2018-06-08, 15:57
Bannlyst
Jag tycker att han ska få skadestånd på minst 1 miljon kr av kärringen. För hon förstört hans rykte och gjort så han förlorat mycket jobb under tiden han satt inne. Sedan ska kärringen få fängelse på 6 månader. Nu ska jag förklara varför:

Hon går in till en fest hon blivit bjuden på. Alla är fulla och dricker. Hon klär av sig nästan helt naken och går in i en jaccuzzi med flera män. Vad i hevlete förväntar kärringen sig?! Martin råkar ta henne lite lätt på rumpan.(Om han ens gjorde detta) Så går hon ut till media och hoppar på Me-Too Kampanjen och spelar ett jävla offer?! Din jävla kärring varför går du och festar och klär av dig nästan naken och hoppar in i en Jaccuzi nästan helt naken med andra män?! Vad i hevlete förväntar du dig?! Jävla äcklig kärring!!! Hon är en äcklig slampa och sedan kommer hon och leker offer!

Så jävla trött på de äckliga deprimerade kärringarna som skapat och lyft upp feminismen här i världen. Era nötter gör nytta med era liv än o kasta skit på andra bara för o försöka må lite bättre själva! Hade jag fått bestämma hade hon betalat minst 1 miljon kr i skadestånd till Martin och fått minst 6 månaders fängelse!!
Citera
2018-06-08, 16:01
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kunde inte klämma ur dig prejudikat och svamlade på. Dessvärre trodde jag att du kunde lägga ihop två och två och förstod skillnaden mellan vägledande avgörande och allmän vägledning. Ett misstag som jag ursäktade mig för. Glömde bort vem jag lade inlägget till. Lovar att inte göra om det.

Domen kommer att betyda att åklagaren inser att det är lönlöst att överklaga och på så sätt är den absolut vägledande i detta specifika fall. Det är förhoppningsvis slut på den vansinniga förföljelsen som metoo blåste upp. Galenpannornas paradis.

Hoppas att fler kvinnor fattar att de ska anmäla saker i tid och ge fan i att liera sig med idioter.

Fast hon hade ju anmält händelsen i tid.

En av anledningarna att det är längre preskriptionstid för just våldtäkt är att det kan ta år för offer att orka berätta vad de har blivit utsatta för. Att då försöka övertyga offer att det inte är lönt att anmäla går emot lagstiftarens intentioner med just 10 års preskriptionstid. Det finns till och med de som förespråkar att helt ta bort preskriptionstiden för våldtäkt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, buuu huuu gråter du nu för att människor inte vill ha hans fingrar i sitt kön?

Nej, jag skrattar åt idioterna som tycker att ord ska gälla före dom. Gråter gör jag för att ynkryggen i första hand var mån om sin karriär och då var det okej. När det sedan gick åt pipan var hon lättledd nog att pussla ihop en suddig minnesbild för att tro sig bli en modern martyr.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Något som tyder på att domen från tingsrätten kommer att överklagas?

Japp EMF säger sannolikt kommer överklagas delvis tyckte jag det stod, men är inte säker.
Åklagaren går igenom domen och tar sedan beslut . Så det återstår att se, men inget att förlora med att överklaga. Han kan svettas lite till tycker jag, och sen kanske han och Anders Borg kan uppträda med helikoptern på fester framöver?
Citera
2018-06-08, 16:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Fast hon hade ju anmält händelsen i tid.

En av anledningarna att det är längre preskriptionstid för just våldtäkt är att det kan ta år för offer att orka berätta vad de har blivit utsatta för. Att då försöka övertyga offer att det inte är lönt att anmäla går emot lagstiftarens intentioner med just 10 års preskriptionstid. Det finns till och med de som förespråkar att helt ta bort preskriptionstiden för våldtäkt.

Våldtäkt är urvattnat som begrepp. Sedan är tanken med preskriptionstiden inte att någon ska sitta och vänta till sista sekund. Grundregeln är att anmäla omedelbart.
Citera
2018-06-08, 16:03
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Knappast, och jag citerar direkt ur domen:
"Några fingrar i muttan är sånt man får räkna med om man går på fest med den tilltalade."

