forvanad/

Vilken djävla pajas

Hoppas karman är god mot Martin Timell och kickar Fulu Carter till jungfruöarna
Citera
2018-06-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Förstår inte hur du kan lida med det här praktarslet.

Han är känd för att vara en skitstövel, trycka ner folk och tafsa. Detta var han känd för långt innan internet ens fanns.
Detta är bara karma som biter honom i röven, och han förtjänar varenda minut.
Nu blev han iaf frikänd och det var ju bra sett till omständigheterna.
Citera
2018-06-08, 15:06
Medlem
Och som ett brev på posten så dyker kommentarer upp på facebook om att "...männen klarar sig som alltid...".

Vi kan inte ens bli frikända längre. Vi döms av feministmaffian utan rättegång och utfall.
Citera
2018-06-08, 15:07
Medlem
var finns namnet på BO? så jag slipper jag leta i hela tråden
Citera
2018-06-08, 15:08
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Lagstiftaren har inte tänkt på att det finns kvinnor som anser sig våldtagna när de blir sexuellt ofredade!

Särskilt svårt måste det vara för de personer du kallar för lagstiftaren att ta med i beräkningen att det finns opportunister som Lulu Carter och Elisabeth Massi Fritz som processar genom att få till drev i media. Mediedrev som övertygar en åklagare att gå till domstol med ett bristfälligt åtal.

Det är lustigt att en kvinna går på att hon är våldtagen, när hon vid tiden lät ett sexuellt ofredande passera.

Martin Timell är inte körd. Det är upp till honom hur han hanterar det han drabbats av. Martin Timell är frikänd. Jag tycker verkligen synd om honom, och hoppas att han kan gå vidare.

Åklagaren, Lulu Carter, "brottsoffret", Elisabeth Massi Fritz framstår som rättshaverister i ordets genuina innebörd. De borde skämmas. Lagen är tydlig om vad som är våldtäkt och preskriptionstiden för den gärningen. Då kan man inte enligt rättsordningen fortsätta att smutskasta Martin Timell, och ljuga ihop ett scenario om våldtäkt, för att få till en rättegång trots att det brott som kan styrkas är preskriberat.

Det som nu borde få en rättslig prövning är åklagarens agerande och det grundlösa åtalet.

Bra skrivet. Fulu Carter kränker alla tjejer som verkligen blivit våldtagna med sitt handlande. Hon ville ligga sig till jobbet och det gick inte riktigt som hon tänkte sig, då övergick hon till hämnd. Förstöra MTs äktenskap, ta jobbet ifrån honom och svärta ner honom inför hela svenska folket. Vilken djävla f**ta. Jag antar att hon är bästa kompis med den där andra, Cissi Wallin
Citera
2018-06-08, 15:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att den inte är prejudicerande, men skriv det då i så fall.

För övrigt är den definitivt vägledande.

Om målet har avgjorts i högsta instans är rättsfallet vägledande för rättstillämpningen och det kallas då för prejudikat. . Avgöranden från lägre instanser, till exempel tingsrätten, är inte vägledande och de ingår därför inte heller i begreppet rättspraxis

Något annat du missat ? Inte det nej, men då vet du att detta domslut inte är vägledande mer än för idioter som inte begriper bättre.
Citera
2018-06-08, 15:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Du menar att den inte är prejudicerande, men skriv det då i så fall.

För övrigt är den definitivt vägledande.
Nej, en dom från tingsrätten är knappast vägledande.
Citera
2018-06-08, 15:21
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Varför i all sin dar skulle MT överklaga en frikännande dom? Det är väl badtunnedamen som isf vill överklaga.

Jag hoppas verkligen att Lulu Carter och alla övriga donnor som pushade på badtunnedamen hjälper till att betala rättegångskostnaderna!

Hehe...skrev kraftigt fel där. Menade ju naturligtvis inte MT utan åklagarsidan
Citera
2018-06-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Vad menar du med givetvis? Du får det att låta som om brottsrubriceringar är gjutna i sten?
Det är väl rätt nyligen som ett finger i fittan kom att kallas våldtäkt. Jag tycker att det är fel, det borde kallas sexuellt ofredande.
Samlagsliknande handlingar handlar det om. Och jo så var det redan för tio år sedan annars hade ju rättegången inte ens varit laglig.Och jo penetration är självklart med finger är en samlagsliknande handling.
Senast redigerad av severus 2018-06-08 kl. 15:26.
Citera
2018-06-08, 15:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Om målet har avgjorts i högsta instans är rättsfallet vägledande för rättstillämpningen och det kallas då för prejudikat. . Avgöranden från lägre instanser, till exempel tingsrätten, är inte vägledande och de ingår därför inte heller i begreppet rättspraxis

Något annat du missat ? Inte det nej, men då vet du att detta domslut inte är vägledande mer än för idioter som inte begriper bättre.

Klart att den är vägledande för hur rättssamhället ser på olika frågor. Vägledande är inte endast ett juridiskt begrepp. Det var anledningen till att jag rättade dig och pekade på prejudikat som begrepp. Vägledande betyder även upplysande och självklart är allt som sker i offentlighetens ljus upplysande.

Ber om ursäkt att jag inte var tydligare i mitt inlägg.

Huvudsaken är att det blev en korrekt dom i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej, en dom från tingsrätten är knappast vägledande.
Citera
2018-06-08, 15:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Klart att den är vägledande för hur rättssamhället ser på olika frågor. Vägledande är inte endast ett juridiskt begrepp. Det var anledningen till att jag rättade dig och pekade på prejudikat som begrepp. Vägledande betyder även upplysande och självklart är allt som sker i offentlighetens ljus upplysande.

Ber om ursäkt att jag inte var tydligare i mitt inlägg.

Rättade mig? Det du ska ha klart för dig är att du inte vet vad du talar om. I detta sammanhanget är vägledande ett juridiskt begrepp och det i sammanhanget av mitt inlägg som du svarade på.
Vad du anser är däremot av mindre betydelse så länge begreppet är klarlagt. Nej, för dom som är insatta betyder domen ingenting, och inte har den ägt laga kraft, så överklagas den väntas förmodligen en ny prövning. Så berätta för Samhall hur upplyst du är nu. Hahahahhahahaah.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag är rädd att du kommer få rätt. MT är ju vit cis man.
Jag tyckte han såg grå ut. Skrynklig sparkad från tv, extremt osmaklig, ful, och totalt borta från kändisvärmen.
Senast redigerad av Moosky 2018-06-08 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in