2018-06-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Skulle det inte räcka till sannolika skäl?

Tror snarare blodet kanske var hans eget.
Nej, det skulle inte räcka till eftersom de har haft ett förhållande och träffats många antal ggr innan mordet.
Citera
2018-06-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Nu unnar jag mig att fundera över alternativa GM fullt ut. Vilka är den/de man minst misstänker? GM hittas inte helt ovanligt i BO:s allra närmaste krets. Inom familjen kan de tragiskt nog även gömma sig ibland... LW:s GM skyddas av någon med ”pondus” och erfarenhet kring brott. Därför ifrågasätts de knappt. Allt är en outhärdlig tragedi. Detta är mina tankar och spekulationer. De behöver inte vara ens i närheten av sanningen. Tack för ordet.

Japp någon i närmsta kretsen ev familj tror jag med
Annars är jag inne på en smygande seriemördare Typ stryparen
Citera
2018-06-08, 15:01
Medlem
Legenda77s avatar
Tyvärr tror jag att statistiken för polisiärt avklarade fall utan dömd GM på grund av bristande teknisk bevisning till själva mordet kommer öka med 1 i och med detta fall innan det är klart.
Har man inte fått fram teknisk bevisning som binder någon till brottet nu så är jag väldigt skeptiskt inställd till att de kommer få det.

Sorgligt för alla inblandade och berörda, för polisens arbete om det inte blir en helomvändning i fallet snart.
Citera
2018-06-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han kanske sa att blodet kom från misshandeln av LW
eller det kommit ett annat tillfälle t.ex han kan säga att hon fick näsblod i bilen.
Citera
2018-06-08, 15:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Nu unnar jag mig att fundera över alternativa GM fullt ut. Vilka är den/de man minst misstänker? GM hittas inte helt ovanligt i BO:s allra närmaste krets. Inom familjen kan de tragiskt nog även gömma sig ibland... LW:s GM skyddas av någon med ”pondus” och erfarenhet kring brott. Därför ifrågasätts de knappt. Allt är en outhärdlig tragedi. Detta är mina tankar och spekulationer. De behöver inte vara ens i närheten av sanningen. Tack för ordet.

Troligtvis en nuvarande pojkvän som hon kanske ville sluta träffa och han vägrade acceptera det?
En svartsjuk fru/flickvän till en av hennes pojkvänner?
En av hennes närmaste vilket jag innerligt hoppas på att det inte är.
En människa från hennes arbete som hon visste något om som hen inte kunde riskera skulle komma ut.
En random GM vilket är långsökt eftersom brottet bedöms vara personligt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-06-08 kl. 15:10.
Citera
2018-06-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Uppenbarligen bedriver denna åklagare en häxjakt på Stefan. Det har hon gjort från början. Hon påstår sej nu ha "sannolika skäl". TVÅ GÅNGER. Sen visar det sej att det inte stämmer.. Hon borde kunna lagen. Hon lurar sej själv. Hon vill så gärna att det är han. Hon verkar INTE vara opartisk.
Jag reagerade redan på att hon "körde över" polisens åsikt, genom att på eget bevåg begära in Stefan en andra gång. Hon och polisen har olika uppfattningar tydligen. Polisen var nog färdiga med honom. Men hon var/är påstridig. varför? Hon sitter inte inne med nåt annat än svamlet om hans tidigare "misshandlar". Då är han en kvinnomisshandlare i hennes ögon tror jag. Därmed ska han klämmas åt, vare sej han är skyldig eller inte. Så känns det.
Det stavas sig) sen kommer hon plocka in han en tredje gång..
Citera
2018-06-08, 15:07
Medlem
Browndawgs avatar
Hoppas han ställer upp på en intervju på TV och gråter ut. Då skulle det kunna bli lite väl likt ett annat fall vi hade i modern tid. Där det var mördarkineser och friterade räkor inblandat...
Citera
2018-06-08, 15:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så där säger polis/åklagare alltid när dom tvingas släppa någon
"misstankarna kvarstår".
Ungefär som dom också säger "vi söker brett".
Nu får vi hoppas att dom gjort det i det här fallet.
Fan tror det.

”Vi var bäst i spelet utan boll”. Ha ha.

Jo. Nu måste man ju fundera på vad polisen gör som mer är manövrer för att framstå som mindre taffliga.

Men det är som det är. Polisen får ligga i.

Vi får hoppas att de har saker att gå på.

Morduppklarningen vid sidan av somliga gänguppgörelser och knark- och gangsterrelaterat är väl ändå tämligen god. Fast det är väl lite så här det ser ut när det förblir ouppklarat kanske.

Men det vore konstigt om det är ett ”slumpmord”, tycker jag, utan ngn relation att tala om mellan GM och BO.
Citera
2018-06-08, 15:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hoppas han ställer upp på en intervju på TV och gråter ut. Då skulle det kunna bli lite väl likt ett annat fall vi hade i modern tid. Där det var mördarkineser och friterade räkor inblandat...

Det gör han garanterat om han är
den narcissist jag tror.
Citera
2018-06-08, 15:15
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Det stavas sig) sen kommer hon plocka in han en tredje gång..

Det heter "honom"... Och ja, hon försöker nog igen.
Citera
2018-06-08, 15:17
Medlem
Reimers avatar
Dags att börja gräva lite djupare i BO,s liv, givetvis finns den som mördade henne där, den skäligen misstänkte inkluderad, vem retade hon upp så pass att det slog slint?

Polis och utredare jobbar säkert med det men har som det verkar låst sig på den nyss frisläppte, tror att det blir svårt för åklagare att komma en tredje gång och försöka få fast honom, då måste det vara vattentätt.
Citera
2018-06-08, 15:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Tyvärr tror jag att statistiken för polisiärt avklarade fall utan dömd GM på grund av bristande teknisk bevisning till själva mordet kommer öka med 1 i och med detta fall innan det är klart.
Har man inte fått fram teknisk bevisning som binder någon till brottet nu så är jag väldigt skeptiskt inställd till att de kommer få det.

Sorgligt för alla inblandade och berörda, för polisens arbete om det inte blir en helomvändning i fallet snart.

Är det för sent för LW att hittas drunknad nedan en brygga i hjälmaren?

Jo, man är rädd att tiden gått.

Lite märkvärdigt också att MGM, BO, BP/FP befinner sig inom räckvidden för samma mobilmast. Hoppas inte det sätter trender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in