2018-06-08, 14:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den tid som fanns för att anmäla ett brott som det med stor sannolikhet hade gått att få en fällande dom för, försattes. Åtminstone i den meningen skedde anmälan för sent.

Men sluta citera en underinstans. Vi får ha bättre upp om vi ska ta till oss vad som gäller i typen av mål, och om man nu menar att man ska anmäla snabbare blir preskriptionstiden meningslös. Det får jag inte ihop och jag bryr mig inte om vad det står i domslutet direkt. Kan man ha sharianämndemän i Solna Tingsrätt och annat löst pack som via fördomar dömer i domstolen skulle inte jag lita på TR när det gäller tyngd i ett mål.
Citera
2018-06-08, 14:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Hoppas det blir en friande dom. Må hända att han skevade ur där på festen, men hon har velat i sin story och detta kanske har hänt men jag tycker inte hon varit spikrak i sitt sätt att återberätta det.

Hellre fria än fälla i detta fallet och jag lider med Martin som fått detta drev efter sig.
Spikrak? Hon har berättat fyra olika storys till fyra olika personer.
Citera
2018-06-08, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
ofattbart att han frias samtidigt som sarfo fängslas

och de säger att rasism inte existerar i Sverige jo tjena

Är du dum i huvet? Har du ingen hjärna? Tänker du inte? Jävla mongo Sarfo våldtog ett barn under 15 år flera gånger när han visste att hon var ett barn under 15 år gammal.

Medans martin anklagades för att ha tagit på en slampa. Hur kan du jämföra dessa 2?! Vad är det som ör offattbart?! Det enda som är offatbart här är din jävla idioti och dumhet!
Citera
2018-06-08, 14:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
En Tingsrättsdom är ingen vägledning menar jag. Finns inget som säger att man ska rätta sig efter det.
Tingsrätten är den lägsta av domstolar helt enkelt och dömer i bland lite knepigt. Det krävs en HR eller HD för att vägleda.

Du menar att den inte är prejudicerande, men skriv det då i så fall.

För övrigt är den definitivt vägledande.
Citera
2018-06-08, 14:44
Bannlyst
Ja vad händer med alla som har ljugit nu då? Vad händer med BO som har ljugit konstant?

Får jag gissa? INTE ETT JÄVLA SKIT.
Citera
2018-06-08, 14:46
Medlem
Redas avatar
Grattis Martin! Häxjakten är över och slynorna är förlorade och stämplade för all framtid. Deras karriär är över!
Citera
2018-06-08, 14:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den tid som fanns för att anmäla ett brott som det med stor sannolikhet hade gått att få en fällande dom för, försattes. Åtminstone i den meningen skedde anmälan för sent.
Exakt. Möjligen sexuellt ofredande.... Men det var ju preskriberat... De här damerna har tänkt som en billig jävla kioskdeckare.
Citera
2018-06-08, 14:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricCartmenez
Väldigt bra att han frikändes!

Undrar nu hur Martin kommer att ha det i framtiden, oavsett frikänningen så lär han inte arbeta med TV eller radio något mera, fortfarande skyldig i allmänhetens ögon.
Jo tyvärr tack vare t ex Aftonbladet och Expressen med löpsedelrubriker som "Åklagare kräver fängelse för MT" vilket betyder precis lika mycket som "Försvarsadvokat kräver frihet för MT".
Citera
2018-06-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast det är din privata åsikt som inte lagstiftaren tar hänsyn till. Vissa genomgår trauma under lång tid och behöver tid att anmäla. Därför är preskriptionstiden såpass länge dessutom.
Det luktar inte direkt ruttet mer än hos Martin Timell skulle jag vilja säga. Snacka om körd. Bäst han laddat med cash för han lär vi inte se i rutan igen.

Lagstiftaren har inte tänkt på att det finns kvinnor som anser sig våldtagna när de blir sexuellt ofredade!

Särskilt svårt måste det vara för de personer du kallar för lagstiftaren att ta med i beräkningen att det finns opportunister som Lulu Carter och Elisabeth Massi Fritz som processar genom att få till drev i media. Mediedrev som övertygar en åklagare att gå till domstol med ett bristfälligt åtal.

Det är lustigt att en kvinna går på att hon är våldtagen, när hon vid tiden lät ett sexuellt ofredande passera.

Martin Timell är inte körd. Det är upp till honom hur han hanterar det han drabbats av. Martin Timell är frikänd. Jag tycker verkligen synd om honom, och hoppas att han kan gå vidare.

Åklagaren, Lulu Carter, "brottsoffret", Elisabeth Massi Fritz framstår som rättshaverister i ordets genuina innebörd. De borde skämmas. Lagen är tydlig om vad som är våldtäkt och preskriptionstiden för den gärningen. Då kan man inte enligt rättsordningen fortsätta att smutskasta Martin Timell, och ljuga ihop ett scenario om våldtäkt, för att få till en rättegång trots att det brott som kan styrkas är preskriberat.

Det som nu borde få en rättslig prövning är åklagarens agerande och det grundlösa åtalet.
Citera
2018-06-08, 14:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem tänkte du ska driva det i HR? Åklagaren har gjort allt för att bevisa något som blivit underkänt. Inse fakta. Detta har inte hänt eller var i vart fall inte våldtäkt när det hände! VSB
Åklagaren rimligtvis. Bara för att en tingsrätt underkänner bevisning betyder inte det att HR kommer fram till samma sak.
Citera
2018-06-08, 14:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Om MT överklagar så är jag inte hundra på att hovrätten kommer att pröva fallet igen
Varför i all sin dar skulle MT överklaga en frikännande dom? Det är väl badtunnedamen som isf vill överklaga.

Jag hoppas verkligen att Lulu Carter och alla övriga donnor som pushade på badtunnedamen hjälper till att betala rättegångskostnaderna!
Citera
2018-06-08, 14:54
Medlem
swimmingpools avatar
Antar att tjejerna kommer överklaga, Tingsrätten brukar vara rätt puckade. Men det går nog inte bevisa något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in