Ett citat ur domen, hävdar du? Vem säger så, någon som är ironisk?
Citera
2018-06-08, 16:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Våldtäkt är urvattnat som begrepp. Sedan är tanken med preskriptionstiden inte att någon ska sitta och vänta till sista sekund. Grundregeln är att anmäla omedelbart.

Nej, den grundregeln finns inte. Det är främst värderingen av stödbevisen som domstolen tar upp, och det kan ju HR ha en annan värdering om. Sånt händer. Bevisvärdering är inte reglerat direkt så att Tingsrättens värdering gällande stödbevisningen är en öppen fråga.
Citera
2018-06-08, 16:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appl3cake
Det som aldrig slutar förvåna mig är attityden på många av er här i forumet. Ingen här vet vad som egentligen hänt, utan det är det bara inblandade som har insikt i.

Det kommer alltid finnas rikspuckon som drar sådana här saker för långt, men i detta fallet vet vi inte hur det ligger till. Tycker därför man ska vara försiktig med att hävda att målsägare ljuger, är ute efter uppmärksamhet eller skadestånd.

Rikspucko kan du vara själv. Visst vet vi vad som hänt. Varenda brud och hennes moster som någon gång trampats på tårna av MT har förmodligen utövat påtryckningar på målsäganden att fortsätta den här pantomimen, charaden.
Något som möjligen hade kunnat åtalas som sexuellt ofredande har preskriberats. Då höjer man insatsen. "Våldtäkt".

Historien förändras för varje person målsäganden berättar den för. Lite grövre varje gång. Alltifrån tafs innanför trosan till dubbel penetrering i varje hål.
Till slut kan åklagaren gå med på rubriceringen "våldtäkt".

Nä,om MT hade fällts, då hade vi inte längre levt i en rättsstat.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-06-08 kl. 16:16.
Citera
2018-06-08, 16:09
Medlem
Studsbolls avatar
Detta borde sänka lusten till okynnesanmälningar i metoo-anda. Domen var mycket väntad. Det går inte komma dragandes med dylika anklagelser långt i efterhand. Personligen tror jag att fyllesnickarn fingrat henne i tunnan, men bevisläget var minst sagt uselt och BOs allmänna trovärdighet inte hundraprocentig. Så grattis till Martin Fiskluktsfinger.
Citera
2018-06-08, 16:10
Medlem
Citat:
Du kunde inte klämma ur dig prejudikat och svamlade på. Dessvärre trodde jag att du kunde lägga ihop två och två och förstod skillnaden mellan vägledande avgörande och allmän vägledning. Ett misstag som jag ursäktade mig för. Glömde bort vem jag lade inlägget till. Lovar att inte göra om det.

Domen kommer att betyda att åklagaren inser att det är lönlöst att överklaga och på så sätt är den absolut vägledande i detta specifika fall. Det är förhoppningsvis slut på den vansinniga förföljelsen som metoo blåste upp. Galenpannornas paradis.

Hoppas att fler kvinnor fattar att de ska anmäla saker i tid och ge fan i att liera sig med idioter.
Lycka till med att få Moosky-muppen att erkänna sina misstag. Har aldrig hänt och kommer förmodligen aldrig att göra det heller. Det är när honan skriver sina hahaahaaahaaahha som du vet att hon är duktigt irriterad på att hon än en gång gjort bort sig

Varje normal människa fattar att ord kan ha mer än en innebörd.
Citera
2018-06-08, 16:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, den grundregeln finns inte. Det är främst värderingen av stödbevisen som domstolen tar upp, och det kan ju HR ha en annan värdering om. Sånt händer. Bevisvärdering är inte reglerat direkt så att Tingsrättens värdering gällande stödbevisningen är en öppen fråga.

Jaså, då är alltså Brottsoffermyndigheten helt fel ute:

Citat:
Om du har utsatts för ett brott bör du anmäla det till polisen så snart som möjligt. En polisanmälan är ofta nödvändig för att du ska kunna ta tillvara dina rättigheter och få skydd.

https://www.brottsoffermyndigheten.s...t/polisanmalan

För din upplysning: En grundregel är synonymt med en levnadsregel och en riktlinje. Det är inte en juridisk förutsättning.
Citera
2018-06-08, 16:11
Medlem
Hur kan alla på FB gå bet på vem fd. BO är?? Brukar ju alltid komma fram förr eller senare.. Någon aning någon??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in